بهترین ترموستات های هوشمند 2020

ترموستات های هوشمند به عنوان بخش مهمی از سیستم خانه هوشمند وظیفه تنظیم دمای محیط را به صورت هوشمند بر عهده دارد. محبوبیت خانه هوشمند روز به روز در حال افزایش است. با توسعه سیستم های هوشمند کاربران به دنبال ابزارک های هوشمند با استفاده آسان تر و قیمت های مقرون به صرفه تر هستند.

خانه هوشمند از تعدادی گجت هوشمند مستقل تشکیل شده که از طریق اینترنت قابل کنترل هستند. به این ترتیب با استفاده از تلفن همراه هوشمند، رایانه و حتی فرمان صوتی نیز می توان این گجت های هوشمند را روشن یا خاموش نمود.

ترموستات های هوشمند

برای تنظیم دما در محیط های بسته از وسیله ای به نام ترموستات استفاده می شود. با اتصال ترموستات به سیستم های سرمایشی و یا گرمایشی می توان به طور خودکار شیر برقی دستگاه را کنترل نمود. به این ترتیب که در هر لحظه دمای محیط با دمای ثبت شده توسط کاربر مقایسه می شود.

در صورت وجود اختلاف بین دمای ثبت شده و دمای محیط، وضعیت سیستم تنظیم می شود. تنظیم وضعیت شامل تغییر دور فن، روشن یا خاموش شدن سیستم خواهد بود. با گذشت زمان و توسعه مفهوم خانه هوشمند استفاده از ترموستات هوشمند نیز رونق پیدا کرد.

ترموستات های هوشمند در مقایسه با ترموستات معمولی امکان کنترل پارامترهای بیشتری را به کاربر می دهد. ترموستات هوشمند یکی از اقتصادی ترین و سازگارترین سرمایه گذاری هایی است که می توان در خانه هوشمند انجام داد. ترموستات های هوشمند با استفاده از ارتباط  Wi-Fi  و سنسورهای دما، محیط خانه را در  شرایط آب و هوایی مختلف متعادل نگاه می دارند.

استفاده از ترموستات هوشمند به کاربر این امکان را می دهد تا از راه دور و با استفاده از اپلیکیشن گوشی همراه دمای خانه خود را تنظیم کند. با توجه به اینکه شرکت های زیادی در حوزه تولید ترموستات هوشمند وارد شده اند ، در ادامه مقاله به بررسی بهترین های سال 2020 خواهیم پرداخت.

ترموستات هوشمند Ecobee

ترموستات های هوشمند  Ecobee از تعدادی سنسور هوشمند بهره می برند. یکی از چالش های تنظیم دما، تفاوت دمای بخش های مختلف خانه است. ترموستات Ecobee با بهره گیری از سنسورهای خارجی قادر است دمای محیط را یکنواخت تر کند.

این ویژگی سبب شده که ترموستات هوشمند Ecobee گزینه مناسبی برای خانه های بزرگ باشد. چرا که به کاربر امکان می دهد تا 32 (سی و دو) سنسور خارجی را برای نظارت بر دما در بخش های مختلف استفاده کند. نصب و راه اندازی این ترموستات راحت است.

ترموستات های هوشمند echobee

کاربران غیر فنی نیز با دنبال کردن راهنمای ترموستات قادرند به راحتی این گجت هوشمند را نصب کنند. در کنار سادگی نصب، ترموستات هوشمند Ecobee به دستیار صوتی الکسا، گوگل هوم، و Apple HomeKit نیز متصل می شود.

ترموستات هوشمند Nest

ترموستاتهای هوشمند Nest در دو مدل Nest E و Nest Learning به بازار عرضه شده است. مدل Nest E  از جمله ارزان ترین ترموستات های هوشمند موجود در بازار است. این گجت هوشمند با وجود قیمت پایین بسیاری از امکانات ترموستات های میان رده را داراست.

در این مدل به جای استفاده از محفظه فلزی از فریم پلاستیکی استفاده شده است که ظرافت ظاهری آن را حفظ می کند. در ترموستات اقتصادی Nest E برخی از کاربردهای حرفه ای ارائه نمی شود. با این وجود گزینه مناسبی در بین ترموستات های هوشمند بازار به شمار می آید.

ترموستات های هوشمند نست

در کنار ترموستات Nest E ترموستات حرفه ای Nest Learning تولید شده است. در ترموستات Nest Learning از مجموعه جدیدی از سنسور ها به نام Farsight استفاده شده است. این سنسورها در طول هفته عادت های دمایی کاربر را ذخیره می کنند.

سپس ترموستات با استفاده از این اطلاعات دمای محیط را بر اساس ساعات شبانه روز و عادت های قبلی کاربر به طور مداوم به روز رسانی می کند.

ترموستات هوشمند هانیول

ترموستات هوشمند هانیول از طریق اتصال  Wi-Fi به موقعیت مکانی کاربر و پیش بینی های آب و هوای محلی دسترسی دارد. این دستگاه با استفاده از اطلاعات آب و هوایی منطقه تغییرات احتمالی دما را پیش بینی کرده و  بر اساس آن دمای محیط را تنظیم می کند.

ترموستات های هوشمند هانیول دارای سه حالت استاندارد از پیش تنظیم شده است. حالت اول برای خواب ، دومی برای ترک خانه و حالت سوم نیز برای ورود به خانه در نظر گرفته شده است. تمامی این حالت ها را می توان با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه بر روی دستگاه های iOS و Android تنظیم نمود.

ترموستات های هوشمند هانیول

حالت های پیش فرض ترموستات هانیول براساس کم ترین میزان مصرف انرژی طراحی شده اند. همچنین امکان تنظیمات سفارشی بر اساس شرایط کل اعضای خانواده نیز وجود دارد. ترموستات هوشمند هانیول علاوه بر کنترل از طرق اپلیکیشن، با دستیار صوتی الکسا، HomeKit و SmartThing نیز قابل کنترل است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *