یک خانه هوشمند با 5 گام مهم

آیا داشتن یک خانه هوشمند برای شما هم جذاب است؟ این فناوری جدید آسایش، رفاه، صرفه جویی در زمان و … را برای ما به ارمغان می آورد. استقبال گسترده کاربران از این تکنولوژی در کنار توسعه محصولات و خدمات جدید، هوشمندسازی ساختمان را بیش از پیش مورد توجه قرار داده است.امکانات قابل ارائه در این ساختمان ها بسیار گسترده و با توجه به نوع تجهیزات و … می تواند متفاوت باشد. همه تولید کنندگان امکانات و خدمات یکسانی ارائه نمی کنند.

در یک خانه هوشمند، کنترل کارها با تلفن همراه انجام می شود. یک اپلیکیشن رابط کارب با تجهیزات خانه هوشمند است. برخی از لوازم خانگی جدید موجود در بازار، قابلیت کنترل از طریق اپلیکیشن را به کاربر می دهند. به کمک این فناوری می توانید از راه دور نیز بر خانه خود نظارت کنید. در ادامه به بررسی گام های اولیه هوشمند سازی ساختمان مسکونی اشاره می کنیم، با ما همراه باشید.

حسگر های هوشمند دود

برخی از تجهیزات هوشمند را می توان در خانه های سنتی نیز مورد استفاده قرار داد. بهترین پیشنهاد برای داشتن یک خانه هوشمند، اقدام به صورت پلکانی است. نصب تجهیزات به صورت مرحله ای در مقایسه با هوشمند سازی ساختمان به صورت کامل، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

حسگر هوشمند دود در یک خانه هوشمند

هوشمند سازی خانه را می توانید با استفاده از حسگر های هوشمند نظیر حسگر دود آغاز کنید. این سنسورها به راحتی در هر جایی از خانه قابل نصب و بهره برداری هستند. نمونه های جدید سنسور های هوشمند قابلیت اتصال مستقیم به وای فای را دارند و در صورت تشخیص دود هشدارهایی را بر روی گوشی کاربر ارسال می کنند. استفاده از این ابزارک اولین گام برای ساخت یک خانه هوشمند با صرف حداقل هزینه خواهد بود.

روشنایی هوشمند ، قابلیت کلیدی یک خانه هوشمند

برخی از کاربران، روشنایی هوشمند را معادل خانه هوشمند می دانند. کنترل هوشمند روشنایی بخش مهمی از یک خانه هوشمند محسوب می شود. کنترل هوشمند روشنایی با دو روش امکان پذیر است. روش اول استفاده از لامپ های هوشمند و روش دوم استفاده از سیستم های هوشمند است. لامپ های هوشمند در مقایسه با لامپ های قدیمی، مصرف انرژی کمتر و قابلیت هایی مانند تغییر رنگ دارند. در عوض قیمت به مراتب بالاتری دارند.

برای کنترل هوشمند لامپ های سنتی از دور روش می توان استفاده کرد. روش اول استفاده از کلید لمسی هوشمند برای کنترل لامپ و روش دوم استفاده از رله هوشمند است. هر کدام از این تجهیزات قابلیت هایی دارند که آن ها را برای انجام یک پروژه مناسب می کند.

کلیدهای هوشمند به دلیل زیبایی و کارایی بهتر در کنترل روشنایی گزینه مناسب تری برای اغلب پروژه ها هستند. علاوه بر این استفاده از رله هوشمند برای کنترل روشنایی نیازمند ایجاد تغییرات گسترده در سیم کشی خواهد بود.

در یک خانه هوشمند برای خاموش و روشن کردن لامپ ها نیازی به حضور در محل کلید نیست. کافی است موبالی خود را بردارید و آیکون لامپ مورد نظر را یکبار لمس کنید.

سیستم امنیتی هوشمند

توسعه فناوری ارتباط بی سیم، استفاده از دوربین های امنیتی هوشمند را بیش از پیش مورد توجه قرار داد. کاربر از طریق نرم افزار کاربردی با این دوربین ها در ارتباط است و امکان کنترل از راه دور همه قسمت های خانه را خواهد داشت. سیستم امنیتی هوشمند به استفاده از دوربین های مدار بسته محدود نمی شود.

امکانات سیستم امنیتی در یک خانه هوشمند

سنسورهای تشخیص حرکت، مگنت های درب و پنجره و … نیز از جمله تجهیزات امنیتی مورد استفاده در یک خانه هوشمند هستند. سیستم امنیتی هوشمند آسایش خاطر را برای کاربران با ارمغان خواهد آورد.

لوازم برقی در یک خانه هوشمند

پس از هوشمند سازی تجهیزات روشنایی نوبت به لوازم برقی می رسد. کنترل هوشمند لوازم برقی با استفاده از رله های هوشمند انجام می شود. رله های هوشمند انواع بسیار متنوعی دارند. این ابزارک ها کاربردهای بسیار زیادی دارند.

به جرات می توان گفت بیش از 90 درصد امکانات خانه هوشمند به کمک رله ها ارائه می شود. رله ها قادرند جریان برق را مانند یک فیوز قطع و وصل کنند. تنها تفاوت رله های هوشمند با فیوز در امکان دسترسی و کنترل از طریق تلفن همراه است.

کنتورهای هوشمند خانگی

کنتورهای هوشمند از جمله جدیدترین ابزارک های خانه هوشمند هستند. این ابزارک ها به کاربر کمک می کنند تا در مصرف آب ، گاز و برق صرفه جویی کند. استفاده از این کنتورها سبب کاهش بهای انرژی مصرف شده و بازگشت سرمایه در دراز مدت می شود. استفاده از این کنتورها در یک خانه هوشمند ضروری نیست اما نتایج جذابی به همراه خواهد داشت.

کنتور هوشمند خانگی

جمع بندی

خانه هوشمند امکانات بسیار متنوعی را به کاربران ارائه می کند. از جمله راهکارهای هوشمند سازی ساختمان، انجام کار به صورت مرحله ای است. با خرید و نصب مرحله ای تجهیزات، علاوه بر کاهش هزینه های اولیه، در زمان کمتری از امکانات ی کخانه هوشمند بهره مند خواهید شد.

نکته مهمی که در انتخاب تجهیزات ساختمان هوشمند باید به ان توجه کنید، قابلیت توسعه امکانات در آینده است. به کمک خانه هوشمند زندگی خود را سرگرم کننده تر، راحت تر و نوآورانه تر کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *