5 راهکار افزایش امنیت در خانه هوشمند

افزایش امنیت در خانه هوشمند یکی از مزایای فراوان این سیستم هاست. بالا بردن امنیت همیشه یک نیاز ضروری است. به ویژه زمان هایی که قصد سفر دارید یا در مسافرت هستید این چالش بیشتر می شود. سوالات مختلفی در این شرایط ذهن شما را درگیر می کنند.

سوالاتی از قبیل: آیا درب خانه را قفل کرده ام؟ و یا آیا شیر اصلی گاز را بسته ام؟ خانه هوشمند می تواند به راحتی این چالش ها را از پیش پای ما بردارد. پس از اتصال خانه هوشمند خود به اینترنت و از طریق موبایل می توانید به صورت پیوسته شرایط را تحت کنترل خود دربیاورید. در ادامه این مقاله به بررسی 5 راهکار افزایش امنیت در خانه هوشمند می پردازیم.

افزایش امنیت در خانه هوشمند

شاید برای شما هم سوال باشد که وقتی در خانه حضور ندارید، چه اتفاقی می افتد. اولین راهکار افزایش امنیت در خانه هوشمند، کنترل از راه دور است. تصور کنید برای یک سفر کاری دو روزه، خانه خود را ترک کرده و کودکتان را به پرستار سپرده اید. با استفاده از دوربین های امنیتی هوشمند می توانید از شرایط نگهداری بچه و حتی تغذیه او با خبر شوید.

افزایش امنیت در خانه هوشمند

همچنین امکان دریافت اعلان های ویژه بر روی اپلیکیشن خانه هوشمند نیز وجود دارد. به عنوان مثال، اگر کسی به درب منزل شما بیاید، توسط دوربین های امنیتی شناسایی می شود. اگر کسی قصد ورود به خانه را داشته باشد، سیستم امنیتی فعال خواهد شد.

به کمک این سیستم ها کاربر با دریافت هشدار های امنیتی همواره از اتفاقاتی که در خانه رخ می دهد با خبر خواهد بود. استفاده از سنسورها و سیستم های هوشمند می تواند خیال شما را از حفظ امنیت راحت کند.

ارتباط از راه دور به کمک زنگ هوشمند

یکی از امکانات کاربردی خانه هوشمند برای کاربران، زنگ درب هوشمند است. بر روی این زنگ یک دوربین هوشمند نصب شده که امکان شناسایی فرد مراجعه کننده از راه دور را به کاربر می دهد. این دوربین به یک لنز HD و قابلیت دید در شب مجهز شده است.

به کمک این زنگ کاربر از راه دور متوجه می شود چه کسی زنگ خانه او را به صدار در آورده است. همچنین، این زنگ هوشمند امکان مکالمه دو طرفه را برای کاربر فراهم می کند. به کمک زنگ هوشمند حتی زمانی که در مسافرت هستید می توانید میهمانان خود را ببیند و با آن ها تعامل و گفتگو داشته باشد.

در برخی از نمونه های موجود، امکان باز کردن درب ورودی با استفاده از تلفن همراه به کاربر داده شده است. همچنین در مسافرت های طولانی امکان ضبط تصاویر ویدئویی به صورت مداوم تا 30 روز وجود دارد. زنگ هوشمند می تواند نقش پررنگی در افزایش امنیت خانه هوشمند داشته باشد.

قفل هوشمند، از امنیت خانه خود مطمئن شوید

آیا درب ورودی خانه را قفل کرده ام؟ این سوالی است که گاهی اوقات ذهن ما را آزار می دهد. به ویژه زمان هایی که در سفر هستیم. استفاده از قفل های هوشمند علاوه بر افزایش امنیت در خانه هوشمند، این چالش شما را برطرف می کند. یک قفل هوشمند به شما امکان می دهد درب ورودی خانه را از راه دور و از طریق اپلیکیشن موبایل خود قفل کنید.

به کمک این قفل می توانید برای همه اعضای خانواده و سایر اشخاص مورد اعتماد خود، کدهای ورود اختصاصی تعریف کنید. هنگامی که این افراد از کد اختصاصی خود استفاده می کنند، بر روی تلفن همراه شما اعلانی ارسال می شود که مشخص می کند در چه زمانی، چه شخصی به خانه شما وارد شده است.

از طریق اپلیکیشن خانه هوشمند خود به راحتی می توانید در صورت لزوم هر یک از این کد ها را غیر فعال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *