3 نکته مهم کلید برق لمسی

از جمله تجهیزات مدرن مورد استفاده در حوزه ساختمان می توان به کلید برق لمسی اشاره کرد. این کلیدها جایگزین کلیدهای سنتی کنترل روشنایی می شوند. در این کلیدها از تکنولوژسی صفحات تاچ استفاده شده است.

زیبایی مثال زدنی این کلیدها در کنار حس خوب استفاده از تکنولوژی آن ها را به انتخابی جذاب برای کاربران تبدیل کرده است. این کلیدها در کنار کنترل تجهیزات روشنایی، یک المان دکوراتیو جذاب هستند. در این مقاله به بررسی نکات مهم در انتخاب ابن کلیدها می پردازیم. با من همراه باشید.

کلید برق لمسی

کلیدهای کنترل روشنایی سنتی، با تغییر وضعیت یک کنتاکت مسیر جریان برق را باز و بسته می کنند. کلیدهای لمسی از مدارات الکترونیکی برای کنترل جریان برق استفاده می کنند. مدار کلید لمسی شامل دو بخش مدار قدرت و مدار فرمان می شود.

مدار قدرت وظیفه قطع و وصل جریان با توجه به نیاز و دستور کاربر را بر عهده دارد. فرامین کاربر توسط صفحه لمسی دریافت و به مدار فرمان منتقل می شود. مدار فرمان پس از آنالیز داده های دریافتی فرمان متناسب را برای مدار قدرت ارسال می کند.

تولید کنندگان مختلف کلید برق لمسی را در انواع مختلفی تولید می کنند. از منظر تعداد پل این کلیدها در انواع یک تا 4 پل توسط اغلب تولید کنندگان تولید می شوند. برخی از تولید کنندگان مانند شرکت گلدور قادرند کلیدهای لمسی کادر دوبل تولید کنند. کلیدهای کادر دوگانه شامل کلید شش پل، هشت و ده پل می شوند.

مهمترین نکاتی که در انتخاب کلید برق لمسی باید به آن توجه کنید را در ادامه بررسی می کنیم:

نکته اول: توان مصرفی لامپ ها

از جمله نکاتی که در انتخاب هر محصولی باید مورد توجه قرار بگیرد، محدودیت های آن است. از جمله محدودیت های اصلی کلید لمسی می توان به حداکثر توان قابل تحمل هر پل کلید اشاره کرد. تولیدکنندگان مختلف رله های با توان های متفاوت را در کلیدهای لمسی مورد استفاده قرار می دهند. به همین دلیل جریان قابل تحمل کلیدها با هم متفاوت است.

نقشر توان مصرفی لامپ در خرید کلید برق لمسی

اما علاوه بر حداکثر جریان هر پل کلید، نکته مهم دیگری نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. لامپ های کم مصرف و ال ای دی از یک منبع تغذیه داخلی استفاده می کنند. منبع تغذیه سوئیچینگ در زمان شروع به کار جریان راه اندازی بالایی دارد.

براساس مستندات علمی این جریان بیش از 10 برابر جریان مصرفی لامپ است. به منظور ایمن بودن کلید از این نوسانات توصیه می شود هنگام اتصال لامپ های ال ای دی به کلید لمسی تعداد لامپ را مورد توجه قرار بدهید و نه جریان مصرفی آن ها را.

نکته دوم: خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش برای وسایل الکترونیکی یک ضرورت غیر قابل انکار است. حتی معتبرترین تولیدکنندگان گوشی موبایل، لپ تاپ، تلویزیون و … نیز محصولات خود را با گارانتی به بازار عرضه می کنند. کلید برق لمسی حتی بیشتر از سایر تجهیزات الکترونیکی در معرض آسیب قرار دارد.

این کلیدها به صورت مداوم به برق متصل و در حال کار هستند. نوسانات ناخواسته برق از جمله عوامل تاثیر گذار بر لوازم الکترونیکی است. از جمله عوامل دیگر تاثیرگذار می توان به استفاده نادرست و نوسان کیفیت قطعات الکترونیکی اشاره کرد.

از آنجا که این کلیدها در معرض آسیب هستند، داشتن خدمات پس از فروش مناسب ضروری است. اغلب محصولات موجود در بازار ادعای خدمات پس از فروش می کنند. با کمی بررسی می توانید از واقعی بودن خدمات پس از فروش اطمینان حاصل کنید.

نکته سوم: جنس رویه کلید

رویه کلیدهای لمسی از مواد مختلفی ساخته می شود. شیشه، پلکسی، چوب و فلزات از جمله مواد مورد استفاده برای این منظور هستند. هر یک از این مواد مزایا و معایب متفاوتی دارند. اما در هنگام خرید کلید برق لمسی علاوه بر مزایا و معایب مواد مورد استفاده به یک نکته دیگر نیز باید توجه کنید؛ شرایط محیطی که قرار است کلید در آنجا نصب شود.

مواد مختلف به عنوان رویه کلید برق لمسی

به عنوان مثال کلیدهای با رویه شیشه برای مکان های عمومی و پرتردد انتخاب مناسبی نیستند. از سوی دیگر کلیدهای رویه چوب برای مکان هایی که رطوبت هوا در آنجا بالا است ؛مانند استان های شمالی و جنوبی کشور؛ انتخاب مناسبی نیست.

 جمع بندی

خرید کلید برق لمسی مانند هر وسیله دیگری نکات و ظرافت هایی دارد که باید مورد توجه قرار دهید. عدم توجه به این نکات ممکن است در آینده چالش هایی را برای شما به ارمغان بیاورد. در این مقاله به سه نکته مهم در این زمینه اشاره کردیم. اگرچه نکات مهم دیگری نیز می توان به این لیست اضافه کرد که در بروزرسانی های بعدی به آن ها خواهیم پرداخت. با رعایت این نکات از کلید برق لمسی خود نهایت لذت و استفاده را ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *