,

کلید لمسی هوشمند بیسیم

کلید لمسی هوشمند بیسیم به منظور کنترل تجهیزات روشنایی از راه دور مورد استفاده قرار می گیرد. کلیدهای هوشمند امکان کنترل روشنایی به صورت محلی را فراهم می کنند. همچنین با اتصال به اینترنت کاربر را قادر می سازند از راه دور و به کمک یک اپلیکیشن سیستم های روشنایی را مدیریت کند. کلید هوشمند انولع باسیم و بی سیم دارد. در این مقاله به بررسی کلیدهای لمسی هوشمند بیسیم می پردازیم. با من همراه باشید.

کلید لمسی هوشمند بیسیم 

این کلیدها سه ویژگی دارند که باید به بررسی آن ها بپردازیم. این ویژگی های عبارتند از:

  • لمسی بودن
  • هوشمند بودن
  • بیسیم بودن

پس از بیان توضیحاتی در مورد این ویژگی ها، مفهوم این کلیدها برای شما مشخص می شود.

کلید لمسی

کلیدهای کنترل روشنایی سنتی با تغییر وضعیت یک کنتاکت فلزی جریان برق را کنترل می کنند. قطع و وصل جریان منجر به روشن و خاموش شدن لامپ می شود. کلید لمسی نیز با قطع و وصل جریان برق لامپ ها را خاموش و روشن می کند. اما در اینجا دیگر خبری از کنتاکت های فلزی نیست. یک مدار الکترونیکی این وظیفه را در کلید لمسی بر عهده دارد.

به طور کلی ساختار کلید لمسی از دو بخش مدار قدرت و مدار فرمان تشکیل شده است. مدار قدرت وظیفه قطع و وصل جریان را بر عهده دارد. در این مدار از قطعات الکترونیکی متفاوتی می توان استفاده کرد. اما بهترین انتخاب برای مدار قدرت کلید لمسی رله ها هستند. رله ها تحمل جریان متفاوتی دارند. حداکثر جریان رله ها یک عامل بسیار تعیین کننده در انتخاب کلید لمسی است.

رله ها قطعاتی هستند که با دریافت یک سیگنال فرمان، تغییر وضعیت می دهند. سیگنال فرمان مورد نیاز برای تغییر وضعیت رله توسط مدار فرمان صادر می شود. مدار فرمان کلید لمسی هوشمند بیسیم به منظور دریافت دستورات کاربر از صفحات تاچ استفاده می کند. بدین منظور برای تغییر وضعیت خروجی یک کلید لمسی، کافی است پد تاچ متناظر با خروجی را لمس کنید.

کلید هوشمند

کلیدهای هوشمند بخشی از اکوسیستم خانه هوشمند هستند. این کلیدها به منظور کنترل تجهیزات روشنایی، پرده برقی و تجهیزات سرمایش و گرمایش مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی اصلی خانه هوشمند اتصال به اینترنت و قابلیت کنترل از راه دور است. کلید لمسی هوشمند بیسیم نیز به عنوان بخشی از خانه هوشمند به اینترنت متصل شده و از طریق یک اپلیکیشن موبایل قابل کنترل است.

کلید لمسی هوشمند بیسیم

به منظور تغییر وضعیت خروجی این کلیدها کافی است وارد اپلیکیشن شوید و آیکون مربوط به آن را لمس کنید. تا اینجای کار کلید لمسی هوشمند، کلیدی است که از صفحات تاچ بهره می برد و با اتصال به اینترنت از راه دور قابل کنترل است.

ارتباط بی سیم

آخرین نکته ای که درباره کلید لمسی هوشمند بیسیم باید مورد بررسی قرار دهیم، ارتباط بی سیم است. همانطور که اشاره شد، اتصال به اینترنت یکی از پیش فرض های کلیدهای هوشمند است. تجهیزات مختلف به دو طریق می توانند به اینترنت متصل شوند. اتصال بی سیم یا اتصال سیمی!

در اتصال سیمی از کابل شبکه برای این منظور استفاده می شود. برخی از انواع تجهیزات هوشمند از این پروتکل (استاندارد) برای اتصال به اینترنت بهره می برند. اتصال به اینترنت به صورت بی سیم نیز می تواند انجام شود. اتصال بی سیم به اینترنت روش های متفاوتی دارد.

برخی از کلیدها مستقیما و برخی دیگر به کمک یک دستگاه واسط، به اینترنت متصل می شوند. کلید لمسی هوشمند بیسیم می تواند شامل هر دو تکنولوژی اتصال به اینترنت باشد.

کدام کلید لمسی هوشمند بیسیم؟

همانطور که اشاره شد دو نمونه از کلیدهای لمسی هوشمند بی سیم در بازار موجود است. اما از بین گزینه های موجود کدام را انتخاب کنیم. در این بخش به بررسی این انتخاب می پردازیم. یکی از موارد بسیار مهم در خصوص سیستم های هوشمند ساختمان، پروتکل ارتباطی تجهیزات است.

منظور از پروتکل ارتباطی زبان برقراری ارتباط بین تجهیزات مختلف است. پروتکل های مختلف زیرساخت ارتباطی متفاوتی دارند. سیستم های سنتی تنها یک خط ارتباطی دارند که به خط قدرت موسوم است. این خط قدرت همان زیرساخت سیم کشی سنتی است که به کمک کلیدها و پریزها برق را بین مصرف کنندگان توزیع می کند.

اما سیستم های هوشمند علاوه بر خط قدرت، یک خط فرمان نیز دارند که وظیفه جابجایی دستورات بین مصرف کننده ها را بر عهده دارد. خط فرمان سیستم هوشمند در نهایت به اینترنت متصل شده و قابلیت کنترل از طریق اینترنت را برای کاربر فراهم می کنند.

کلید لمسی هوشمند بیسیم وایفای گلدور

منظور از سیمی یا بیسیم بودن سیستم های هوشمند، همین خط فرمان آن هاست. کلید لمسی هوشمند بیسیم بای ارتباط با اینترنت یا به صورت کلی خط فرمان سیستم هوشمند از تکنولوژی های بیسیم استفاده می کند. این ارتباط بی سیم می تواند مستقیما با اینترنت و یا با یک دستگاه واسط برقرار شود.

لازم به ذکر است ارتباط با دستگاه واسط می تواند سیمی یا بی سیم باشد. کلید لمسی هوشمند بیسیم مستقل (بدون نیاز به دستگاه واسط) انتخاب بهتری می تواند باشد. علاوه بر عدم نیاز به هزینه بیشتر برای خرید دستگاه واسط، سهولت استفاده و قابلیت جابجایی از دیگر مزایای کلید مستقل است.

در صورت از کار افتادن دستگاه واسط، کل سیستم هوشمند از دسترس خارج می شود. در صورتی که با استفاده از کلید لمسی هوشمند بیسیم مستقل این چالش را نخواهید داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *