جاروبرقی هوشمند دیبوت مدل T8، محصول 2020

جاروبرقی هوشمند یکی از جدیدترین ابزارک های هوشمند به شمار می رود که علاقه مندان زیادی پیدا کرده است. بر خلاف مدل های سنتی، جارو برقی های هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی و به صورت مستقل از کاربر عمل می کنند. این ابزارک ها  به تعدادی سنسور حرکتی و ماژول ارتباط Wifi  مجهز شده اند تا بدون نیاز به حضور کاربر کارشان را انجام دهند.

این ابزارک ها را جاروبرقی رباتیک نیز می نامند. از آنجا که جاروبرقی های رباتیک به صورت سیار عمل می کنند دارای باتری قابل شارژ هستند. هنگامی که شارژ ربات کم باشد، به صورت خودکار به محل شارژر رفته و به آن متصل می شود. کافی است پایه شارژر را در جایی قرار دهید که برای ربات قابل دسترسی باشد.

اگر در حین جارو زدن شارژ جاروبرقی هوشمند رو به اتمام باشد، به جایگاه شارژ خود باز می گردد. پس از شارژ مجدد از جایگاه خود خارج شده و به جارو کردن ادامه می دهد. این ربات ها قابلیت تنظیم سناریو نظافت را نیز دارند. با استفاده از این سناریو ربات در زمان مشخص ،حتی اگر کاربر در منزل نباشد، از حالت استندبای خارج شده و به جارو کردن خانه می پردازد.

جاروبرقی هوشمند دیبوت

از جمله بزرگترین مشکلات نسل قدیم جاروبرقی رباتیک می توان به عدم تشخیص موانع اشاره کرد. وجود مانع یا اختلاف سطح در مسیر حرکت نسل قدیم این ربات ها سبب توقف حرکت آن ها می شد. برای حل این مشکل به دخالت مستقیم کاربر نیاز بود. این ایراد در نسل جدید جارو برقی های هوشمند حل شده است.

دیبوت T8 با فناوری AIVI  پیشرفته خود سطح جدیدی از خدمات را بدون نیاز به دخالت کاربر ارائه می دهد. این ربات توانایی تشخیص موانع مختلفی را به طور خودکار دارد. T8  ابتدا محیط خانه را اسکن می کند. سپس با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده، با محیط خانه سازگار شده و زمان جارو کردن را بهینه می کند.

تمایز جاروبرقی هوشمند  T8 با نمونه قبلی 

همانطور که گفتیم ربات T8 در ابتدا فضای منزل را اسکن می کند. پس از اسکن بخش های مختلف کاربر می تواند نقشه قسمت های مختلف خانه خود را بر روی اپلیکیشن گوشی هوشمند ذخیره کند. برای جاروکردن هر بخش از خانه کافی است وارد اپلیکیشن شده و انگشت خود را بر روی قسمت مورد نظر بکشد. در این مرحله جاروبرقی هوشمند وارد محل مورد نظر شده و کار خود را آغاز می کند.

در اپلیکیشن ربات T8 قابلیت ثبت سناریوی نظافت نیز وجود دارد. برای ثبت سناریو  ابتدا محدوده مورد نظر خود را از طریق اپلیکیشن انتخاب و سپس ساعت شروع جارو کردن را مشخص کنید. جاروبرقی رباتیک T8 مکش خود را به طور خودکار و متناسب با کفپوش های مختلف تنظیم می کند.

به عنوان مثال اگر از کفپوش سرامیک به فرش برسد، به طور خودکار قدرت مکش خود را افزایش می دهد.

عبور از ارتفاع جاروبرقی رباتیک

تفاوت دیگر ربات  T8 با سایر جاروبرقی های رباتیک در تشخیص مانع است. T8 دارای فناوری هوش مصنوعی و تفسیر بصری (AIVI) است. این فناوری به جاروبرقی امکان می دهد به طور خودکار موانع را شناسایی کند تا به آن ها برخورد نکند.

همچنین وجود دوربین بر روی ربات امکان نظارت از راه دور را فراهم می کند. این جاروبرقی هوشمند مانند یک دوربین امنیتی عمل کرده و این امکان را به کاربر می دهد که تصویری از منزل خود را به صورت زنده مشاهده کند.

دوربین جاروبرقی هوشمند دیبوت

T8 با دستیار صوتی الکسا و گوگل هوم نیز کار می کند. کاربر می تواند فرآیند جاروکردن را با فرمان صوتی خود شروع و متوقف کند.

طراحی جاروبرقی رباتیک شرکت اوزمو

جاروبرقی رباتیک T8 جدیدترین محصول کمپانی اوزمو است. این جاروبرقی هوشمند طراحی ظریف با رنگ مشکی مات دارد. قطر این ربات حدود 13.5 اینچ و ارتفاع آن 3.6 اینچ است. ربات اوزمو به تعدادی سنسور هوشمند مجهز شده است. سنسور تشخیص بصری AIVI در جلو و سنسورهای ضد برخورد در طرفین ربات قرار دارند.

علاوه بر این سنسور نقشه برداری در بالا، یک سنسور تشخیص فرش و شش سنسور تشخیص ارتفاع نیز در پایین ربات تعبیه شده اند. فناوری AIVI به کمک هوش مصنوعی و تصاویر دوربین، موانعی که ممکن است مانع حرکت ربات شوند را تشخیص می دهد.

همچنین برای اجتناب از برخورد دوباره با آنها موقعیت و مشخصات موانع را در یک پایگاه داده ذخیره می کند. به کمک اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده و اطلاعات جمع آوری شده جدید، عملکرد ربات با گذشت زمان بهتر می شود.

جاروبرقی هوشمند دیبوت علاوه بر جارو کردن، شست و شوی کفپوش را نیز انجام می دهد. برای این کار ابتدا باید مخزن آن را خارج کرده و از آب پر کنید. سپس آن را دوباره داخل ربات قرار دهید. به منظور اطمینان از خشک بودن مخزن، آن را با یک پارچه تمیز خشک کنید. برای تمیز کردن کفپوش پارچه تمیز کننده از جنس میکرو فیبر قابل شست و شو در زیر ربات نصب می شود.

ربات T8 برای شست و شو از آب استفاده می کند. شرکت اوزمو ادعا میکند که این ربات علاوه بر قابلیت تمیز کردن، تا 99.26 درصد باکتری ها را از کفپوش منزل پاک خواهد کرد.

اپلیکیشن جاروبرقی هوشمند T8

جاروبرقی هوشمند T8  با ایجاد نقشه محیط در اپلیکیشن کاربر، مسیر دقیق حرکت را در هر بار تمیزکاری نشان می دهد. کاربر می تواند مدت زمان صرف شده برای جارو کردن و میزان شارژ باقیمانده باتری را مشاهده کند. این ربات قادر است تاریخچه ای از فعالیت های خود را بر روی ثبت و بر روی اپلیکیشن نمایش دهد.

کاربر می تواند ببینید که آخرین بار در چه زمانی جاروبرقی روشن  شده، کدام مناطق جارو شده و با چند مانع برخورد داشته است.

با تمام شدن فعالیت جاروبرقی هوشمند در هر مرحله، کاربر اعلانی دریافت می کند که نقشه ای از محل موانع شناسایی شده را به او نشان می دهد. این برنامه به کاربر توصیه می کند برای بهبود کارایی ربات، موانع را از سر راه ربات بردارد. همچنین کاربر می تواند دسترسی ربات به برخی اتاق ها را از طریق اپلیکیشن محدود کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *