خانه هوشمند ساده و امکاناتش

یک خانه هوشمند ساده می تواند با امکاناتش شما را شگفت زده کند. سادگی خانه هوشمند به امکانات ارائه شده در آن بستگی دارد. یک سیستم ساده هوشمند از امکانات پایه ای بهره می برد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

اگرچه ممکن است از دیدگاه کارشناسان مختلف امکانات پایه ای سیستم هوشمند با هم متفاوت باشند، با این وجود در این مقاله تلاش کردیم امکاناتی را که اکثر کارشناسان بر ان اتفاق نظر دارند بیان کنیم. قبل از آن به معرفی امکانات یک خانه هوشمند می پردازیم.

امکانات خانه هوشمند

امکانات قابل ارائه در یک خانه هوشمند متناسب با تجهیزات مورد استفاده در آن است. از اینرو برند و پروتکل تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می دهید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما بدون توجه به نوع محصولات مورد استفاده، امکانات زیر را می توان در یک خانه هوشمند ارائه کرد:

  • کنترل هوشمند روشنایی
  • کنترل لوازم برقی
  • کنترل سیستم های سرمایش و گرمایش
  • کنترل پرده و کرکره برقی هوشمند
  • کنترل هوشمند شیرهای آب و گاز اصلی
  • کنترل هوشمند آبیاری
  • سیستم های صوتی هوشمند
  • سیستم امنیتی هوشمند
  • نورپردازی هوشمند
  • و …

شرکت های ارائه کننده خدمات هوشمند سازی با توجه به نیاز و سفارش مشتری اقدام به ارائه امکانات می کنند. سطح دانش و تخصص شرکت ارائه کننده خدمات نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این امر سبب می شود نیازهای جدید با راهکارهای جدید پوشش داده شوند. کاربران از بین امکانات قابل ارائه، موارد مورد نظر خود را انتخاب می کنند.

خانه هوشمند ساده

سادگی یا پیچیدگی خانه هوشمند براساس امکانات ارائه شده در آن تعیین می شود. از سوی دیگر می توان سادگی را به راحت بودن فرآیند نصب و راه اندازی محصولات نیز اختصاص داد.

امکانات خانه هوشمند ساده

اولین و ساده ترین امکانی که در هر خانه هوشمندی پیدا می شود، کنترل روشنایی است. سیستم های روشنایی جز جدایی ناپذیر زندگی امروزی هستند و بیشتر از هر وسیله برقی دیگری مورد استفاده قرار می گیرند. جهت کنترل سیستم روشنایی روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از سیستم های تابلویی است.

در این سیستم، رله هوشمند تابلویی وظیفه اتصال سیستم روشنایی به اپلیکیشن خانه هوشمند را بر عهده دارند. لازم به ذکر است در برخی سیستم ها رله ها به صورت مستقیم به اینترنت متصل می شوند و در برخی دیگر جهت ارتباط رله ها به اینترنت از دستگاه کنترل مرکزی استفاده می شود.

یک خانه هوشمند ساده

در نوعی دیگر از هوشمندسازی سیستم روشنایی، از کلید لمسی هوشمند استفاده می شود. این کلیدها قادرند علاوه بر کنترل از طریق اپلیکیشن خانه هوشمند، به صورت محلی نیز سیستم روشنایی شما را کنترل کنند.

این کلیدها نیز در دو نوع عرضه می شوند. در نوع اول کلید به صورت مستقل stand alone به اینترنت متصل می شود و در نوع دوم کلید به وسیله دستگاه کنترل مرکزی به اینترنت متصل می شود.

آیا استفاده از خانه هوشمند ساده راحت است؟

استفاده از خانه هوشمند به خودی خود کاری راحت و لذت بخش است. در سیستم های سنتی جهت روشن کردن لامپ باید به محل کلید مراجعه کنید. اما در خانه هوشمند کافی است وارد اپلیکیشن خانه هوشمند شده و یکبار صفحه موبایل خود را لمس کنید.

حتی زمانی که در خانه حضور ندارید نیز به کمک اپلیکیشن خانه هوشمند خود و بر بستر اینترنت می توانید لامپ های خود را روشن یا خاموش کنید. تکنولوژی خانه هوشمند به منظور سهولت در انجام کارها مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا ناگزیر به انتخاب روشنایی هوشمند هستیم؟

اگرچه ما به هوشمندسازی سیستم روشنایی به عنوان خانه هوشمند ساده اشاره کردیم، اما طبیعتا نیاز شماست که تعیین کننده امکانات خانه هوشمند است. ممکن است نیاز شما کنترل یک یا چند وسیله برقی باشد.

منظور از سادگی خانه هوشمند را می توان تعداد کم امکانات قابل ارائه معرفی کرد. همچنین برخی سیستم های هوشمند نصب و راه اندازی بسیار راحتی دارند. اگر به دنبال راحتی کار با سیستم هوشمند هستید، به شرایط نصبو راه اندازی سیستم نیز توجه کنید.

در خرید خانه هوشمند ساده چه نکاتی مهم است؟

چنانچه قصد خرید تجهیزات خانه هوشمند را دارید، پیشنهاد می کنم ابتدا راهنمای خرید خانه هوشمند را مطالعه کنید. در این مقاله اشاره مختصری به نکات خرید خانه هوشمند می کنم تا در صورت خرید خانه هوشمند ساده بعدا دچار مشکل نشوید.

چند نکته اساسی که در خرید خانه هوشمند باید به آن توجه کنید عبارتند از:

  • قابلیت توسعه در آینده
  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش
  • تنوع در محصولات و تامین نیازهای آتی شما
  • رابط کاربری راحت و بومی سازی شده
  • امکان سفارشی سازی متناسب با نیاز دکوراسیون داخلی شما

در صورت وجود هر گونه سوال در زمینه خرید تجهیزات خانه هوشمند ساده، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. با ما تماس بگیرید …

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *