سنسور نشت آب هوشمند D-Link، نسل جدید

سنسور نشت آب هوشمند DCH-S161 توسط شرکت D-Link بعنوان عضوی از سیستم خانه هوشمند معرفی شده است. این سنسور با سیستم خانه هوشمند مبتنی بر گوگل هوم سازگار است. ترک خوردن لوله ها و نشت آب گاهی اوقات هزینه های زیادی را به شهروندان تحمیل می کند.

تشخیص سریع خرابی و نشت آب از سینک ظرفشویی، آبگرمکن و… می تواند هزینه های تعمیر را کاهش دهد. کمپانی D-Link  در سال 2020 یک سنسور مجهز به WiFi  معرفی کرده است. این سنسور قادر است نشست آب را در مراحل اولیه تشخیص دهد.

سنسور نشت آب هوشمند هنگام تشخیص رطوبت یک پیام هشدار به موبایل کاربر ارسال می کند. همچنین امکان فعال کردن آژیر صوتی نیز وجود دارد. به این ترتیب سنسور هوشمند 45 دلاری D-Link  از آسیب جدی به کف ، دیوار و کابینت منزل شما جلوگیری می کند.

سنسور نشت آب هوشمند

طراحی سنسور نشت آب هوشمند

این سنسور با ولتاژ 120 ولت و حداکثر جریان 15 آمپر عمل می کند. بخش اصلی این ابزارک، سنسوری است که با یک کابل 1.8 متری به دستگاه آلارم صوتی متصل شده است. کاربر با استفاده از این کابل می تواند سنسور را در محل مورد نظر تنظیم کنید.

طراحی جمع و جور این سنسور نشت آب هوشمند باعث شده تا به راحتی بتوان در شکاف ها از آن ها استفاده کرد. در نتیجه توانایی بالایی در تشخیص رطوبت محیط دارد. برای نصب این سنسور ابتدا باید کد QR پشت سنسور را با موبایل خود اسکن کنید. سپس کابل سنسور را وصل کنید و باتری ها را جایگذاری کنید.

در قسمت بالای سنسور یک دکمه Reset و یک LED قرار گرفته که در طی انجام مراحل نصب به رنگ نارنجی چشمک زن در می آید. هنگامی که اتصال آن قطع شود این چراغ چشمک زن به رنگ قرمز در آمده و در صورت اتصال کامل، سبز رنگ است. با نگه داشتن دکمه برای چند ثانیه، می توانید سنسور را خاموش کنید.

باتری با طول عمر بالا

سنسور نشت آب هوشمند DCH-S161 از 2 باتری قلمی تغذیه می کند. این سنسور می تواند با این باتری ها تا 18 ماه به کار خود ادامه دهد. کاربر می تواند از طریق اپلیکیشن میزان شارژ باقیمانده باتری را مشاهده کند. همچنین در زمان خالی شدن باتری، اعلانی برای کاربر ارسال می شود تا کاربر به موقع بتواند باتری ها را تعویض کند.

اپلیکیشن سنسور نشت آب هوشمند D-Link

سنسور نشت آب هوشمند D-link از اپلیکیشن تلفن همراه My D link برای اندروید و IOS استفاده می کند. این برنامه از دستیار صوتی Google Assistant، گجت های خانه هوشمند و دوربین های مدار بسته نیز پشتیبانی می کند.

این سنسور قابلیت پشتیبانی از سرویس های IFTTT را دارد و می تواند با سایر دستگاه ها و اپلیکیشن های هوشمند تجمیع شود. کاربر از طریق سرویس IFTTT می‌تواند تمامی خدمات و سرویس‌های خود را روی بستر اینترنت به هم متصل کند. با استفاده از این سرویس می توان کنترل دوربین های هوشمند را نیز به برنامه My D link منتقل کرد.

با استفاده از این سرویس کاربر قادر است در صورت تشخیص نشت آب، شیر برقی متصل به کنتور آب را خاموش کند. این کار به کمک اپلیکیشن خانه هوشمند انجام می شود. با این قابلیت حتی اگر در خانه نباشید می توانید آب را قطع کرده و از آسیب رسیدن به دیوارها جلوگیری کنید.

قابلیت دیگری که بر روی اپلیکیشن My D link برای سنسور آب در نظر گرفته شده تماس تلفنی با کاربر است. برای این منظور لازم است شماره تماس کاربر در سیستم ثبت شود. در اینصورت چنانچه سنسور فعال شود با او تماس گرفته خواهد شد.

عملکرد سنسور هوشمند DCH-S161

وجه تمایز سنسور DCH-S161 با مدل های قبلی در عدم نیاز به دستگاه رابط برای اتصال به اینترنت است. این سنسور از یک ماژول وایفای 2.4 گیگاهرتزی برای اتصال به شبکه خانگی کاربر بهره می برد. جهت پخش هشدار صوتی نیز یک آژیر داخلی روی سنسور در نظر گرفته شده است.

این آژیر بلند برای ایجاد هشدار محلی استفاده می شود تا زمانیکه کاربر در منزل است او را از نشت آب با خبر کند. اگر کاربر در منزل نباشد از طریق اپلیکیشن یا تماس صوتی به او اطلاع داده می شود.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد:

گلدان هوشمند لوآ

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *