مزایای هوشمند سازی ساختمان، زندگی بهتر

در بیان مزایای هوشمند سازی ساختمان می توان به اختصار یک جمله را بیان کرد. تجربه لذتبخش راحتی و آسایش در زندگی. اگر چه آسایش و رفاه برای افراد مختلف تعاریف متفاوتی دارد، با این وجود می توان به یک تعریف مشترک از آن رسید.

با هوشمند سازی ساختمان کنترل تجهیزات الکتریکی از جمله لامپ های روشنایی و … را می توانید از طریق موبایل انجام دهید. تصور کنید زمانی که در رختخواب آماده خوابیدن می شوید متوجه روشن ماندن لامپ های پذیرایی می شوید. گوشی خود را بردارید، وارد اپلیکیشن شوید و یکبار آیکون مربوطه را لمس کنید. به همین راحتی …

قابلیت های هوشمند سازی ساختمان

با توجه به تجهیزات شرکت تولید کننده، امکانات قابل ارائه در سیستم های هوشمند مختلف متفاوت است. گاهی اوقات نیز امکانات مشابه با تجهیزات متفاوتی ارائه می شوند.

به عنوان مثال برخی از تولید کنندگان از کلید لمسی هوشمند برای کنترل روشنایی با موبایل  استفاده می کنند. گروهی دیگر از تولیدکنندگان از تجهیزات تابلویی برای این منظور استفاده می کنند. راهکار این شرکت ها استفاده از رله هوشمند است. از جمله مزایای هوشمند سازی ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل هوشمند روشنایی
  • کنترل هوشمند تجهیزات الکتریکی
  • کنترل هوشمند پرده و کرکره برقی
  • فراخوانی آسانسور هوشمند
  • کنترل درب ورودی نفر رو و پارکینگ
  • کنترل تجهیزات سرمایش و گرمایش
  • سیستم امنیتی هوشمند
  • نورپردازی هوشمند
  • سیستم صوتی هوشمند
  • و …

البته ممکن است تمام امکانات یاد شده توسط همه تولیدکنندگان قابل ارائه نباشد. همچنین در صورت استفاده از تجهیزاتی با پروتکل ارتباطی یکسان می توانید امکانات متفاوتی را تجربه کنید.

مزایای هوشمند سازی ساختمان

مزایای هوشمند سازی ساختمان

پس از معرفی امکانات یک ساختمان هوشمند به بررسی مزایای هوشمند سازی ساختمان می پردازیم. لازم به ذکر است افراد مختلف ممکن است نظرات متفاوتی در خصوص مزیت های این تکنولوژی داشته باشند.

کنترل پذیری بالا

از جمله مزایای هوشمند سازی ساختمان می توان به کنترل پذیری بالا اشاره کرد. تلفن همراه هوشمند تبدیل به یک همراه همیشگی برای ما شده است. هرگاه به گوشی خود دسترسی داشته باشید، کنترل خانه هوشمندتان در دستان شماست. با اتصال به اینترنت از هر کجای دنیا می توانید تجهیزات خانه هوشمندتان را کنترل کنید. علاوه بر این امکان کنترل به صورت محلی و از طریق تاچ پنل نیز فراهم است.

صرفه جویی در مصرف انرژی

از جمله دیگر مزایای هوشمند سازی ساختمان می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره کرد. صرفه جویی در مصرف انرژی به یک مطالبه همگانی در سطح دنیا تبدیل شده است. با هوشمند کردن ساختمان خود می توانید نقش پر رنگی در این زمینه داشته باشید. تنظیم دمای مطلوب توسط ترموستات هوشمند سبب بهینه سازی مصرف سوخت می شود.

برخی از انواع ترموستات هوشمند حتی امکان تعیین برنامه زمانی به کاربر می دهند. بر این اساس در ساعاتی از روز که در منزل حضور ندارید، سیستم های سرمایش و گرمایش خاموش می شوند. قبل از حضور شما سیستم ها روشن شده و دما را به حد مطلوب می رسانند.

همچنین کنترل پذیری بالا که یکی از مزایای هوشمند سازی ساختمان است می تواند نقش پررنگی در صرفه جویی داشته باشد. در هر لحظه می توانید از طریق اپلیکیشن وضعیت مصرف کننده ها را رصد کنید. سپس در صورت لزوم آن ها را خاموش یا روشن کنید. تصور کنید یک روز به محل کار رفته اید و لامپ های خانه را خاموش نکرده اید …

آسایش و رفاه

در بیان مزایای هوشمند سازی ساختمان به آسایش و رفاه به عنوان مهمترین مزیت این سیستم ها اشاره کردیم. شکی نیست که همه ما از آسایش و رفاه بیشتر استقبال می کنیم. تمام اختراعات بشر در راستای رسیدن به آسایش بیشتر بوده است. خانه هوشمند این رویا را به واقعیت نزدیک تر می کند. کافی است اپلیکیشن خانه هوشمند را بر روی موبایل خود نصب کنید و از زندگی مدرن لذت ببرید.

تجربه امنیت فراگیر و گسترده

یکی از مزایای هوشمند سازی ساختمان که ممکن است در همه سیستم ها قابل ارائه نباشد، ماژول های امنیتی است. شما می توانید امنیت را به کمک یک دزدگیر ساده برقرار کنید. این دزدگیرها قابلیت برقراری تماس تلفنی و همچنین اتصال به سنسنورهای تشخیص حرکت را دارند. خانه هوشمند علاوه بر این قابلیت ها امکان اتصال دوربین مداربسته و همچنین تعریف سناریوهای مختلف وجود دارد.

با تعریف سناریوهای امنیتی مختلف، امنیت فراگیر و گسترده را تجربه خواهید کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *