گجت حفاظتی هوشمند SimpliSafe

گجت حفاظتی هوشمند SimpliSafe به عنوان قابل اعتمادترین گجت امنیتی هوشمند سال 2020 لقب گرفته است. این گجت توسط یک شرکت امنیت خانگی در بوستون امریکا تولید شده است. یک سیستم نظارت مرکزی عملکرد مطمئن این گجت را تضمین می کند.

این گجت یک سیستم امنیتی یکپارچه است و در کنار نظارت بر دزدی، قادر است محیط را از حوادثی نظیر آتش سوزی نیز در امان نگه دارد. در واقع می توان گفت SimpliSafe یک سیستم حفاظت خانگی با قیمت مناسب و  نصب آسان است که کاربر را از شر قراداد های خدماتی چند ساله با موسسات امنیتی، و هزینه نظارتی بالا بی نیاز می سازد.

پیام هشدار گجت حفاظتی هوشمند

گجت حفاظتی هوشمند به کاربر امکان می دهد بر روی تمامی  اتفاقاتی که در منزلش روی می دهد از راه دور و از طریق تلفن همراه نظارت کند. یکی از قابلیت های جالبی که برای این سیستم حفاظتی در نظر گرفته شده تنظیم هشدار های مخفی است.

کاربر قادر است سنسورهای مختلفی را بدون ایجاد هشدار صوتی، فعال نماید. برای مثال اگر در یکی از کابینت های منزل ظرفی پر از شکلات نگهداری می کنید می توانید یک سنسور برای درب آن کابینت در نظر بگیرید. هر بار که کودک شما به این کابینت دسترسی پیدا کند اعلانی بر روی گوشی شما ظاهر می شود.

طراحی گجت حفاظتی هوشمند SimpliSafe

سخت افزار اصلی سیستم حفاظت خانگی SimpliSafe یک کنترلر گلابی شکل در ابعاد 10.1* 12.5 سانتی متر است. بر روی این کنترلر یک LED قرار گرفته که هنگام فعال بودن سیستم به صورت پیوسته آبی رنگ می شود.

در صورت بروز ایراد فنی در گجت حفاظتی هوشمند و یا هر کدام از سنسورها، این LED برای هشدار شروع به چشمک زدن می کند. این کنترلر در دو رنگ سیاه و سفید به بازار عرضه شده است. برای راه اندازی گجت حفاظتی هوشمند لازم است سنسورها و صفحه کلید به سیستم متصل شوند.

هر کدام از سنسورها را می توان حداکثر در فاصله 121 متری از کنترلر قرار داد. این فاصله برای نصب صفحه کلید 30.5 متر در نظر گرفته شده است. از صفحه کلید برای کنترل سیستم استفاده می شود. همچنین این کنترلر برای برقراری ارتباط با سنسورها از یک باند رادیویی  2.4GHz و باند Wi-Fi 802.11n   استفاده می کند.

هزینه سخت افزار 

از جمله مهم ترین مزایای سیستم SimpliSafe  می توان به قابلیت گسترش بسته های سخت افزاری آن اشاره کرد. به این معنی که کاربر با توجه به شرایط محیطی و نیاز خود می تواند سنسورهای بیشتری را به بسته اولیه اضافه کند و یا از نسخه کامل تر اپلیکیشن استفاده نماید.

در سال 2020 شرکت SimpliSafe محصول امنیتی جدید خود را به صورت پکیج پایه ای با نام The Foundation و قیمت 229 دلار به بازار عرضه کرد. این بسته شامل یک کنترلر مرکزی ، یک صفحه کلید بی سیم ، یک سنسور درب ورودی و یک سنسور حرکتی بود.

کاربر در صورت نیاز به تجهیزات حفاظتی بیشتر قادر است دوربین امنیتی SimpliCam به قیمت 99 دلار و یا Video Doorbell Pro (زنگ درب هوشمند) به 169 دلار را نیز به آن اضافه کند. همچنین می توان از یک سنسور شکستگی شیشه به قیمت 34.99 دلار و یا برای کنترل ورودی های دیگر خانه از یک صفحه کلید اضافی به قیمت 69.99 دلار استفاده کرد.

هزینه اپلیکیشن

برای دسترسی و کنترل گجت حفاظتی هوشمند  SimpliSafe، یک اپلیکیشن موبایل با حق اشتراک ماهیانه 14.99 دلار طراحی شده است. با استفاده از این اپلیکیشن امکان نظارت شبانه روزی برای کاربر فراهم خواهد شد. هنگامی که یکی از سنسورهای حفاظتی منزل  فعال شود، دستگاه کنترل مرکزی با کاربر تماس می گیرد.

جهت انجام این کار یک سیم کارت روی گجت حفاظتی هوشمند نصب می شود. در این مرحله در صورتی که کاربر ظرف مدت یک دقیقه کلمه رمز از پیش تعیین شده را وارد نکند، توسط دستگاه یک هشدار” ورود غیر قانونی ” برای پلیس ارسال می شود.

همچنین کاربر می تواند با پرداخت 10 دلار اضافه تر در هر ماه از داشبورد آنلاین نرم افزار استفاده کند. این قابلیت به کاربر امکان می دهد در این بازه یک دقیقه ای نظارت بیشتری بر سیستم داشته باشد.

دسترسی به اپلیکیشن گجت حفاظتی هوشمند بدون پرداخت هزینه ماهیانه نیز امکان پذیر است. در این صورت SimpliSafe فقط بعنوان یک زنگ هشدار محلی کار می کند. هنگامی که سنسوری فعال شود لازم است خود کاربر با پلیس تماس بگیرد و امکان کنترل از راه دور برای او وجود نخواهد داشت.

شاید به این مطلب هم علاقه داشته باشید:

همه چیز درباره لامپ هوشمند فیلیپس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *