دوچرخه هوشمند کابوی نسل سوم

دوچرخه هوشمند کابوی 3 در سال 2020 توسط کمپانی بلژیکی Cowboy وارد بازار شد. کابوی 3 همانند سایر دوچرخه های الکتریکی برای راحتی دوچرخه سوار طراحی شده و یکی از خلاقانه ترین دوچرخه های برقی دنیا به حساب می آید. دوچرخه های برقی مجهز به یک موتور الکتریکی کوچک هستند.

این موتور الکتریکی در پدال زدن به دوچرخه سوار کمک می کند. برای راه اندازی این موتور الکتریکی از یک باتری قابل شارژ استفاده می شود.

دوچرخه هوشمند cowboy

کابوی 3 از لحاظ ظاهری مشابه با مدل های قبلی طراحی شده، ولی از لحاظ فنی تغییرات زیادی دارد. این مدل برخلاف کابوی 2 که مخصوص ورزش ساخته شده بود، بیشتر برای سرگرمی و آفرود توصیه می شود.

افراد قد بلند با قد بین 170 تا 195 سانتی متر نیز به راحتی می توانند از این مدل استفاده کنند. کابوی 3 از هشدار دهنده نوری بهره می برد. به این ترتیب هنگامی که دوچرخه سوار ترمز می گیرد، چراغ عقب آن قرمز رنگ می شود.

ویژگی های فنی کابوی 3

دوچرخه هوشمند کابوی 3 در سه رنگ مشکی مات، خاکستری و ذغال سنگی به بازار عرضه شد. این دوچرخه بسیار سبک و با وزن 16.9 کیلوگرم و باتری قابل حمل تولید شده است . ضمن اینکه بدلیل کوچک بودن دنده از شتاب بالایی برخوردار است.

لاستیک ها با یک پوشش داخلی محافظ به ضخامت 42 میلی متر پوشانده شده و ضد پنچری هستند. کمپانی کابوی در مورد سری جدید دوچرخه هوشمند خود ادعای سرعت 70 کیلومتر در ساعت و طول عمر باتری 3.5 ساعت نموده است.

همچنین در دوچرخه هوشمند کابوی 3 از ترمزهای دیسکی هیدرولیک استفاده شده است. این ترمز های هیدرولیک کمک می کنند دوچرخه سوار پیش از برخورد با مانع بتواند به سرعت دوچرخه را متوقف کند.

همانطور که گفتیم کابوی 3 برای آفرود و جاده های پر از دست انداز و گلِی طراحی شده است. این ویژگی با استفاده از دستگیره های اسفنجی، زنجیر چرخ Gates Carbon و لاستیک های پهن ضد پنچری امکان پذیر شده است. این دوچرخه جذاب با قیمت بالای 2,290 دلار به بازار عرضه شده است.

اپلیکیشن دوچرخه هوشمند کابوی 3

بر روی دوچرخه هوشمند کابوی 3 دکمه روشن / خاموش وجود ندارد. در نتیجه کاربر برای شروع حرکت نیاز به یک تلفن همراه دارد. برای این کار لازم است ابتدا اپلیکیشن Cowboy Bikes  بر روی گوشی همراه کاربر نصب شود. با اتصال این اپلیکیشن به کابوی 3 هنگامی که کاربر به دوچرخه نزدیک شود، به طور خودکار قفل موتور دوچرخه باز می شود.

ویژگی دیگری که در برنامه کابوی در نظر گرفته شده نمایش آلودگی هوا است. کابوی 3 با استفاده از این ویژگی، دوچرخه سوار را از کیفیت هوای منطقه آگاه می کند و مسیر با کمترین میزان آلودگی را پیشنهاد می دهد.

تشخیص حادثه تصادف در دوچرخه هوشمند کابوی 3

در دوچرخه هوشمند کابوی 3 امکانی پیش بینی شده تا در صورت بروز تصادف، سقوط دوچرخه سوار تشخیص داده شود. این ویژگی با تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از سنسور سرعت چرخ ها ، سنسور گشتاور و شتاب سنج انجام می شود.

شرکت کابوی ادعا می کند کابوی 3 قادر است تفاوت بین تصادف و ترمز اضطراری ، انداختن دوچرخه به پهلو ، برخورد به گودال یا دوچرخه سواری بر روی سنگفرش را تشخیص دهد.

در صورتی که تصادف رخ دهد، اپلیکیشن کابوی 60 ثانیه به کاربر فرصت می دهد سلامت خود را تایید کند. در غیر این صورت دوچرخه با استفاده از سیم کارتی که در داخل آن نصب شده به تلفن های اضطراری تعریف شده پیام هشدار می فرستد.

همچنین موقعیت مکانی حادثه با استفاده از GPS در اپلیکیشن دوچرخه محاسبه شده و ارسال می گردد.

سیستم ضد سرقت دوچرخه هوشمند کابوی 3

کابوی 3 از ویژگی جدیدی بنام Find My Bike استفاده می کند. به این معنی که در صورت بروز سرقت از طریق GPS و بلوتوث قادر به مکان یابی دوچرخه دزدیده شده می باشد. پس از خاموش شدن کابوی3 توسط کاربر، سیستم محافظ ضد سرقت دوچرخه در دو دقیقه شروع به کار می کند.

پس از آن، با هر بار لرزش یا جابجایی دوچرخه، چراغ های دوچرخه شروع به چشمک زدن نموده و اعلان سرقت بر روی اپلیکیشن کاربر ظاهر می شود. همچنین کاربر می تواند از طریق بلوتوث و  اپلیکیشن  Cowboyموقعیت مکانی دوچرخه دزدیده شده را رصد کند.

برای استفاده از ویژگی فوق و دریافت اعلان های کشف سرقت کاربر بایستی مبلغ 8 یورو به صورت ماهیانه بپردازد.

منبع: nextpit.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *