کلید هوشمند روشنایی و نکاتی برای خرید

از جمله تجهیزات مهم مورد استفاده در خانه هوشمند، کلید هوشمند روشنایی است. وقتی صحبت از روشنایی هوشمند می شود، کلید های هوشمند بعنوان گزینه ای جذاب وارد بازی می شوند. پیش از اقدام به خرید تجهیزات روشنایی هوشمند به نکات مهمی باید توجه کنید. عدم توجه به این نکات ممکن است سبب نارضایتی شما در آینده شود.

در ابتدا، شما باید از میان گزینه های موجود برای هوشمند سازی روشنایی،گزینه مناسب خانه خود را انتخاب کنید. علاوه بر کلید هوشمند روشنایی، گزینه های دیگری نیز در دسترس هستند. استفاده از رله هوشمند و لامپ های هوشمند گزینه های جایگزین شما هستند. به کمک سیستم روشنایی هوشمند می توانید لامپ ها را از راه دور کنترل کنید.

لامپ هوشمند

لامپ های هوشمند امکان اتصال به اینترنت و کنترل از راه دور را برای شما فراهم می کنند. همچنین در بعضی از مدل ها امکان تغییر رنگ نور لامپ نیز از طریق اپلیکیشن تلفن همراه وجود دارد. ایرادی که به لامپ های هوشمند وارد می شود، عمر کوتاه آن هاست. هر بار که عمر لامپ تمام می شود، شما باید یک لامپ جدید بخرید. هزینه خرید یک لامپ هوشمند جدید بسیار بالاتر از هزینه یک لامپ ساده است.

رله هوشمند روشنایی

در کنار کلید روشنایی هوشمند، استفاده از رله های هوشمند نیز بدلیل سادگی استفاده، گزینه مطلوبی محسوب می شود. این رله ها به شما امکان می دهند لامپ های معمولی خانه خود را همانند یک لامپ هوشمند از هر جایی روشن و خاموش کنید. استفاده از رله های هوشمند چالش دسترسی به صورت محلی را دارد. چون رله های هوشمند داخل تابلو برق نصب می شوند، دسترسی محلی به آن ها کمی مشکل است.

کلید هوشمند روشنایی

کلید های روشنایی هوشمند از نظر کارکرد و نحوه استفاده ساده ترین گزینه در بین سیستم های روشنایی هوشمند هستند. چرا که همانند گذشته می توانید چراغ های معمولی خانه خود را از روی کلید هوشمند روشنایی دیواری کنترل کنید.

همچنین در کنار قابلیت دسترسی آسان می توانید از امکانات دیگر آن نیز استفاده کنید. در صورت انتخاب کلید های روشنایی هوشمند امکان کنترل روشنایی با استفاده از ریموت و یا اپلیکیشن موبایل را هم دارید. کلید هوشمند روشنایی نسبت به لامپ ها و رله های هوشمند دارای نصب آسان و ماندگاری بیشتری بوده و به نسبت هزینه نگهداری کم تری را به کاربر تحمیل می کنند.

نمونه های کلید هوشمند روشنایی

استفاده ساده تر نسبت به رله هوشمند و طول عمر بیشتر نسبت به لامپ هوشمند در کنار دسترسی راحت تر، سبب استقبال گسترده از کلیدهای هوشمند در بازار شده است. استقبال کاربران باعث ورود شرکت های زیادی به مقوله تولید این کلیدها شده است. از این رو انواع زیادی از این کلیدها را می توانی در بازار ببینید. برای داشتن انتخاب درست از بین گزینه های موجود لازم است به نکاتی توجه کنید. در ادامه به بررسی مهمترین نکات انتخاب کلید هوشمند روشنایی مناسب می پردازم.

  • خدمات پس از فروش و گارانتی

همانطور که می دانیم، استفاده از کلید هوشمند روشنایی ارزان نیست. در نتیجه در صورتی که قصد هوشمند سازی سیستم روشنایی کل منزل را دارید بایستی هزینه اولیه قابل توجهی را برای آن کنار بگذارید. از سوی دیگر این تجهیزات الکترونیکی در معرض آسیب های احتمالی هستند. بنابراین توصیه می شود از محصولاتی با خدمات پشتیبانی و گارانتی معتبر استفاده نمایید.

  • توان مصرفی کلید هوشمند روشنایی

کلید های روشنایی هوشمند به صورت 24 ساعته به برق متصل هستند. در نتیجه هر کدام از آن ها دارای توان مصرفی جداگانه ای بوده و در دراز مدت هزینه اضافه ای را به قبض برق شما تحمیل می کنند. به همین دلیل لازم است قبل از خرید به میزان توان مصرفی کلید انتخابی خود توجه کنید. کلید هوشمند روشنایی با توان مصرفی کمتر از 3/. وات گزینه مناسبی برای خرید محسوب می شود.

  • قابلیت توسعه پذیری در آینده

هوشمند سازی سیستم روشنایی می تواند بعنوان اولین قدم در تغییر سبک زندگی در خانه هوشمند در نظر گرفته شود. پس از هوشمند سازی سیستم روشنایی ممکن است در آینده مایل باشید قسمت های دیگر خانه را نیز به گجت ها و کلید هوشمند روشنایی بیشتری مجهز کنید. این کار مستلزم آن است که تجهیزات اولیه خریداری شده قابلیت توسعه در سال های آتی را داشته باشند.

  • جنس رویه کلید روشنایی هوشمند

انواع کلید هوشمند روشنایی در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار موجود هستند. انتخاب رنگ و طرح مناسب با دکوراسیون خانه شما نکته مهمی به حساب می آید. اما نکته ی مهم تر این است که بدنه کلید انتخابی شما از چه جنسی باشد.

توصیه می شود از کلید روشنایی هوشمند با رویه کریستال ضد خش استفاده کنید. استفاده از کریستال ضد خش به عنوان رویه کلید، علاوه بر زیبایی باعث ماندگاری بیشتر آن نیز می شود. رویه های از جنس چوب طبیعی و فلز نیز می توانند گزینه های مناسبی باشند.

  • نصب راحت در همه ساختمان ها

برخی از کلید های روشنایی هوشمند موجود در بازار در قوطی کلید های سنتی و خانه های قدیمی قابل نصب نیستند. در نتیجه امکان استفاده در پروژه های در حال استفاده را ندارند. البته اگر قصد نصب کلید در ساختمان در حال ساخت یا در حال بازسازی را دارید، با این چالش مواجه نخواهید شد. قبل از اقدام به خرید کلید هوشمند روشنایی از امکان نصب آن بدون نیاز به تخریب دیوارها اطمینان حاصل کنید.

  • آیا به سیم کشی نیاز دارید؟

به منظور برقراری ارتباط بین تجهیزات خانه هوشمند دو راه حل وجود دارد: روش اول استفاده از سیم کشی برای ارتباط تجهیزات هوشمند است. روش دوم بهره گیری از فناوری های ارتباط بی سیم RF، بلوتوث و یا وایفای برای برقراری ارتباط است.

استفاده از سیم کشی در ساختمان های در حال ساخت مستلزم صرف هزینه اضافی است. ضمن اینکه امکان سیم کشی در پروژه های در حال بازسازی بدون تخریب دیواراها وجود ندارد. در نتیجه بهتر است از کلید هوشمند روشنایی با تکنولوژی ارتباطی بی سیم استفاده نمایید.

  • کلید چند پل برای شما مناسب است؟

کلید های روشنایی هوشمند دارای تنوع در تعداد پل های موجود برای کنترل سر خط های روشنایی هستند. برخی از برندهای موجود در بازار کلید هوشمند روشنایی تک پل تا 8 پل را عرضه می کنند. در صورت تجمیع تعداد پل کلیدها هزینه شما کاهش پیدا می کند.

برای مثال به جای خرید 4 عدد کلید تک پل، از یک کلید 4 پل استفاده کنید. در اینصورت هزینه شما به کمتر از یک سوم کاهش پیدا می کند. این قاعده برای محصولات اغلب برندها صادق است. قبل از اقدام به خرید کلید هوشمند روشنایی، یک برآورد اصولی از تعداد سرخط های روشنایی و امکان تجمیع ان ها داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *