مزایای خانه هوشمند برای کودکان

خانه هوشمند برای کودکان نیز مانند بزرگسالان مزایای جذابی دارد. اگر چه درنهایت این مزایا سبب آرامش خاطر والدین خواهد شد. در دنیای پر مشغله ی امروز مراقبت و نگهداری از کودکان برای والدین موضوعی چالش برانگیز است. فناوری جدید خانه هوشمند راهکارهایی برای غلبه بر این چالش ارائه کرده است.

زمان هایی که به دلیل مشغله کاری نمی توانید همراه کودکان باشید، ابزارک های هوشمند از کودکان شما مراقبت می کنند. این ابزارک ها در حوزه های محافظت و ایمنی کودکان، کنترل دسترسی به محتوای سرگرم کننده، کنترل از راه دور وسایل و صرفه جویی در مصرف انرژی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به بررسی راهکارهای خانه هوشمند برای کودکان می پردازیم. با ما همراه باشید.

مدیریت مصرف خانه هوشمند برای کودکان

اگر چه اغلب کودکان امروزی آشنایی نسبی با استفاده از گجت های مختلف دارند، اما گاهی فراموش می کنند چراغ ها و یا سیستم گرمایش و سرمایش را به موقع خاموش کنند. با استفاده از مزایای خانه هوشمند برای کودکان می توانید بر این چالش غلبه کنید.

کافی است وارد اپلیکیشن خانه هوشمند خود شده و وضعیت سرخط های مختلف را کنترل کنید. همچنین می توانید با تعیین برنامه زمانی، دستگاه ها را در زمان های لازم خاموش کنید.

مزایای خانه هوشمند برای کودکان

به عنوان مثال برای کودکانی که خاموش کردن لامپ ها را فراموش می کنند، استفاده از تایمر هوشمند و سنسورهای حرکتی گزینه مناسبی است. در مورد وسایل سرمایش و گرمایش نیز والدین می توانند با تنظیم دمای مطلوب بر روی ترموستات هوشمند شرایط دمایی مطلوب را برای کودکان فراهم کرده و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کنند.

همچنین دسترسی به خانه هوشمند توسط اپلیکیشن موبایل، به والدین امکان می دهند از راه دور و در مواقع ضروری، اقدامات لازم را انجام دهند.

استفاده از دستیار صوتی خانه هوشمند برای کودکان

از جمله کاربردهای دستیار صوتی هوشمند، کمک به کودکان برای انجام کارهای روزمره است. به عنوان مثال، آماده شدن کودکان برای رفتن به مدرسه می تواند موضوعی چالش برانگیز برای والدین باشد.

به کمک دستیار صوتی هوشمند والدین می توانند یک برنامه روزانه برای کودکان خود آماده کنند و آن ها را در مسیر انجام کارها همراهی کنند. به این ترتیب خانه هوشمند برای کودکان یک همراه همیشگی خواهد بود.

برنامه صبحگاهی کودک شما ممکن است شامل هشدار بیدار شدن از خواب، و یادآوری کارهای مهم صبحگاهی مانند خوردن صبحانه، مسواک زدن و آماده کردن کیف مدرسه باشد. در بازگشت از مدرسه به کودک شما یادآوری می کند که تکالیف خود را انجام دهد و سپس امکان استفاده از تلویزیون را به او می دهد.

همچنین دستیار صوتی هوشمند را می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد که در صورت لزوم به کودکان پاداش بدهد.

مدیریت استفاده از بازی های کامپیوتری و تلویزیون

استفاده بیش از حد از رسانه های دیجیتال و دسترسی به محتوای نامناسب، از جمله چالش های والدین در مواجهه با تکنولوژی است. به منظور غلبه بر این چالش، کنترل تلویزیون، کنسول های بازی و سایر وسایل سرگرمی از راه دور را می توان نمونه ای از مزایای خانه هوشمند برای کودکان معرفی کرد.

به کمک خانه هوشمند می توانید استفاده کودکان از این وسایل را حتی زمانی که در خانه نیستید مدیریت کنید.

به کمک اپلیکیشن خانه هوشمند، والدین می توانند زمان مشخصی را برای استفاده کودکان از تلویزیون و سایر وسایل الکترونیکی برنامه ریزی کنند. همچنین اکثر تلویزیون های هوشمند دارای تنظیماتی به منظور کنترل دسترسی به محتوا هستند. هدف از اینکار جلوگیری از دسترسی کودکان به برنامه های مخصوص بزرگسالان است.

کنترل سلامت کودکان

از دیگر مزایای خانه هوشمند برای کودکان می توان به امکان نظارت مداوم بر پارامتر های مربوط به سلامت آن ها اشاره کرد. این فرآیند حتی زمان هایی که والدین در خانه حضور ندارند نیز در حال انجام است. علاوه بر این، به کمک خانه هوشمند می توانید شرایط ایمنی مربوط به سلامت کودکان را کنترل و مهیا کنید.

استفاده از مانیتورینگ ویدئویی به کمک دوربین های مدار بسته و ابزارک های پوشیدنی از جمله راهکارهای خانه هوشمند برای سلامت کودکان هستند. این ابزارک ها اطلاعاتی در مورد دما، تنفس و ضربان قلب کودک را بر روی تلفن همراه شما ارسال می کنند. به کمک این اطلاعات می توانید اهر لحظه از وضعیت سلامت کودک خود با خبر شوید.

مدیریت زمان خواب و بیداری

تنظیم ساعت خواب کودکان برای برخی از والدین یک چالش جدی است. فناوری خانه هوشمند می تواند با ایجاد یک روال شبانه قابل برنامه ریزی، شرایط خوابی آرام را برای کودکان مهیا کند. برخی از فعالیت های خانه هوشمند برای خواب بهتر کودکان عبارتند از:

  • بستن خودکار پرده های اتاق پیش از خواب
  • خاموش کردن چراغ های روشنایی و روشن نمودن چراغ خواب
  • پخش موسیقی آرام و یا لالایی به منظور آماده کردن کودک برای خواب
  • و …

یکی دیگر از راهکارهای خانه هوشمند برای کودکان، پخش کردن داستان مورد علاقه آن ها در زمان های عدم حضور والدین در خانه است.

تضمین کیفیت هوا در خانه هوشمند برای کودکان

از جمله نگرانی های والدین، تنها گذاشتن کودکان در خانه و وقوع آتش سوزی و یا امکان گاز گرفتگی آن هاست. به کمک خانه هوشمند می توانید همواره بر کیفیت هوای خانه نظارت کنید و از وقوع اتفاقات ناگوار پیشگیری کنید. کنترل کیفیت خانه هوشمند برای کودکان یکی از قابلیت های این فناوری است.

طبق آمار منتشر شده سالانه دست کم 430 نفر در آمریکا بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست می دهند. سیستم های خانه هوشمند جدید قادرند به کمک حسگرهای دود و مونوکسیدکربن، درجه حرارت، غلظت گاز مونوکسید کربن و سایر مواد شیمیایی را اندازه گیری کنند. کنترل این پارامترها به ویژه برای کودکان مبتلا به آسم یا آلرژی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مراقبت از داروها  و مواد شیمیای مضر

کودکان نوپا به شدت کنجکاو و ماجراجو هستند. گاهی اوقات این ویژگی آنها دردسرساز می شود. ابزارهای ایمنی هوشمند مانند کابینت هوشمند و سنسور درب هوشمند به شما کمک می کنند از گشت و گذار کودکان در مکان های نا امن جلوگیری کنید.

این سنسورها بر روی کابینت های دارو و مواد شوینده نصب می شوند. این سنسورها به محض تشخیص حرکت کودک، اعلانی را به تلفن همراه والدین ارسال می کنند.

با استفاده از این وسایل هوشمند، والدین و پرستاران خیالشان از بابت خوردن دارو و مواد شیمیایی توسط کودکان راحت می شود.  این مورد یکی دیگر از مزایای خانه هوشمند برای کودکان است.

مشاهده موقعیت کودک بر روی اپلیکیشن

اگر شما هم از جمله والدینی هستید که برای اطمینان از حضور کودک در منزل بارها با خانه تماس می گیرید، ای نقابلیت خانه هوشمند برای کودکان مناسب شماست. به کمک ابزارک های هوشمند مجهز به GPS می توانید کودکان خود را در هر لحظه ردیابی کنید.

علاوه بر این به محض نزدیک شدن کودکان به حریم منزل، یک پیغام بر روی گوشی شما نشان داده خواهد شد. همچنین زمانی که کودک شما از خانه دور شود، پیغام هشداری بر روی گوشی همراه شما نشان داده خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *