همه وسایل مورد نیاز برای خانه هوشمند

آشنایی با وسایل مورد نیاز برای خانه هوشمند از اهمیت بالایی برخوردار است به ویژه اگر قصد هوشمندسازی خانه را داشته باشید. تجهیزات هوشمندسازی ساختمان از تنوع بالایی برخوردارند. شرکت های مختلف محصولات متنوعی تولید می کنند.

علاوه بر این حتی ممکن است یک شرکت اقدام به تولید چندین محصول کرده باشد. هدف از نگارش این مقاله آشنایی با وسایل مورد نیاز خانه هوشمند و عملکرد هریک از آن هاست. با ما همراه باشید …

امکانات خانه هوشمند

قبل از معرفی وسایل مورد نیاز برای خانه هوشمند لازم است با امکانات خانه هوشمند آشنا شویم. براساس اینکه چه انتظاری از خانه هوشمند داشته باشید، وسایل مورد نیاز شما تغییر خواهد کرد. کنترل روشنایی، کنترل وسایل برقی و کنترل سرمایش و گرمایش از جمله امکانات عمومی قابل ارائه در یک خانه هوشمند است.

علاوه بر این می توان به امکانات دیگری از جمله سیستم های امنیتی، کنترل تردد، کنترل شیرهای اصلی آب و گاز، درب باز کن، سنسورهای مختلف و … اشاره کرد.

کنترل روشنایی در خانه هوشمند

به جرات می توان گفت کنترل روشنایی پایه ثابت وسایل مورد نیاز برای خانه هوشمند است. کنترل روشنایی در خانه هوشمند به دو روش می تواند صورت بگیرد. روش اول استفاده از سیستم های تابلویی است. در این روش یک رله هوشمند تابلویی به منظور کنترل جریان برق مصرف کننده های روشنایی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربر قادر است به کمک اپلیکیشن خانه هوشمند وضعیت وسایل روشنایی را به شکل دلخواه تغییر بدهد. روش دوم استفاده از کلید لمسی هوشمند است. این کلیدها در رنگ های متنوع و با تعداد پل متفاوت قابل به بازار عرضه می شوند.

کلیدهای هوشمند علاوه بر فراهم کردن امکان کنترل از طریق اپلیکیشن خانه هوشمند، امکان کنترل به صورت محلی را نیز فراهم می کنند. همچنین این کلیدها ظاهر زیبایی دارند و دکوراسیون داخلی شما را تحت تاثیر قرار می دهند.

برای تعیین تعداد رله تابلویی یا کلید هوشمند مورد نیازتان باید تعداد سرخط های روشنایی را برآورد کنید. برای این کار می توانید از یک کارشناس برق و یا نقشه های برق ساختمان کمک بگیرید.

کنترل وسایل برقی در خانه هوشمند

گروه دیگری از وسایل مورد نیاز برای خانه هوشمند که کاربرد زیادی دارند، جهت کنترل لوازم برقی مورد استفاده قرار می گیرند. وسایل برقی را می توان در خانه هوشمند به کمک رله های هوشمند تحت کنترل درآورد. قبلا اشاره کردیم که رله هوشمند در انواع توکار و تابلویی عرضه می شود. بسته به توان مصرفی وسایل و همچنین نوع سیم کشی اجرا شده می توان نوع رله را مشخص کرد.

رله های توکار ابعاد کوچکی دارند و می توان آن ها را در داخل قوطی کلید و پشت پریز نصب کرد. به این ترتیب شما یک پریز هوشمند خواهید داشت. با اتصال وسایل برقی به پریز هوشمند امکان روشن و خاموش کردن وسایل از طریق موبایل فراهم می شود.

وسایل مورد نیاز برای خانه هوشمند

هنگام برآورد وسایل مورد نیاز برای خانه هوشمند، تعداد وسایلی که می خواهید هوشمند شوند به همراه توان مصرفی هریک را به مشاور خود اعلام کنید.

کنترل وسایل سرمایشی و گرمایشی

بهترین روش برای کنترل وسایل سرمایشی و گرمایشی در خانه هوشمند استفاده از ترموستات هوشمند است. این ترموستات ها امکان تنظیم دمای محیط به کمک اپلیکیشن را فراهم می کنند. محدودیت ترموستات ها در تجهیزات قابل کنترل توسط آن هاست.

تجهیزاتی مانند فن کویل، چیلر و داکت اسپیلت به کمک ترموستات قابل کنترل هستند. برای اسپیلت و پکیج نیز می توانید از رله هوشمند استفاده کنید. رله هوشمند قابلیت خاموش و روشن کردن تجهیزات را به شما می دهد.

برآورد وسایل خانه هوشمند

اگرچه برآورد دقیق تجهیزات مورد نیاز نیاز به بررسی کارشناسی دارد اما می توان یک برآورد کلی ارائه داد. برای تعیین تعداد کلیدهای هوشمند یا رله های کنترل روشنایی لازم است تعداد و نوع مصرف کننده ها را تعیین کنید.

در زمینه برآورد رله های مورد نیاز برای کنترل وسایل برقی نیز نوع و تعداد مصرف کننده ها را تعیین کنید. ترموستات هوشمند نیز معمولا برای هر اتاق یک عدد در نظر گرفته می شود. در حالت اقتصادی می توان یک ترموستات برای هر واحد در نظر گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *