ترموستات لمسی گلدور یکی از جدیدترین محصولات شرکت خانه هوشمند گلدور است. از ترموستات ها به منظور کنترل دما یا به بیان بهتر ثابت نگه داشتن دما در یک بازه مشخص استفاده می شود. ترموستات گلدور برای کنترل دستگاه های فن کویل طراحی شده است. اگرچه با استفاده از این ابزارک می توان برخی دیگر از سیستم های گرمایشی مانند گرمایش از کف را نیز کنترل کرد.

ترموستات لمسی گلدور

ترموستات گلدور در انواع لمسی ساده و لمسی هوشمند تولید و به بازار عرضه شده است. نمونه های هوشمند ترموستات به اینترنت متصل می شوند و از راه دور قابل کنترل هستند. برای کنترل این ابزارک ها کافی است وارد اپلیکیشن شوید و آیکون مورد نظر را لمس کنید. لازم به ذکر است نمونه ها ی هوشمند نیز به صورت محلی قابل کنترل هستند.

در طراحی این ترموستات تلاش شده است نقایص به حداقل برسد. سهولت نصب و راه اندازی، استفاده از قطعات باکیفیت و رعایت استانداردهای طراحی از جمله مهمترین شاخصه های این ابزارک است. در ادامه به بررسی جزئیات این ترموستات می پردازیم.

برای خرید ترموستات لمسی گلدور کلیک کنید

طراحی ظاهری

ترموستات ها در ارتفاع حدود 150 سانتی متری از سطح زمین بر روی دیوار نصب می شوند. این ابزارک ها کاملا در معرض دید هستند و بنابراین زیبایی ظاهری آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. ترموستات لمسی گلدور با رویه کریستال ماشینکاری شده و آیکون های نوری بر روی دیوار خودنمایی می کند.

اطراف رویه ترموستات به شکل زیبایی ماشینکاری شده که سبب شکست نور شده و جلوه ای بی نظیر به محصول می دهد. تنوع رنگ آیکون های مختلف نیز بر زیبایی محصول افزوده است. ارتفاع محصول از سطح دیوار 1 سانتیمتر است. این مقدار کمی بیشتر از ارتفاع کلید و پریزهای سنتی موجود در بازار است.

ترموستات لمسی گلدور

عملکرد سنسور اندازه گیری دما

اندازه گیری دمای محیط و مقایسه آن با دمای مطلوب کاربر، اساس کار ترموستات است. با توجه به جایگاه اندازه گیری دما در عملکرد ترموستات، دقت اندازه گیری سنسور ترموستات از اهمیت بالایی برخوردار است. سنسور به کار رفته در ترموستات لمسی گلدور از نوع مقاومتی است. تابع عملکرد این سنسور از مراجع معتبر علمی استخراج شده و عملکرد آن در مقایسه با نمونه های معتبر موجود در بازار اصلاح گردیده است.

با توجه به رفتار غیر خطی سنسورها، هریک از دستگاه ها به صورت مستقل کالیبره می شوند. امکان کالیبره کردن خروجی سنسور در هر لحظه توسط کاربر نیز در نظر گرفته شده است. با این وجود می توان از صحت و دقت اندازه گیری ترموستات اطمینان خاطر حاصل کرد.

نصب راحت در انواع قوطی کلید

این ترموستات مانند کلیدهای لمسی گلدور متناسب با استاندارد قوطی کلیدهای ایرانی طراحی شده است. این ترموستات را می توانید در انواع قوطی کلیدهای رایج بازار به صورت توکار نصب کنید. قوطی کلیدهای جدید دارای جای پیچ در طرفین خود هستند. می توانید ترموستات را به کمک همین جای پیچ ها نصب کنید. اگر قوطی کلیدهای شما قدیمی هستند و جای پیچ ندارند، به کمک پیچ و رولپلاک اینکار را انجام دهید

رویه کریستال ماشینکاری شده با آیکون های نوری جذاب

رویه ترموستات لمسی گلدور از جنس کریستال حرارت دیده ماشینکاری شده است. استفاده از شیشه برای رویه باعث می شود در دراز مدت زیبایی محصول حفظ شود. از طرف دیگر کنتراست نور و آیکون ها بر روی شیشه بیشتر است.

دقت عملکرد ترموستات لمسی گلدور

در طراحی و تولید ترموستات گلدور از سنسورهای دمای بسیار دقیق استفاده شده است. این ترموستات قادر است دما را با دقت 0.1 درجه سانتیگراد اندازه گیری کند. این اندازه گیری دقیق منجر به تنظیم دقیق دمای محیط می شود. به منظور اطلاع کاربر از دمای محیط و روند کار ترموستات، دمای مطلوب و دمای محیط به صورت همزمان بر روی ترموستات نمایش داده می شود.

رله های پرقدرت 7 آمپری در خروجی

سیستم ترموستات به دو بخش مدار قدرت و مدار فرمان تقسیم می شود. در مدار قدرت ترموستات لمسی گلدور از رله های قدرتمند 7 آمپری S.P.D.T جهت کنترل خروجی شیر برقی ها و خروجی فن استفاده شده است. این رله ها خیال شما را از استفاده طولانی مدت و بدون دغدغه راحت می کند. ضعیف بودن رله های خروجی در بهترین حالت سبب کاهش عمر ترموستات و در بدترین حالت سبب از کار افتادن آن می شود.

برای خرید ترموستات لمسی گلدور کلیک کنید

جمع بندی

در این مقاله به بررسی ترموستات لمسی گلدور پرداختیم. در انتخاب ترموستات لمسی به نکات مهمی باید توجه کنید که چند مورد آن را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. علاوه بر این توجه به نوع دستگاهی که می خواهید کنترل کنید و تطابق ترموستات با آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در آخر جنبه های مالی (قیمت)، پشتیبانی و خدمات پس از فروش و همچنین زیرساخت مورد نیاز برای نصب و راه اندازی را نیز مورد توجه قرار دهید.