معرفی بهترین سیستم خانه هوشمند 2020

در این مقاله به معرفی بهترین بهترین سیستم خانه هوشمند 2020 خواهیم پرداخت. در سال های اخیر ابزارک ها و سیستم های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته اند. استفاده از تجهیزات خانه هوشمند محدود به کنترل روشنایی و یا دستیار صوتی الکسا نیست.

بلکه می توان همزمان با تماشای فیلم به پخت غذا و جارو کردن خانه پرداخت، بدون آن که لحظه ای از فیلم را از دست بدهیم. دستگاه های هوشمند در کنار کاربرد راحتی که دارند برخی از نیاز های اساسی ما را نیز برآورده می کنند. بعنوان مثال با استفاده از سیستم امنیتی خانه هوشمند می توانید از هر جای دنیا بر خانه خود نظارت کنید.

قبل از معرفی بهترین سیستم خانه هوشمند 2020، لازم است تفاوت دستگاه های هوشمند و سیستم های هوشمند را بیان کنیم. سیستم هوشمند در واقع یک مرکز فرماندهی یکپارچه است که از طریق آن می توان ابزارک های هوشمند مختلف را کنترل نمود.

در طرف مقابل، یک گجت هوشمند محصول مستقلی است که به سیستم فرماندهی مرکزی متصل می شود. بعنوان مثالی از سیستم هوشمند می توان به دستیار صوتی الکسا؛ و بعنوان مثال گجت هوشمند می توان به ترموستات هوشمند Ecobee 4  اشاره کرد.

بهترین سیستم خانه هوشمند 2020

اگر قصد خرید یک سیستم خانه هوشمند را دارید لازم است به امکان توسعه پذیری و گسترش آن توجه کنید. به عبارت دیگر در کنار بررسی تکنولوژی به کار رفته در سیستم های خانه هوشمند انتخابی، لازم است درباره این که سیستم انتخابی با چه تعداد محصول هوشمند دیگر هماهنگ می شود نیز اطلاعاتی کسب کنید.

برخی از سیستم های خانه هوشمند با استفاده از فناوری های جدید امکان ادغام با طیف وسیعی از دستگاه های هوشمند را ارائه می دهند. به عنوان مثال ، دستیار صوتی آمازون Alexa نه تنها به محصولات هوشمند شرکت آمازون متصل می شود بلکه قادر است به طیف وسیعی از محصولات دیگر نیز متصل گردد.


شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد:

اتوماسیون خانگی و 8 نکته مهم که باید بدانید


  1. سیستم مرکزی خانه هوشمند الکسا

در معرفی بهترین سیستم خانه هوشمند 2020 ابتدا به دستیار صوتی الکسا می پردازیم. دستیار صوتی الکسا قادر است تا بیش از 20000 دستگاه ثانویه را کنترل کند. این سیستم بدون شک از جامع ترین و بهترین سیستم های خانه هوشمند در سال 2020 به حساب می آید.

دستیار صوتی الکسا کنترل بخش های مختلف خانه هوشمند را آسان می کند. به راحتی می توانید از او بخواهید لامپ ها را خاموش کند و یا اینکه برای شروع مکالمه از طریق برنامه هایی مانند Spotify از الکسا استفاده کنید.

اکوسیستم آمازون یکی از رایج ترین سیستم های کنترل مرکزی موجود در صنعت خانه هوشمند است. از اینرو اغلب گجت های هوشمند به صورت یکپارچه با آن ادغام می شوند. از جمله می توان به محصولات هوشمند شرکت های مختلفی از قبیل فیلیپس ، سامسونگ ، Nest و Schlage اشاره نمود.

الکسا می تواند درب پارکینگ شما را ببندد، درب های خروج را قفل کند و دمای خانه را تنظیم نماید. در نهایت  دو عامل توانایی ادغام با طیف گسترده دستگاه های هوشمند و همچنین توانایی دریافت فرمان صوتی، الکسا را به نمونه ای از بهترین سیستم مرکزی خانه هوشمند 2020 تبدیل می کند.

  1. بهترین سیستم خانه هوشمند 2020 : دستیار صوتی گوگل

از دستیار صوتی گوگل می توان به عنوان گزینه ی دوم بهترین سیستم های خانه هوشمند سال 2020 نام برد. دستیار صوتی گوگل در مقایسه با الکسا با تعداد کم تری از دستگاه های ثانویه ادغام می شود. اما به لطف قدرت موتور جستجوی گوگل، این دستیار صوتی قادر است به سوالات بیشتری پاسخ دهد و دستورات کامل تری را اجرا کند.

تحقیقات موسسه دیجیتال Dentsu 360i نشان داده که دستیار صوتی گوگل پنج برابر بیشتر از الکسا به فرمان های صوتی ساکنان خانه پاسخ صحیح می دهد. هر چه قدر دستیار صوتی درک بهتری از صحبت های روزمره افراد داشته باشد، عملکرد بهتری خواهد داشت.

برای مثال ، هنگام استفاده از نرم افزار Spotify اگر به دستیار Google   بگویید “من این آهنگ را دوست ندارم” ، به آهنگ بعدی منتقل می شود. در حالی که دستیار الکسا از این فرمان صوتی پشتیبانی نمی کند. هنگام استفاده از الکسا، تنها جمله ” آهنگ بعدی را پخش کن” به منظور تغییر آهنگ کاربرد دارد.

دستیار گوگل همچنین می تواند با محصولات اغلب برند های معروف از جمله Philips ، Belkin ، August ، Nest و همچنین اپلیکیشن های معروفی مانند Spotify و Uber نیز هماهنگ شود. بنابراین در لیست بهترین سیستم خانه هوشمند 2020 جای می گیرد.

  1. سیستم مرکزی Wink Hub2

سیستم مرکزیWink Hub 2  به عنوان اولین سیستم کنترل عمومی خانه هوشمند معرفی شده است. این سیستم برخلاف الکسا یا دستیار صوتی گوگل به برند خاصی از تجهیزات هوشمند وفادار نیست. این دستگاه به کاربر امکان می دهد گجت های هوشمند خود را از برند های مختلف انتخاب کرده و سپس آنها را به صورت یکپارچه ادغام کند. بنابراین در لیست بهترین سیستم خانه هوشمند 2020 جای می گیرد.

Wink Hub 2 از پروتکل های مختلف خانه هوشمند نظیر بلوتوث،Kidde ، Lutron Clear Connect ، Wi-Fi ، Z-Wave و موارد دیگر به صورت همزمان پشتیبانی می کند. در صورتی که تمایل دارید از سیستم کنترل مرکزی کاملا یکپارچه در اتوماسیون خانه هوشمند خود استفاده کنید ، هاب مرکزی Wink بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

  1. سیستم مرکزی SmartThings سامسونگ

سیستم کنترل مرکزی شرکت سامسونگ طیف گسترده ای از دستگاه های هوشمند را به هم مرتبط می کند. کاربران ابتدا لازم است ماژول دیواری SmartThings Hub را در منزل نصب کنند. سپس از طریق اپلیکیشن موبایل اندرویدی و یا IOS  به گجت های هوشمند متصل به هاب مرکزی دسترسی کامل خواهند داشت.

همچنین کاربر از طریق SmartThings Hub ، قادر به تنظیم سناریو های مختلفی نظیر سناریوی خروج می باشد.  همچنین می توان دستیار صوتی الکسا و یا دستیار گوگل را نیز با این سیستم ادغام کرد. با این وجود امکان ارسال فرمان صوتی نیز در این سیستم وجود دارد.

بهترین سیستم خانه هوشمند 2020 - هاب مرکزی سامسونگ

در این مقاله به معرفی بهترین سیستم خانه هوشمند 2020 پرداختیم. تولیدکنندگان داخلی نیز اقدام به تولید دستگاه مرکزی خانه هوشمند می کنند. ذکر این نکته ضروری است که استفاده از دستگاه های خارجی نیازمند هزینه سرسام آوری است. در مقابل دستگاه های تولید داخل در کنار قیمت مناسب امکانات مناسبی نیز ارائه می کنند.

منبع: hubspot

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *