پارکینگ هوشمند هوآوی، مدیریت نوین

در این مقاله به معرفی پارکینگ هوشمند هوآوی پرداخته شده است. افزایش تعداد خودروها و محدودیت جای پارک، پارکینگ هوشمند را به یک ضرورت مهم در شهرهای بزرگ تبدیل کرده است. این پارکینگ ها با هدف پیدا کردن سریع جای پارک خالی، بهینه کردن استفاده از فضای پارکینگ، افزایش درآمد پارکینگ و همچنین کاهش ترافیک توسعه داده شده اند.

این پارکینگ ها ابزارک های ویژه ای دارند که در محل پارک قرار داده می شود. همچنین یک نرم افزار کاربردی تلفن همراه رابط کاربر با سیستم هوشمند است. ابزارک یاد شده اطلاعات موقعیت مکانی و همچنین وضعیت خالی یا پر بودن پارکینگ را برای سرور ارسال می کند. سرور اطلاعات را تحلیل کرده و آن ها را بر روی نرم افزار کاربردی به کاربر اعلام می کند.

پارکینگ هوشمند هوآوی علاوه بر این امکانات بیشتری را برای کاربران فراهم کرده است.

تفاوت پارکینگ هوشمند با پارکینگ سنتی 

در یک سیستم پارکینگ سنتی، متصدیان پارکینگ داده های خودرو های پارک شده را برای تعیین ظرفیت خالی، به صورت دستی جمع آوری نموده و وارد سرور مرکزی می کنند. در این سیستم، از دستگاه های پردازشگر بسیار ساده با عملکرد محدود استفاده می شود.

پارکینگ سنتی تا حدود زیادی به مدیریت انسانی وابسته بوده و با چالش هایی مانند صدور فاکتور کاغذی روبرو است. حتی در برخی پارکینگ های شخصی فاکتور به صورت دستی صادر می شود. انجام این فرایند در پارکینگ های سنتی زمانبر است. به ویژه در زمان هایی که تعداد زیادی خوردرو قصد ورود یا خروج از پارکینگ را دارند، چالش هایی به وجود می آورد.

هدف از توسعه پارکینگ هوشمند هوآو ی مرتفع کردن چالش های پارکینگ سنتی است. پارکینگ های هوشمند فضای خالی پارکینگ را به کمک ابزارک های ویژه تعیین می کند. علاوه بر دقت بالای اطلاعات جمع آوری شده توسط ابزارک ها، این اطلاعات به صورت لحظه ای در سیستم ثبت می شوند.

به عنوان مثال به محض اینکه یک خودرو از محل پارک خارج می شود، اطلاعات جای پارک خالی شده در سیستم ثبت و به کاربران نمایش داده می شود. همچنین صورت حساب کاربران از طریق اپلیکیشن نمایش داده شده و قابل پرداخت است. همچنین ممکن است مبلغ صورتحساب از شارژ حساب کاربران کسر شود.

نسل اول پارکینگ های هوشمند

پارکینگ هوشمند با بهره گیری از سنسورهای مختلف و همچنین الگوریتم های پایشی پیشرفته، خدمات نوینی را در زمینه استفاده از فضای پارک شهری ارائه می دهد. این سیستم ها با استفاده از برنامه های خودکار و بدون مداخله نیروی انسانی، تلاش می کنند نیازهای مختلف کاربران را برآورده کرده و خدمات مناسبی ارائه دهند. پارکینگ هوشمند هوآوی توانسته است این خدمات را توسعه بدهد.

نمونه های اولیه پارکینگ هوشمند مشکلات مختلفی دارند. به عنوان مثال، اطلاعات مربوط به جای پارک خالی اطراف را به صورت دقیق و یکپارچه در اختیار کاربر نمی گذارند. همچنین تعداد زیادی پارکینگ خصوصی در نقاط مختلف شهر هستند که اطلاعات دقیقی از ظرفیت خالی آنها به پایگاه داده های شهری منتقل نمی شود.

در نتیجه، سیستم جامعی وجود ندارد که به داده های تمامی پارکینگ ها دسترسی داشته باشد و اطلاعات کاملی را در اختیار رانندگان قرار دهد.

پارکینگ هوشمند هوآوی  (Huawei)

در سال 2017 شرکت هوآوی همکاری خود را با شرکت چینی China Uni-com در زمینه اجرای پارکینگ هوشمند آغاز کرد. این سیستم علاوه بر آسان کردن مدیریت پارکینگ، رانندگان را قادر می سازد از راه دور جای پارک های خالی را پیدا کنند و همچنین هزینه پارکینگ را پرداخت کنند. استفاده از این پارکینگ برای رانندگان راحت تر است و سودآوری پارکینگ را برای مالکان افزایش می دهد.

پارکینگ هوشمند هوآوی

در پروژه پارکینگ هوشمند هوآوی از یک سیستم عامل جدید مبتنی بر اینترنت اشیا به نام Lite OS Huawei رونمایی شد. هدف از بکارگیری این سیستم عامل سبک، کاهش هزینه ها و همچنین افزایش طول عمر دستگاه های هوشمند بوده است.

هسته مرکزی سیستم عامل Lite بر روی یک تراشه هوشمند مبتنی بر فناوری IOT نصب شده است. با استفاده از این تراشه داده های پارکینگ به سرور مرکزی انتقال داده می شوند. همچنین الگوریتم هایی به منظور پیدا کردن فضای خالی پارکینگ و اپلیکیشن هایی برای صدور فیش صورتحساب نیز در داخل تراشه NB-IOT در نظر گرفته شده است.

نرم افزار پارکینگ هوشمند هوآوی به صورت متن باز (Open Source) بر روی سیستم عامل هواوی نصب شده اند. با استفاده از سیستم عامل یکپارچه Lite پارکینگ هوشمند هوآوی، عملکرد و کارایی الگوریتم های تحلیل اطلاعات پارکینگ بهینه تر می شود.

همچنین به دلیل یکپارچه شدن سرور مرکزی، به پردازنده های محلی، حافظه و سایر دستگاه های ذخیره سازی برای هر پارکینگ نیازی نخواهد بود.

هزینه هوشمندسازی پارکینگ

شرکت هوآوی در نظر دارد با افزایش تولید دستگاه های پارکینگ هوشمند هوآوی، قیمت هر دستگاه و هزینه نگهداری آن را کاهش دهد. و به این ترتیب هزینه ساخت پارکینگ هوشمند را به حداقل برساند.

همچنین Lite OS به دلیل استفاده از پلت فرم سبک، فناوری بارگذاری پویا و توزیع شده و همچنین استفاده از مکانیزم توقف، میزان مصرف برق دستگاه ها را در سطح بسیار پایین نگاه می دارد. این سیستم عامل قادر است از دستگاه های هوشمند با مصرف پایین پشتیبانی کند.

نوآوری در پارکینگ هوشمند هوآوی

دسترسی به API متن باز در سیستم عامل هوآوی، امکانات ویژه ای را جهت ارائه خدمات نوآورانه برای مالکان پارکینگ فراهم می کند. به منظور فراهم کردن قابلیت هایی مانند سنجش ظرفیت خالی پارکینگ، از اطلاعات چندین سنسور به هم پیوسته استفاده می شود.

ارتباطات چند سطحی پارکینگ هوشمند هوآوی، خدمات نوآورانه ای مانند حفاظت از پارکینگ، تشخیص تصادف و همچنین مدیریت اتوماتیک پارکینگ هوشمند هوآوی را امکان پذیر می کند. بهبود خدمات پارکینگ ها، سبب تجربه ی کاربری بهتر کاربران و در نتیجه و افزایش درآمد پارکینگ خواهد شد.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد:

شهر هوشمند و تکنولوژی های آن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *