امکانات خانه هوشمند برای حیوانات خانگی

از جمله قابلیت های خانه هوشمند، استفاده از خانه هوشمند برای حیوانات خانگی است. در خانه های هوشمند، طیف گسترده ای از امکانات ارائه می شوند که جنبه های مختلف زندگی کاربران را تحت تاثیر قرار می دهند. با استفاده از امکانات این سیستم ها و گجت های مختلف، می توان خانه ای رویایی برای نگهداری از حیوانات خانگی ایجاد کرد.

به کمک این سیستم حیوانات خانگی شما زندگی شادتر و سالم تری را تجربه خواهند کرد.  ابزارک های هوشمند زیادی برای نگهداری از حیوانات خانگی به بازار عرضه شده است. در این مقاله به معرفی گجت های مورد استفاده در خانه هوشمند برای حیوانات خانگی می پردازیم. با ما همراه باشید …

ظرف غذای هوشمند

غذا خوردن یک نیاز اساسی برای حیوانات است. رعایت برنامه غذایی حیوانات در دراز مدت برای صاحبانشان دشوار است. ممکن است به دلیل مشغله زیاد فراموش کنند غذای حیوان را آماده کنید و یا در زمان غذا دادن به حیوان در منزل حضور نداشته باشید. استفاده از ظرف غذای هوشمند کمک می کند که حیوان خانگی شما به موقع غذا بخورد. این ابزارک خانه هوشمند برای حیوانات خانگی مزایای فراوانی دارد.

خانه هوشمند برای حیوانات خانگی

هنگامی که قصد خروج از منزل را دارید ظرف غذای هوشمند را کاملا پر کنید. هر زمان که بخواهید از طریق اپلیکیشن می توانید مقدار مشخصی از غذا را برای حیوان خانگی خود سِرو نمایید. ظرف هوشمند می تواند نام حیوان را ضبط کرده و هنگام غذا خوردن صدا را پخش کند. این کار سبب می شود حیوان خانگی شما رابطه بهتری با گجت برقرار کند.

ظرف آب هوشمند

یکی دیگر از نیازهای مهم حیوانات خانگی مهیا کردن آب شیرین و سالم برای آن هاست. اطمینان از سلامت و تمیزی آب نیاز به صرف زمان و دقت فراوانی دارد که ممکن است گاهی اوقات در دسترس نباشد. دومین ابزارک خانه هوشمند برای حیوانات خانگی، ظرف آب است.

این ظرف هوشمند دارای سنسوری است که در صورت زیاد شدن غلظت املاح آب، به صورت خودکار و یا از طریق اپلیکیشن موبایل کاربر، به تصفیه آن می پردازد. به کمک این ظرف آب هوشمند حتی زمانی که در خانه حضور ندارید هم حیوانات خانگی شما از منبع آب تصفیه شده و بهداشتی به صورت شبانه روزی بهره مند می شوند.

درب خانه هوشمند برای حیوانات خانگی

این درب هوشمند به حیوان خانگی شما اجازه می دهد هر زمانی به خانه وارد شده و از آن خارج شود. این درب ابعاد کوچکی دارد و تنها حیوانات می توانند از آن عبور کنند. با استفاده از این درب در خانه هوشمند برای حیوانات خانگی، امنیت خانه شما به خطر نمی افتد.

از طریق این درب، تنها حیوانات خانگی که به قلاده هوشمند مخصوص مجهز شده باشند، امکان ورود به خانه را دارند. همچنین این سیستم هوشمند و قلاده مرتبط به آن ضد آب هستند. با استفاده از این گجت کاربردی حتی زمان هایی که در خانه حضور ندارید هم می توانید از رفت و آمد حیوان خانگی خود با خبر شوید.

بستر هوشمند حیوانات خانگی

آیا شما هم از تمیز کردن بستر حیوان خانگی خود خسته شده اید؟ راهکار هوشمندی که این چالش را برطرف می کند، استفاده از بستر هوشمند است. این جعبه هوشمند دارای یک سنسور هوشمند است که 10 دقیقه پس از خارج شدن حیوان از جعبه به صورت اتوماتیک شروع به تمیز کردن بستر می کند. همچنین در صورت نیاز کاربر می تواند، به کمک اپلیکیشن آن را فعال و غیر فعال کند.

اسباب بازی هوشمند

یکی دیگر از چالش های نگهداری حیوانات خانگی، سرگرم کردن آن هاست. انتخاب و تهیه یک اسباب بازی مناسب می تواند حیوان خانگی شما را سرگرم کند. از این گجت می توان به عنوان یکی از کاربردی ترین ابزارک های خانه هوشمند برای حیوانات خانگی اشاره کرد. توسعه اینترنت و فناوری IOT، حوزه اسباب بازی هوشمند حیوانات را بسیار گسترده کرده است. از جمله پرطرفدارترین اسباب بازی های هوشمند می توانGoBone  و PetCube را نام برد.

گجت GoBone براساس سن، وزن و نژاد حیوان خانگی، به صورت اتوماتیک تنظیم می شود تا ارتباط بهتری با حیوان خانگی برقرار نماید. این اسباب بازی هوشمند، با رفتار سگ شما سازگار شده و او را به یک بازی تعقیب و گریز مشغول می کند. همچنین از یک باتری قابل شارژ و امکان تنظیمات خودکار نیز برخوردار است.

یکی دیگر از اسباب بازی های هوشمند مخصوص حیوانات خانگی گجت PetCube است. از این اسباب بازی می توانید به منظور نظارت بر حیوان خانگی خود و همچنین سرگرم کردن آن ها استفاده کنید. این اسباب بازی مجهز به یک لیزر تعاملی است که می تواند سگ یا گربه شما را سرگرم کند.

قلاده هوشمند

با  استفاده از قلاده هوشمند دیگر نگران گم شدن حیوانات خانگی خود نخواهید بود. به کمک این قلاده ها می توانید مسیر حرکت حیوان را به راحتی ردیابی کنید. انواع مختلفی از این قلاده ها به منظور نگهداری از حیوانات خانگی در بازار موجودند. با تهیه هر یک از آن ها قادر خواهید بود به طور مداوم موقعیت، سلامت و فعالیت حیوان خانگی خودتان را در طول روز کنترل کنید.

به عنوان مثال، اگر حیوان خانگی شما از محدوده در نظر گرفته شده توسط شما خارج شده باشد ، بر روی اپلیکیشن موبایل شما اعلانی ارسال می گردد. به کمک ابزارک های خانه هوشمند برای حیوانات خانگی می توانید نگهداری راحت تری از ان ها داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *