همه چیز درباره کلید و پریز هوشمند ساختمان

کلید و پریز هوشمند ساختمان از جمله تجهیزاتی است که به صورت گسترده در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. گسترش فناوری های نوین به ویژه اینترنت اشیا، انسان را به سمت پیدا کردن راهکارهایی برای آسایش بیشتر در زندگی پیش برد. این نگرش جدید سبب معرفی تجهیزات هوشمند و راهکارهای جدید برای آسایش بیشتر در زندگی انسان شده است.

به عنوان مثالی ساده از این مدعا می توان به ریموت کنترل ها اشاره کرد. تصور کنید به جای اینکه کانال تلویزیون را با کنترل تغییر دهید، مانند قدیم به صورت دستی اینکار را انجام دهید. کلید و پریز هوشمند ساختمان نیز بسیاری از کارها را برای ما راحت می کند. در ادامه به بررسی این تکنولوژی جدید می پردازیم. با من همراه باشد.

کلید و پریز هوشمند ساختمان چیست؟

برای درک بهتر مفهوم و کاربرد این تجهیزات توجه شما را به تعریف خانه هوشمند جلب می کنم. در خانه هوشمند یک اپلیکیشن رابط شما با سیستم است. اغلب کارهای شما در خانه هوشمند به کمک این اپلیکیشن انجام می شود. برای روشن کردن لامپ ها کافی است وارد اپلیکیشن شوید و آیکون لامپ مورد نظر را لمس کنید. همچنین برای روشن و خاموش کردن وسایل برقی نیز می توانید به همین روش اقدام کنید.

علاوه بر اپلیکیشن مورد استفاده در خانه هوشمند، نیاز به تجهیزات سخت افزاری دارید که این امکان را برای شما فراهم کند. کلید و پریز هوشمند ساختمان جز همین تجهیزات هستند. هریک از این تجهیزات کاربردهای مختلفی دارند. به عنوان مثال کلید هوشمند به منظور کنترل سیستم های روشنایی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین پریز هوشمند در کنترل لوازم برقی نقش ایفا می کند.

کلید هوشمند ساختمان

تجهیزات روشنایی کاربرد گسترده ای در زندگی امروز ما دارند. آیا می توانید یک شب زندگی بدون روشنایی را تصور کنید؟ به دلیل اهمیت بالای تجهیزات روشنایی در زندگی امروز، کنترل هوشمند آن ها بخش مهمی از خانه هوشمند است. برای کنترل هوشمند روشنایی دو راهکار وجود دارد.

روش اول استفاده از کلید هوشمند است و روش دوم استفاده از رله هوشمند. از آنجا که موضوع مقاله ما کلید و پریز هوشمند ساختمان است به بررسی کلید هوشمند بسنده می کنیم. به کمک کلید هوشمند می توانید کنترل روشنایی با موبایل را تجربه کنید.

تفاوت اصلی این کلیدها با کلیدهای سنتی در امکان کنترل آن ها از طریق موبایل است. این کلیدها به اینترنت متصل می شوند و به کاربر امکان می دهند از هر کجای دنیا تجهیزات روشنایی خود را کنترل کند. ساختار کلی این کلیدها دارای دو بلوک مجزا است. مدار قدرت این کلید وظیفه قطع و وصل جریان برق را بر عهده دارد. مدار فرمان تعیین کننده زمان عملکرد مدار قدرت است. عملکرد مدار فرمان نیز به وسیله دستورات کاربر تنظیم می شود.

پریز هوشمند ساختمان

اغلب وسایل برقی با اتصال دوشاخه به پریز فعال می شوند. برخی از لوازم برقی را می توان با قطع و وصل جریان پریز کنترل کرد. به عنوان مثال چای ساز را می توانید در حالت روشن بگذارید. سپس با اتصال و قطع دوشاخه از پریز آن را خاموش و روشن کنید. پریز هوشمند به شما امکان می دهد بدون کشیدن دوشاخه از پریز، جریان برق را کنترل کنید. کلید و پریز هوشمند ساختمان در کنار یکدیگر می توانند نیازهای هوشمند سازی شما را برآورده کنند.

کاربرد کلید و پریز هوشمند ساختمان

قبل از اقدام به هوشمند سازی ساختمان لازم است لیستی از امکانات مورد نیاز خود تهیه کنید. سپس براساس امکانات مورد نیاز، بودجه در نظر گرفته شده و زیرساخت پروژه تجهیزات مطلوب را انتخاب کنید. همچنین در صورتی که قصد خرید کلید و پریز هوشمند ساختمان دارید کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

نکات مهم در انتخاب کلید و پریز هوشمند ساختمان

مانند هر محصول دیگری برای خرید این محصولات نیز باید به نکات مهمی توجه کنید. عدم توجه به نکات بیان شده در هنگام خرید می تواند تجربه کاربری ناخوشایندی را برای شما ایجاد کند. در هنگام خرید کلید هوشمند دقت کنید که آیا کلید مورد نظر قادر به کنترل همه انواع لامپ هست؟ علاوه بر این حداکثر جریان قابل تحمل هر پل کلید چند آمپر است؟

همچنین هنگام انتخاب پریز هوشمند ابتدا تعیین کنید چه وسیله برقی قرار است به پریز متصل شود. سپس حداکثر جریان قابل تحمل پریز را با جریان مصرفی مصرف کننده مقایسه کنید. نکته مهم دیگری که در انتخاب کلید و پریز هوشمند ساختمان باید به آن توجه کنید، محدودیت برخی وسایل برقی است. همه وسایل برقی را نمی توانید به کمک پریز هوشمند کنترل کنید.

به عنوان مثال ماشین لباسشویی را در نظر بگیرید. پس از اتصال به برق ابتدا باید کلید روشن/خاموش اصلی دستگاه را بزنید. پس از این مرحله لازم است برنامه شستشو را انتخاب کنید و کلید شروع به کار را بزنید. در غیر اینصورت دستگاه شروع به کار نخواهد کرد. در مورد بسیاری از وسایل برقی این قاعده پابرجاست. بنابراین هنگام خرید پریز هوشمند به این نکته دقت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *