جایگاه سیستم صوتی در خانه هوشمند

حضور سیستم صوتی در خانه هوشمند قابلیت هایی را برای شما به ارمغان می آورد که نمی توانید به راحتی از آن عبور کنید. زمانی که صحبت از سیستم صوتی می شود، همه ما می دانیم که سیستم صوتی چیست. این سیستم شامل یک دستگاه پخش و تقویت کننده و همچنین تعدادی بلندگو است.

این سیستم ها در داخل خودروها، منازل و یا حتی به صورت پرتابل (پخش کننده موسیقی) قابل دسترس هستند. در این مقاله به بررسی حضور سیستم صوتی در خانه هوشمند خواهیم پرداخت.

کارکرد سیستم صوتی در خانه هوشمند

در خانه هوشمند همه کارها به کمک اپلیکیشن تلفن همراه انجام می شود. اگر چه متصل کردن وسایل به اپلیکیشن خانه هوشمند مستلزم استفاده از تجهیزات خاصی است. به عنوان مثال برای کنترل روشنایی از کلید لمسی هوشمند و برای کنترل دما از ترموستات هوشمند استفاده می شود.

اگر قرار باشد سیستم صوتی در خانه هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد، یعنی باید از طریق اپلیکیشن موبایل قابل کنترل باشد. این سیستم ها دارای یک دستگاه پخش کننده و تعدادی بلندگو (باند) است که معمولا روی سقف نصب می شود.

برخی از دستگاه های پخش کننده امکان اتصال حافظه جانبی را برای کاربر فراهم می کنند. حافظه جانبی می تواند به صورت فلش یا کارت حافظه نصب شود.

گروه دیگری از دستگاه ها با تلفن همراه مرتبط شده و فایل های صوتی موجود بر روی تلفن همراه را پخش می کنند. گروهی از دستگاه ها نیز امکان استفاده همزمان از هر دو قابلیت را برای کاربر فراهم می کنند.

ارتباط سیستم صوتی با موبایل

در بررسی عملکرد سیستم صوتی در خانه هوشمند، نوع ارتباط سیستم با موبایل از اهمیت بالایی برخوردار است. سیستم های صوتی به روش های مختلفی با موبایل کاربر مرتبط می شوند. یک از این روش ها ارتباط بلوتوثی است. در این روش کاربر فایل مورد نظر را با گوشی پخش می کند و به دلیل ارتباط گوشی با دستگاه پخش کننده، صدا از طریق بلندگوهای سیستم صوتی خانه هوشمند پخش خواهد شد.

سیستم صوتی در خانه هوشمند

روش دیگر ازتباط از طریق اپلیکیشن خانه هوشمند است. در این حالت یک حافظه جانبی (فلش یا کارت حافظه) بر روی دستگاه پخش کننده قرار می گیرد. برای پخش کردن موسیقی کاربر می تواند وارد اپلیکیشن شده و پخش موسیقی را شروع کند.

برخی از سیستم ها که از روش دوم برای ارتباط بین موبایل و سیستم استفاده می کنند، امکان دسترسی به آلبوم موسیقی را در اختیار کاربر نمی گذارند. در این صورت کاربر تنها قادر خواهد بود پخش فایل را آغاز یا متوقف کند. همچنین امکان استفاده از دکمه های بعد و قبل نیز وجود خواهد داشت.

اندازه سیسم صوتی خانه هوشمند

سیستم صوتی هوشمند نوع دوم، دارای ابعاد کوچکتری است. این سستم ها در داخل یک قوطی کلید و یا داخل تابلو برق نصب می شوند. سیستم های بلوتوثی معمولا ابعاد بزرگتری دارند و می توان آن ه را به عنوان مثال داخل کابینت جاسازی کرد.

نکته دیگری که در انتخاب سیستم صوتی در خانه هوشمند حائز اهمیت است، نوع خروجی سیستم است. برخی سیستم های صوتی خروجی مقاومتی و برخی خروجی ولتاژی دارند.

سیم کشی سیستم صوتی با خروجی مقاوتی متفاوت از سیستم های با خروجی ولتاژ است. توجه به این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است. چنانچه سیم کشی شما قبلا انجام شده و قصد نصب سیستم صوتی در خانه هوشمند دارید، باید با توجه به سیم کشی انجام شده اقدام به خرید کنید.

اگر باندهای شما به صورت موازی با هم مرتبط اند، باید از سیستم با خروجی ولتاژی استفاده کنید. در صورتی که از هرکدام از باندها یک سیستم مستقل به محل دستگاه پخش کننده آورده شده است، باید از دستگاه با خروجی مقاوتی استفاده کنید. بهتر است قبل از اقدام به خرید نقشه سیم کشی را بررسی کنید یا با یک کارشناس مشورت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *