مزایای هوشمندسازی خانه را بشناسید

در این مقاله به بیان مزایای هوشمندسازی خانه خواهیم پرداخت. هوشمندسازی ساختمان یک تکنولوژی نسبتا جدید است که به سرعت جای خود را در جوامع بشری باز کرده است. پیشرفت تکنولوژی همواره انسان را به سمت راحتی و آسایش سوق داده است.

انتظار ما از تکنولوژی جدید افزایش سطح رفاه و آسایش در زندگی است. از سوی دیگر انتظار داریم دسترسی سریع و راحت به تمام امکانات را داشته باشیم. در ادامه به بیان مزایای هوشمندسازی خانه خواهیم پرداخت با من همراه باشید.

مزایای هوشمندسازی خانه

قبل از بیان مزایای هوشمندسازی خانه به یک تعریف ساده از هوشمندسازی ساختمان می پردازیم. منظور از هوشمندسازی ساختمان، کنترل تجهیزات الکتریکی از طریق موبایل است. این کنترل شامل تجهیزات روشنایی، لوازم برقی، سیستم های سرمایش و گرمایش و امکانات فراوان دیگری می شود.

به منظور کنترل تجهیزات از راه دور به کمک موبایل لازم استارتباط بین تجهیزات و اینترنت برقرار شود. این مهم به روش های مختلفی صورت می گیرد.

مزایای هوشمندسازی خانه

برخی از تجهیزات هوشمندسازی ساختمان به صورت مستقل به اینترنت متصل می شوند. گروه دیگری از تجهیزات به کمک یک دستگاه واسطه به اینترنت متصل می شوند. در حالت اول ارتباط تجهیزات با اینترنت بر بستر بی سیم (معمولا wifi) صورت می گیرد.

در حالت دوم ارتباط بین تجهیزات با دستگاه واسط می تواند بر بستر سیمی یا بی سیم صورت بگیرد. هریک از بسترهای ارتباطی شامل انواع مختلفی هستند که به دلیل اطاله کلام از بررسی آن چشم پوشی می کنیم.

بخشی از مزایای هوشمندسازی خانه را می توان به نوع سیستم مورد استفاده مربوط دانست. به عنوان مثال دسترسی محلی در سیستم های تابلویی مشکل تز از دسترسی در سیستم های مبتنی بر کلید لمسی هوشمند است.

از سوی دیگر نصب وراه اندازی سیستم های بی سیم هزینه و دردسر کمتری برای شما به همراه خواهد داشت.

آسایش و کنترل پذیری

از جمله مزایای هوشمندسازی خانه ارتقا سطح آسایش و رفاه افراد است. تصور کنید برای روشن کردن لامپ ها از هرکجای دنیا که باشید کافی است یکبار صفحه موبایل خود را لمس کنید. برای خاموش کردن لامپ ها و یا کنترل سایر وسایل برقی نیز به همین ترتیب.

این امکان برای همه اعضای خانواده وجود دارد. در صورت استفاده از سناریوهای خانه هوشمند سطح بالاتری از آسایش و رفاه را تجربه خواهید کرد. اجرای یک سناریو برابر است با انجام همزمان چندین عملیات کنترلی. به عنوان مثال با اجرای سناریوی خروج از منزل همه لامپ ها خاموش خواهند شد.

سادگی عملکرد

از مزایای هوشمندسازی خانه سادگی عملکرد برای دستگاه های مختلف است. همه دستگاه های الکتریکی خانه را به اپلیکیشن خانه هوشمند متصل کنید و به سادگی با یکبار لمس صفحه موبایل آن ها را کنترل کنید. این عملکرد ساده سبب شده است تا همه افراد خانواده حتی سالمندان به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

گستردگی امکانات

از دیگر مزایای هوشمندسازی خانه، گستردگی امکانات قابل ارائه در آن است. می توان گفت که تقریبا تمام وسایل الکتریکی و روشنایی را می توان به سیستم خانه هوشمند متصل کرد. علاوه بر این سیستم های سرمایش و گرمایش، کنترل شیرهای اصلی آب و گاز، کنترل سیستم آبیاری، احضار آسانسور، سیستم های امنیتی و … را نیز می توان به این سیستم متصل کرد.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله اشاره شد مزایای هوشمندسازی خانه بسته به امکاناتی که از آن بهره می برید متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی می توان ارتقا سطح رفاه و آسایش، سادگی عملکرد و گستردگی امکانات را به عنوان مزیت های اصلی این تکنولوژی معرفی کرد. اگر قصد هوشمندسازی ساختمان دارید، راهنمای خرید تجهیزات هوشمندسازی ساختمان را مطالعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *