همه چیز در مورد کلید لمسی یک پل

کلیدهای لمسی انواع مختلفی دارند و یکی از آن ها کلید لمسی یک پل است. در این مقاله قصد داریم به کالبد شکافی این کلیدها بپردازیم و از جنبه های مختلف آن ها را مورد ارزیابی قرار دهیم. چیزی که از نام این کلیدها استنباط می شود مفهوم واضحی است.

این کلیدها دارای یک خط کنترلی هستند و از تکنولوژی تاچ یا لمسی برای عملکردشان بهره می برند. در این مقاله بیشتر به بررسی تکنولوژی ساخت و عملکرد این کلیدها خواهیم پرداخت.

کلید لمسی یک پل و نمای جذاب

اولین چیزی که در مواجهه با این کلیدها به چشم می خورد، نمای جذاب آن هاست. جنس رویه این کلیدها شیشه کریستال و یا پلکسی شبه کریستال است. در مرکز این کلیدها یک آیکون رنگی قرار دارد که با تغییر وضعیت کلید رنگ آن تغییر می کند.

به عنوان مثال هنگام روشن بودن لامپ به رنگ آبی و هنگام خاموش بودن به رنگ قرمز در می آید. این رنگ ممکن است در کلیدهای مختلف متفاوت باشد. رنگ رویه کلیدها نیز ممکن است متفاوت باشد.

کلید لمسی یک پل با رویه شیشه ای زیبایی بیشتری دارد. در دراز مدت خش نمی شود و در عوض امکان شکستن در اثر ضربه محکم و ناگهانی وجود دارد. کلیدهای با رویه پلکسی در برابر شکستن مقاوم ترند اما در برابر خش مقاوت کمی دارند.

عملکرد کلید لمسی

از نظر عملکرد می توان کلیدهای لمسی را در دو گروه دسته بندی کرد. به طور کلی ساختار طراحی کلید لمسی از دو بخش تشکیل می شود. بلوک فرمان و بلوک قدرت. وظیفه بلوک فرمان تولید سیگنال تحریک کننده برای رله  است. به وسیله تحریک یاد شده رله وصل شده و لامپ روشن می شود.

همچنین با ارسال سیگنال تحریک دیگری رله قطع و لامپ خاموش می شود. برخی از کلیدهای لمسی که در خانه هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند، صرفا به عنوان کلید فرمان شناخته می شوند. این کلیدها در داخل خود مدار قدرت ندارند.

گروه دیگری از کلیدهای لمسی که هم به صورت هوشمند و هم به صورت ساده مورد استفاده قرار می گیرند، مدار قدرت داخلی دارند. این کلیدها جهت کنترل جریان برق از رله بهره می برند.

رله ها انواع مختلفی دارند. فاکتور مهم که در انتخاب کلید باید به آن توجه کنید جریان قابل تحمل رله هاست. این فاکتور مهم تعیین می کند که چه مصرف کننده ای را می توانید توسط کلید لمسی یک پل کنترل کنید.

کدام کلید لمسی یک پل را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب کلید لمسی از بین مدل های موجود در بازار، باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید. یکی از این نکات مهم جریان قابل تحمل توسط کلید یا توان خروجی کلید است که در بالا به آن اشاره شد. نکات مهم دیگری که باید به آن اتوجه کنید عبارتند از:

  • نحوه سیم کشی
  • قابلیت نصب در قوطی کلیدهای مرسوم
  • خدمات پس از فروش و گارانتی

عدم توجه به موارد یاد شده در بالا می تواند در آینده شما را دچار مشکل کند. پس با دقت به این نکات توجه کنید.

جهت مشاهده محصولات و خرید کلید لمسی یک پل کلیک کنید:

مشاهده مشخصات کلید لمسی یک پل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *