کنترل لوازم خانگی با موبایل چگونه است؟

کنترل لوازم خانگی با موبایل یکی از قابلیت های جذاب خانه هوشمند است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام بیرون رفتن از منزل فراموش کنید وسایل برقی مثل لامپ ها و یا کولز گازی را خاموش کنید. در این حالت علاوه بر بروز نگرانی بابت روشن ماندن برخی وسایل برقی، هزینه برق مصرفی شما بسیار زیاد خواهد شد. این چالش زمانی که به مسافرت می روید جدی تر می شود …

یکی از مزایای استفاده از اتوماسیون خانگی، امکان نظارت و کنترل از راه دور بر گجت های خانه هوشمند است. با شنیدن کلمه “اتوماسیون خانگی” عموما تصویری مربوط به تجهیزات گران قیمت و هوشمند در ذهن ما ایجاد می شود که نصب و استفاده از آن پیچیده است.

اما امروزه با ظهور نسل جدید تجهیزات هوشمند امکان کنترل از راه دور بر روی اغلب لوازم برقی به راحتی وجود دارد. حتی برخی از این ابزارک ها علاوه بر کنترل لوازم خانگی با موبایل، امکان مدیریت مصرف انرژی را نیز برای کاربر فراهم می کنند. در ادامه به معرفی بیشتر این عملگر های هوشمند می پردازیم.

کنترل لوازم خانگی با موبایل

منظور از کنترل لوازم خانگی با موبایل، هوشمندسازی لوازم برقی است. برای هوشمندسازی لوازم برقی دو راهکار پیش روی شماست. روش اول خرید لوازم برقی هوشمند است که هر کدام قابلیت کنترل از راه دور را به صورت جداگانه دارند.

برای مثال می توانید با خرید یخچال هوشمند سامسونگ از امکانات مختلف آن نظیر تهیه لیست خرید و … استفاده کنید. این تجهیزات هوشمند به نسبت گران بوده و هزینه ی بالایی را به شما تحمیل می کند.

کنترل لوازم خانگی با موبایل

در روش دوم، نیازی به تعویض لوازم خانگی نیست. برخی از شرکت های تولید کننده محصولات هوشمند ابزارکی را به عنوان ماژول عملگر طراحی کرده اند که قابلیت نصب بر روی کلیه پریز های برق و برخی لوازم برقی مستقل را داراست. با استفاده از این عملگر ها و اتصال آن به سیستم خانه هوشمند می توانید با هزینه ای ناچیز، از امکان کنترل لوازم خانگی با موبایل بهره مند شوید.

به این ترتیب به جای اینکه تنها به صورت محلی و دستی، دستگاه های برقی مانند قهوه ساز را روشن کنید ، می توانید با استفاده از تلفن همراه خود و از راه دور آن را کنترل کنید. دقت کنید که این راهکار برای همه لوازم برقی قابل استفاده نیست.

به عنوان مثالی از کنترل لوازم خانگی با موبایل می توان به ماشین لباسشویی اشاره کرد. برای استفاده از ماشین لباسشویی علاوه بر روشن کردن ماشین لازم است برنامه شستشو را نیز انتخاب کنید. عملگر هوشمند یاد شده تنها امکان روشن و خاموش کردن از طریق موبایل را برای شما فراهم می کند. البته این چالش برای اکثر لوازم برقی وجود ندارد و می توان آن ها را به کمک ماژول عملگر از طریق موبایل کنترل کرد.

کنترل لوازم خانگی

اتوماسیون خانگی به یکی از موضوعات پرطرفدار در حوزه تکنولوژی تبدیل شده است. با استفاده از این سیستم شما قادر هستید وسایل برقی را از طریق موبایل کنترل کنید. امکانات قابل ارائه در سیستم عبارتند از:

  • کنترل سیستم روشنایی
  • کنترل هوشمند وسایل برقی
  • کنترل هوشمند پرده و کرکره برقی
  • احضار آسانسور هوشمند
  • کنترل هوشمند شیرهای اصلی آب و گاز
  • کنترل سیستم های سرمایش و گرمایش
  • و …

اپلیکیشن موبایل خانه هوشمند به عنوان یکی از روش های کنترل از راه دور اتوماسیون خانگی شناخته می شود. این اپلیکیشن به کاربر امکان می دهد از طریق اتصال به اینترنت، به خانه خود دسترسی داشته باشد و تنظیمات مورد نیاز خود را از راه دور پیاده سازی کند. با توجه به در دسترس بودن موبایل، امکان کنترل لوازم لوازم خانگی با موبایل یک قابلیت جذاب است.

مزایای استفاده از موبایل برای کنترل لوازم خانگی

استفاده از اتوماسیون خانگی به میزان قابل توجهی زندگی انسان را ساده می کند. همچنین موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می شود. به عبارتی می توان گفت راحتی ، ایمنی و صرفه جویی در زمان را همزمان در اختیار کاربر قرار می دهد.

با اتصال لوازم برقی به ماژول عملگر می توانید قبل از رسیدن به خانه، از طریق اپلیکیشن تلفن همراه ، پلوپز برقی خود را برای پخت نهار روشن کنید. همچنین سیستم گرمایش خانه را برای رسیدن به دمای مورد نظر خود تنظیم نمایید و حتی با روشن کردن چای ساز برقی از لذت نوشیدن یک لیوان چای تازه پس از رسیدن به منزل بهره ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *