برآورد قیمت سیستم هوشمندسازی ساختمان

از جمله امکانات جدید قابل ارائه در ساختمان ها می توان به هوشمندسازی اشاره کرد. جذابیت های کنترل از طریق اپلیکیشن موبایل و دسترسی از هرکجای دنیا، سبب اقبال عمومی کاربران به این تکنولوژی شده است. قبل از خرید تجهیزات ساختمان هوشمند با یک سوال اساسی مواجه می شویم: “قیمت سیستم هوشمندسازی ساختمان چقدر است؟”

در این مقاله به بیان نکات مهم و اثرگذار بر قیمت این تجهیزات می پردازیم. حوزه هوشمندسازی ساختمان بسیار گسترده است. گستره این تکنولوژی از کنترل روشنایی تا سیستم های امنیتی، گرمایش و سرمایش، کنترل تردد و حتی کنترل رطوبت خاک و نشتی آب را شامل می شود. بنابراین قبل از پرداختن به قیمت سیستم هوشمندسازی ساختمان به معرفی مختصر این تکنولوژی و امکانات آن می پردازیم.

سیستم هوشمندسازی ساختمان

این سیستم به کاربر کمک می کند تا کنترل لوازم الکتریکی خود را به کمک اپلیکیشن تلفن همراه انجام دهد. به عنوان مثال برای کنترل سیستم روشنایی از کلید لمسی هوشمند استفاده می شود. اگرچه برخی شرکت ها برای کنترل روشنایی از سیستم تابلویی استفاده می کنند. در سیستم تابلویی رله های هوشمند تابلویی وظیفه کنترل و ارتباط تجهیزات با اپلیکیشن را بر عهده دارند.

سایر امکانات ساختمان هوشمند اغلب به کمک رله های هوشمند ارائه می شوند. رله ها وظیفه قطع و وصل برق را بر عهده دارند. برخی از وسایل برقی را می توان با قطع و وصل برق روشن و خاموش کرد. از آن جمله می توان به کنترل کولر آبی و گازی، درب ورودی، درب پارکینگ، هوشمندسازی پریزها و … اشاره کرد.

عوامل موثر در قیمت سیستم هوشمندسازی ساختمان

گروه دیگری از تجهیزات هوشمندسازی ساختمان را سنسورها تشکیل می دهند. سنسورها وظیفه جمع آوری اطلاعات و انتقال آن ها به مرکز کنترل ساختمان هوشمند را بر عهده دارند. اگر چه برخی سنسورها امکان عملکرد سریع و مستقل در موارد اضطراری را دارند.

سایر امکاناتی که بر قیمت سیستم هوشمندسازی ساختمان اثر می گذارند با توجه به برند انتخابی و نیاز شما تغییر می کنند. سیستم امنیتی، دوربین های مداربسته، پنل های لمسی مرکزی، قفل هوشمند، آیفون هوشمند و … .

به دلیل گستردگی طیف محصولات هوشمندسازی ساختمان، جهت تعیین قیمت سیستم هوشمندسازی ساختمان ابتدا باید برآورد دقیقی از امکانات و تجهیزات مورد نیاز خود داشته باشید. با ما همراه باشید تا برآوردی از یک سیستم هوشمندسازی ساختمان داشته باشیم.

برآورد قیمت سیستم هوشمندسازی ساختمان

جهت انجام درست برآورد قیمت، یک قلم و کاغذ بردارید و تمام نیازهای خود را یادداشت کنید. بهتر است در زمان برآورد امکاناتی را که در آینده می خواهید به سیستم اضافه کنید نیز در نظر بگیرید. عدم در نظر گرفتن امکانات آینده در برآورد نیازهای پروژه می تواند در آینده هزینه های اضافی را به شما تحمیل کند. ابتدا به صورت کلی لیستی از امکانات مورد نیاز تهیه کنید به عنوان مثال:

  • کنترل هوشمند سیستم روشنایی
  • کنترل سیستم سرمایش و گرمایش
  • کنترل درب ورودی و درب پارکینگ
  • کنترل برخی از وسایل برقی (شامل چایساز، قهوه جوش و …)
  • کنترل پرده برقی
  • کنترل شیر اصلی آب و گاز
  • کنترل سیستم آبیاری باغ و باغچه
  • و …

برآورد قیمت سیستم هوشمندسازی ساختمان

اکنون به بررسی دقیق تر هر مورد بپردازید. به عنوان مثال برای هوشمندسازی سیستم روشنایی لازم است تعداد سرخط های روشنایی را مشخص کنید. همچنین تعیین کنید که در حال حاضر چه تعداد از کلیدها باید هوشمند شوند. پس از تعیین تعداد سرخط ها نوبت به تعیین کلیدها می رسد.

اگر اقدام به برآورد قیمت سیستم هوشمندسازی ساختمان برای ساختمان در حال بهره برداری می کنید، جهت تعیین تعداد کلید باید به نحوه سیم کشی و قوطی کلیدها توجه کنید. با وجود اینکه از کلیدهای هوشمند 4 پل و بیشتر نیز می توانید استفاده کنید، ممکن است سیم کشی شما براساس کلیدهای دوپل انجام شده باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برآورد دقیق محصولات مورد نیاز، پیشنهاد میکنم مقاله نکات ریز و درشت طراحی خانه های هوشمند را بخوانید.

قیمت سیستم هوشمندسازی ساختمان

پس از انجام برآوردهای لازم نوبت به تعیین قیمت سیستم می رسد. قیمت سیستم هوشمندسازی ساختمان با توجه به نوع محصولات مورد استفاده تنوع بسیار بالایی دارد. فارغ از اینکه سلیقه و بودجه شما به کدام محصول نزدیک است، لازم است نکات مهمی را در انتخاب تجهیزات در نظر بگیرید.

به منظور راهنمایی بیشتر در خصوص انتخاب محصولات راهنمای خرید خانه هوشمند را مطالعه کنید. از جمله نکاتی که در خرید خانه هوشمند بسیار حائز اهمیت هستند، گارانتی محصول و هزینه به ازای نیاز است. جهت برآورد قیمت سیستم هوشمندسازی ساختمان با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *