مهم ترین دلایل هوشمند سازی ساختمان

پیشرفت روزافزون فناوری خانه هوشمند، ما را بر آن داشت تا در این مقاله به بررسی دلایل هوشمند سازی ساختمان بپردازیم. اغلب، زندگی در خانه های هوشمند به عنوان یک سبک زندگی لوکس شناخته می شود.

اما قابلیت های این سیستم ها در کنار کاهش قیمت تجهیزات، این تکنولوژی را به گزینه ای مناسب برای همه تبدیل کرده است. اصولا برای انجام کارها نیاز به دلیل داریم. چرا باید خانه مان را هوشمند کنیم؟ در این مقاله به بررسی دلایل هوشمند سازی ساختمان می پردازیم.با ما همراه باشید.

افزایش کارایی و کنترل پذیری

یکی از جذابترین دلایل هوشمند سازی ساختمان، امکان کنترل لوازم برقی و … به کمک اپلیکیشن تلفن همراه است. در این سیستم ها به راحتی می توانید با یکبار لمس صفحه موبایل وسایل برقی مورد نظرتان را روشن و خاموش کنید. حتی می توانید با تعریف سناریوهای کاربردی، با هر بار لمس صفحه موبایل چندین کار مختلف را انجام دهید.

در حالی که از محل کار به منزل باز می گردید، چایساز و پلوپز را روشن کنید تا غذای شما به محض رسیدن آماده باشد. زمانی که از سفر باز می گردید، سیستم های سرمایش و گرمایش را به کمک موبایل روشن کنید و به محض رسیدن از یک دمای مطبوع لذت ببرید.

مهمترین دلایل هوشمند سازی ساختمان

در اینجا تنها به ذکر چند مثال بسنده کردیم. مثال های متنوعی از افزایش کارایی و کنترل پذیری در خانه هوشمند می توان بیان کرد. امکان کنترل کردن تجهیزات به کمک موبایل های مختلف و همچنین به صورت محلی، سبب افزایش کارایی و کنترل پذیری خانه هوشمند می شود. این تنها یکی از دلایل هوشمند سازی ساختمان است.

دلایل هوشمند سازی ساختمان

از دیدگاه افراد مختلف می توان دلایل متفاوتی را برای هوشمند سازی ساختمان بیان کرد. در ادامه به 4 مورد از مهمترین دلایل هوشمند سازی ساختمان اشاره کرده ایم.

آسایش و راحتی 

امکان کنترل وسایل برقی به کمک موبایل و از هرکجای دنیا، آسایش و راحتی را برای شما به ارمغان می آورد. در حالی که مشغول تماشای فیلم مورد علاقه خود هستید، به کمک پرده ها را بکشید، چراغ ها را روشن کنید، چای و قهوه آماده کنید و … .

بنابراین راحتی و آسایش بیشتر یکی از مهمترین دلایل هوشمند سازی ساختمان است. به کمک گجت های هوشمند می توانید در حالی که روی مبل یا تختخواب خود استراحت می کنید، اغلب کارهای خانه را تنها با لمس گوشی همراه خود مدیریت کنید. برای تجربه آسایش بیشتر، خانه هوشمند را امتحان کنید.

امنیت کامل با هوشمند سازی ساختمان

امروزه امنیت به یکی از مهم ترین چالش ها در همه ساختمان ها تبدیل شده است. یکی از دلایل هوشمند سازی ساختمان را می توان برطرف کردن این دغدغه بیان کرد. برای این منظور ابزارک های زیادی تولید شده است که می توانید از آن ها برای کنترل درها و پنجره ها، تشخیص حرکت و یا حتی نشت احتمالی آب استفاده کنید.

همچنین به کمک اپلیکیشن خانه هوشمند می توانید باز و بسته بودن درب خانه را کنترل کنید. کنترل شیرهای اصلی آب و گاز به کمک موبایل از دیگر قابلیت های خانه هوشمند است. هنگامی که در سفر هستید با نگاه کردن به صفحه موبایل خود از وضعیت شیرهای آب و گاز مطمئن شوید. می توانید سناریوهای امنیتی متنوعی را نیز تعریف و اجرا کنید.

کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه ها

کاهش منابع سوخت و به طبع آن افزایش هزینه تولید انرژی، سبب افزایش هزینه انرژی مصرفی خانوار شده است. هزینه ی انرژی در سراسر دنیا بسیار گران است و اغلب کاربران به دنبال راهکاری برای کاهش مصرف انرژی هستند. از جمله دلایل هوشمند سازی ساختمان که افراد زیادی را به آن متمایل کرده است، کاهش مصرف انرژی است.

خانه هوشمند شما را قادر می سازد حتی زمانی که در تختخواب هستید، چراغ های روشنایی و سایر وسایل الکتریکی خانه خود را خاموش کنید. به این ترتیب میزان مصرف برق در خانه شما کاهش می یابد. بیشترین میزان کاهش مصرف انرژی با استفاده از ترموستات هوشمند امکان پذیر می شود.

با نصب این ابزارک هوشمند با در دست گرفتن کنترل تجهیزات سرمایش و گرمایش، مصرف انرژی را کاملا بهینه می کند. با استفاده از این قابلیت ها شاهد کاهش چشمگیر مصرف انرژی و هزینه های آن خواهید بود.

آغاز هوشمندسازی ساختمان

پس از بررسی دلایل هوشمندسازی ساختمان، به مرحله خرید و اجرای خانه هوشمند می رسیم. اکنون یک سوال مهم مطرح می شود، هوشمندسازی را از کجا شروع کنیم؟ اولین گام در اجرای خانه هوشمند، برآورد تجهیزات مورد نیاز است.

پس از برآورد تجهیزات مورد نیاز و قبل از اقدام به خرید لازم است اطلاعات کافی در خصوص تجهیزات مختلف کسب کنید. برای خرید تجهیزات هوشمند ساختمان از فروشگاه گجت سرا دیدن کنید.

همچنین می توانید با ما در ارتباط باشید تا از مشاوره تخصصی همکاران واحد فروش و فنی ما بهره مند گردید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *