لذت نورپردازی با پنل هوشمند نانولیف

پنل هوشمند نانولیف مفهوم نورپردازی منازل را با یک تجربه خلاقانه و هوشمند آمیخته است. در این پنل از led های ظریف به منظور نورپردازی و دکور دیوار استفاده شده است. این چراغ ها با استفاده از الگوریتم ها و سنسورهایی به ایجاد الگوهای مختلف رنگی بر روی دیوار می پردازند.

پنل جدید نانولیف با استفاده از سنسور ها و الگوریتم های جدید تبدیل به یک سیستم Learning شده است. به این معنی که بدون نیاز به دخالت کاربر و همگام با نور و موسیقی پخش شده در محیط، سیستم نورپردازی عمل می کند.

برای مثال در صورت استفاده از صفحه های شش ضلعی در اتاق نشیمن منزل، نور اتاق بر اساس آنچه در صفحه تلویزیون شما اتفاق می افتد تغییر رنگ می دهد.

کنترل پنل هوشمند نانولیف 

هر پنل هوشمند نانولیف قابلیت پشتیبانی تا 16 میلیون رنگ و ترکیب رنگی مختلف را داراست. برای استفاده از این سیستم نورپردازی هوشمند ابزارهای مختلفی در نظر گرفته شده است.

کاربر می تواند هر پنل را به طور مستقل از سایر پنل ها به صورت لمسی کنترل کند. به این ترتیب با لمس هر پنل و یا کشیدن دست بر روی تعدادی پنل به صورت موج می توان الگوی نورپردازی خاص و متنوعی را برای روشنایی اتاق ایجاد کرد.

شرکت کانادایی نانولیف علاوه بر لمس دست، اپلیکیشنی را نیز برای استفاده از پنل های هوشمند طراحی نموده است. این برنامه کنترلی با نام Nano leaf Smarter Series و در دو نسخه تلفن همراه هوشمند (IOS/Android) و دسکتاپ طراحی شده است.

کاربر با استفاده از اپلیکیشن نانولیف قابلیت ایجاد سناریو های نورپردازی مختلف را برای هر پنل به طور جداگانه دارد. همچنین از طریق این اپلیکیشن می توان پنل های هوشمند نانولیف را به سیستم های صوتی مختلف نظیر دستیار صوتی الکسا، هوم کیت و دستیار صوتی گوگل متصل نمود.

علاوه بر موارد فوق، برای مدیریت نورپردازی با استفاده از نانولیف یک کنسول کنترل مرکزی نیز طراحی شده است. این کنترلر شش دکمه لمسی دارد. این پنل یک دکمه برای روشن و خاموش شدن، دو دکمه برای تنظیمات نور و سه دکمه برای طراحی سناریو در نورپردازی دارد.

در کنار ابزار های فوق، این شش ضلعی های هوشمند را می توان با استفاده از یک ریموت کنترل12 وجهی نیز تنظیم نمود. استفاده از این ابزار برای کاربر و کودکان بیشتر جنبه سرگرمی دارد. به این ترتیب که هر وجه این کنترل مشخص کننده یک ترکیب رنگی از نورپردازی نانولیف است.

برای استفاده از هر پالت رنگی تنها کافی است آن وجه از کنترلر را به سمت بالا قرار دهید.

کنترلر پنل هوشمند نانولیف

مشخصات فنی پنل هوشمند نانولیف

هر پنل هوشمند نانولیف به شکل یک شش ضلعی از جنس پلاستیک سفید طراحی شده است. این پنل ها در سایز 7.5*9 تولید شده و قادرند تا 16 میلیون رنگ را نمایش دهد. در هر گوشه پنل یک حاشیه منحنی قرار گرفته  شده که هنگام خاموش بودن پنل کمی تیره تر از سایر قسمت ها به نظر می رسد.

هر پنل هوشمند نانولیف دارای حداکثر روشنایی 100 لومن بوده و تنها 2 وات انرژی مصرف می کنند. تمامی پنل های هوشمند به صورت سری به منبع تغذیه اختصاصی که برای آن در نظر گرفته شده متصل می شوند. عمر مصرفی این پنل های هوشمند نیز حداکثر 25000 ساعت بیان شده است.

روش نصب پنل های نانولیف

براي نصب پنل روشنایی هوشمند نانولیف نیازی به تخریب ديوارهاي منزل با استفاده از میخ و چکش نیست. هر پنل روشنایی نانولیف با استفاده از نوار چسب دار پشت آن بدون صدمه زدن به دیوار  متصل می شود. تمامی پنل ها قابلیت نصب بر روی دیوار، هم به صورت دائمی و هم به صورت موقت را دارند.

بر روی هر پنل یک پایه محکم و متحرک و یک نوار چسب دو طرفه برای نصب بر روی دیوار تعبیه شده است.

نصب پنل هوشمند نانولیف

پخش موسیقی رنگی 

پنل هوشمند نانولیف به یک میکروفون هماهنگ با موسیقی و ماژول Rythm تجهیز شده است . این ماژول با استفاده از اینترنت اشیا و اسکن صدای محیط نسبت به موسیقی واکنش نشان می دهد. می توان گفت که با استفاده از این میکروفون و ماژول ریتم، بر روی هر پنل می توان موسیقی را به رقص نور تبدیل کرد.

در نتیجه هنگام پخش موسیقی مورد علاقه خود امکان پخش رقص نور متناسب با ریتم آن  نیز وجود دارد.  همچنین در تکنولوژی جدید نانولیف از ویژگی دیگری بنام Mirror Screen ، استفاده شده است. با این ویژگی هر پنل نسبت به تغییرات میزان نور محیط و یا تغییرات حرکتی کاربر واکنش نشان می دهد.

به کمک این قابلیت نورپردازی متناسب  با طلوع خورشید در صبحگاه، تجربه جدیدی را برای کاربر رقم می زند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *