درب پارکینگ هوشمند | 6 دلیل قانع کننده

درب پارکینگ هوشمند یکی از قابلیت های جذاب و محبوب خانه هوشمند است که مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. در مواجهه با این فناوری اولین سوالی که به ذهن می رسد چیستی و کارایی آن است. در این مقاله به بررسی این فناوری می پردازیم و 8 دلیل قانع کننده برای استفاده از ان را بیان می کنیم.با ما همراه باشید.

درب پارکینگ هوشمند چیست؟

درب پارکینگ برقی به دلیل راحتی و اسایشی که به ارمغان می آورد، به صورت گسترده مورد اسقبال عموم واقع شده است. جذابیت این درها به قدری است که در خرید و فروش املاک یک آپشن محسوب می شوند. برای استفاده از این درها نیاز به یک ریموت کنترل دارید.

با وجود اینکه استفاده از ریموت کنترل کاربری درها را بهبود بخشیده است، اما وجود ریموت گاهی اوقات چالش هایی را به همراه دارد. اگر بیش از یک خودرو داشته باشید، باید برای هر کدام یک ریموت جداگانه تهیه کنید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ریموت کوچک در پارکینگ را در داخل خودرو گم کرده باشید و … . برای رهایی از چالش هایی از این دست می توانید از درب پارکینگ هوشمند استفاده کنید. این درها را به راحتی می توانید با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه کنترل کنید.

عملکرد درب پارکینگ هوشمند

پارکینگ هوشمند در حقیقت یکی از اجزای خانه هوشمند محسوب می شود که به شبکه هوشمند متصل شده و از طریق اپلیکیشن خانه هوشمند امکان تغییر وضعیت درب گاراژ را به کاربر می دهد. اتصال درب پارکینگ به سیستم هوشمند با روش های مختلفی انجام می شود. نوع سیستم هوشمند و پروتکل ارتباطی مورد استفاده در آن تعیین کننده نحوه ارتباط درب پارکینگ هوشمند با سیستم هوشمند خواهد بود.

اگرچه درب پارکینگ هوشمند آسایش و آرامش زیادی را برای کاربران به ارمغان می آورد که یک دلیل مهم برای استفاده از این فناوری است. با این وجود دلایل مهم دیگری نیز وجود دارد که می تواند شما را برای استفاده از این فناوری قانع کند.

  1. امنیت

شاید در بررسی راه های افرایش امنیت خانه ، امکان ورود سارقان از پارکینگ به ذهن خطور نکند. اما واقعیت این است که درب پارکینگ می تواند گزینه مناسبی برای ورود سارق باشد. حتی ممکن است قبل از رسیدن مالک به پارکینگ، سارقان کالاهای ارزشمندی نظیر دوچرخه، تجهیزات الکترونیکی و … را که در گاراژ خانه نگهداری می شوند،  به سرقت ببرند.

درب پارکینگ هوشمند با تکیه بر قابلیت های امنیتی متنوع، یک گزینه مناسب برای افزایش امنیت به شمار می رود. با هر بار باز شدن درب گاراژ، اعلان هشداری بر روی تلفن همراه کاربر ارسال می شود و او را از باز شدن درب مطلع می کند. با این قابلیت شما می توانید ورود و خروج از درب پارکینگ را کاملا تحت کنترل در بیاورید.

  1. انتشار گاز مونو اکسید کربن

هر ساله حوادث ناخوشایند فراوانی به دلیل تجمع گاز مونوکسیدکربن در داخل پارکینگ ها در سراسر جهان رخ می دهد. این گاز علاوه بر فضای پارکینگ، در اتاق های مجاور و بالایی نیز می تواند منتشر شود. مونوکسید کربن بسیار سمی بوده و همه ساله تعداد زیادی از افراد به خاطر مسمومیت با آن جان خود را از دست می دهند. انتشار گاز مونوکسید کربن می تواند ناشی از احتراق در مو.تور خودرو و یا آتش سوزی باشد.

یک راهکار مقابله با این چالش، استفاده از حسگرهای هوشمند مونوکسیدکربن است. این سنسورها قادرند در صورت افزایش غلظت این گاز سمی، پیغام هشداری را به تلفن همراه کاربر ارسال کنند. با استفاده از درب پارکینگ هوشمند کاربر قادر است از طریق اپلیکیشن تلفن همراه خود درب پارکینگ را باز کند تا گازهای سمی از فضا خارج شوند.

  1. پارک سریع و بی دردسر

برخی از انواع درب پارکینگ هوشمند مجهز به سیستم راهنمای پارک لیزری هستند. این سیستم هنگام رانندگی در داخل پارکینگ هوشمند به طور خودکار روشن می شود. این قابلیت به شما کمک خواهد کرد تا خودرو خود را به راحتی در محل مورد نظر پارک نمایید.

پارک بی دردسر با درب پارکینگ هوشمند

  1. ایمنی از گرما و سرما

غالب افراد تمایل به استفاده از پارکینگ های مسقف دارند. این پارکینگ علاوه بر اینکه از خودرو در برابر نور آفتاب و باران و برف محافظت می کند، راننده و سرنشینان را نیز از آفتاب گرم تابستان و سرما و بارش زمستان حفظ می کند. ایمنی شما از شرایط آب و هوایی زمانی تکمیل می شود که از درب پارکینگ هوشمند استفاده کنید. با استفاده از این درب ها بدون نیاز به پیاده شدن، درب پارکینگ را باز و بسته کنید و از گرما و سرما در امان خواهید ماند.

  1. تجربه آرامش بیشتر

. با استفاده از درب پارکینگ هوشمند، آرامش خاطر بیشتری را تجربه خواهید کرد. مطمئن باشید که هرگز به طور تصادفی درب پارکینگ خانه خود را باز نگذاشته اید. به کمک درب هوشمند می توانید در هر زمان باز یا بسته بودن درب را بررسی کنید. حتی اگر درب باز باشد، با دریافت پیغام هشدار بر روی تلفن همراه خود از آن با خبر خواهید شد.

  1. امکان تنظیم برنامه زمانبندی ورود

گاهی لازم است شخصی به خانه شما مراجعه کند اما کلید در دسترس او نیست. به کمک درب پارکینگ هوشمند می توانید این مشکل را برطرف کنید. حتی می توانید طبق یک برنامه از پیش مشخص شده، هر روز و در ساعت مشخص در را برای ورود او باز کنید. برای نمونه می توان به بازگشت کودکان از مدرسه به خانه و یا حضور کارگران خانگی اشاره نمود. در صورتی که در این ساعات در خانه حضور نداشته باشید ، با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه و یک درب پارکینگ هوشمند می توانید اجازه دسترسی و تنظیم زمانبندی ورود را به این افراد بدهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *