مهم ترین امکانات خانه هوشمند

امروزه با ظهور تکنولوژی های نوین، امکانات خانه هوشمند نیز رشد چشمگیری داشته اند. با توسعه ابزارک های دیجیتال، لیست تجهیزات و قابلیت های خانه هوشمند روز به روز در حال گسترش است.  به همین دلیل استفاده از فناوری خانه هوشمند در سراسر جهان مورد استقبال زیادی قرار گرفته و شرکت های متعددی در این حوزه در حال فعالیت هستند.

سیستم اتوماسیون خانگی در حقیقت ادغام کننده فناوری، راحتی و امنیت است. اما در صورت عدم آشنایی ما با تجهیزات و قابلیت های مختلف خانه هوشمند می تواند بر انتخاب ما تاثیر گذار باشد و تجربه کاربری ناخوشایندی را برای شما به ارمغان بیاورد.

مهمترین امکانات خانه هوشمند

با توجه به گستردگی طیف امکانات قابل ارائه در خانه هوشمند، بررسی همه این امکانات در یک مقاله میسر نیست. در ادامه به بیان مهم ترین امکانات خانه هوشمند می پردازیم. با ما همراه باشید.

قابلیت دسترسی از راه دور

امکان دسترسی از راه دور به عنوان یکی از مهم ترین امکانات خانه هوشمند شناخته می شود. دسترسی از راه دور به کاربران امکان می دهد حتی در مواقع عدم حضور در خانه نیز بتوانند از طریق موبایل بخش های مختلفف خانه هوشمند خود را کنترل کنند.

صاحب خانه با توجه به نیاز خود می تواند قابلیت کنترل از راه دور را بر روی قسمت های مختلفی از خانه خود اعمال کند. برای مثال زمان هایی که در محل کار هستید از طریق نظارت تصویری هوشمند می توانید از شرایط خانه خود با خبر شوید. همچنین می توانید از راه دور قفل درب منزل را باز کنید و سیستم تهویه را کنترل کنید. امکان دسترسی به خانه در شرایط مختلف، موجب ایجاد آرامش خاطر بیشتری برای شما خواهد شد.

کنترل روشنایی هوشمند

سیستم کنترل روشنایی هوشمند به عنوان یکی از محبوب ترین امکانات خانه هوشمند شناخته می شود. به کمک سیستم روشنایی هوشمند قادر خواهید بود به کمک موبایل لامپ ها را روشن و خاموش کنید. همچنین با تنظیم سناریوهای مختلف می توانید کنترل همه تجهیزات را به صورت همزمان انجام دهید. به عنوان مثال هنگام خروج از منزل با اجرای سناریوی خروج می توانید همه لامپ ها را با یکبار لمس صفحه موبایل خاموش کنید.

همچنین با اجرای سناریوی شبیه سازی حضور می توانید حضور خود در منزل را شبیه سازی کنید.  اجرای این سناریو می تواند منجر به کاهش بروز احتمال ورود سارقان به خانه شود. از کلید لمسی هوشمند می توان به منظور کنترل هوشمند روشنایی استفاده کنید.

پریز هوشمند

در کنار هوشمند سازی سیستم روشنایی خانه می توانید از پریز های هوشمند هم استفاده کنید. اگرچه پریز های هوشمند می توانند ظاهری مشابه با پریز های معمولی داشته باشند، اما از لحاظ عملکرد کاملا متفاوت هستند.

با استفاده از پریز هوشمند می توانید امکانات خانه هوشمند خود را گسترش دهید. در واقع به کمک این ابزارک ها می توانید وسایل برقی غیر هوشمند خانه خود را به صورت هوشمند کنترل کنید. با اتصال دستگاه های برقی به پریز هوشمند می توانید آن ها را از طریق اپلیکیشن تلفن همراه و از راه دور کنترل نمایید.

امکانات خانه هوشمند، امنیت و آرامش خاطر

علا.وه بر امکانات خانه هوشمند، آرامش خاطر شما در این خانه ها بیشتر می شود. با استفاده از سیستم اتوماسیون خانگی، همواره قادر هستید خانه خود را تحت نظر داشته باشید و امنیت آن را تامین کنید. برای این منظور می توانید از تجهیزات امنیتی مختلف نظیر دوربین های مدار بسته و سنسور های حرکتی استفاده کنید.

برای مثال حتی در صورت نبود شما در خانه و در صورت ورود سارق، اعلان هایی مبنی بر حرکت غیر مجاز و یا باز و بسته شدن قفل درب منزل بر روی گوشی همراه شما فرستاده خواهد شد.

گجت های هوشمند متعددی در بازار به منظور ایمنی و محافظت از خانه های هوشمند در دسترس هستند. استفاده از این تجهیزات امنیتی می تواند امکانات خانه هوشمند شما را توسعه دهد. در صورت بروز حادثه در خانه، سنسور های هوشمند دود و CO2 بر روی تلفن همراه شما اعلانی را ارسال می کنند. همچنین با استفاده از دوربین های مدار بسته هوشمند می توانید شرایط حیوانات خانگی خود را در زمان هایی که در منزل حضور ندارید پایش کنید.

کنترل گرمایش و سرمایش با استفاده از ترموستات هوشمند

از مهم ترین امکانات خانه هوشمند می توان به امکان تنظیم و کنترل دما اشاره نمود. سنسورهای دمای هوشمند موجود در خانه در زمان هایی که کاربر در خانه حضور ندارد به طور خودکار دمای خانه را پایش می کنند. همچنین استفاده از ترموستات های هوشمند می تواند موجب تنظیم و کنترل دما در هر اتاق به صورت اختصاصی شده، و بهینه سازی مصرف انرژی را نیز ممکن می سازد.

این امر علاوه بر این که به ایجاد دمای مطلوب در خانه کمک می کند، می تواند منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی نیز بشود.

تکمیل امکانات خانه هوشمند با پرده برقی

یکی دیگر از جذابترین امکانات خانه هوشمند ماژول پرده برقی هوشمند است. تمامی پرده های ساختمان را می توان به صورت برقی و از طریق اپلیکیشن موبایل و یا ریموت کنترل باز و بسته کرد. برای این منظور هیچ محدودیتی از نظر نوع پرده، افقی و یا عمودی، وجود ندارد. فقط کافی است موتور پرده برقی متناسب را انتخاب کنید.

سیستم صوتی مرکزی

سیستم صوتی و پخش موزیک مرکزی به عنوان یکی از امکانات خانه هوشمند در حوزه سرگرمی شناخته می شود. با استفاده از این سیستم امکان پخش موزیک در خانه و همچنین کنترل تجهیزات صوتی و تصویری وجود دارد.

همچنین با تهیه سیستم بلوتوثی می توانید موزیک دلخواه خود را از طریق موبایل و با استفاده از اسپیکر های سقفی، در فضاهای مختلف خانه پخش کنید. سیستم های صوتی هوشمند در دو نوع پنل دیواری و تابلویی در بازار موجود هستند.

امکانات خانه هوشمند برای گیاهان

استفاده از امکانات خانه هوشمند به منظور آبیاری فضای سبز گزینه ای بسیار جذاب است. جهت اطمینان از آبیاری به موقع گیاهان خود می توانید سیستم آبیاری باغ و ویلای شخصی خود را هوشمند کنید.

در این صورت بدون نیاز به حضور فیزیکی و از طریق نرم افزار موبایل قادر خواهید بود، در زمان مناسب گیاهان خود را آبیاری کنید. همچنین می توانید با اختصاص زمان بندی به سیستم هوشمند، فراموش شدن آبیاری درختان را به دست فراموشی بسپارید.

قفل هوشمند از جمله مهمترین امکانات خانه هوشمند

قفل هوشمند

یکی از جدیدترین امکانات خانه هوشمند استفاده از قفل های دیجیتال هوشمند است. این قفل به کاربر امکان می دهد بدون نیاز به کلید فیزیکی و از طریق اتصال به Wi-Fi و بلوتوث قفل ورودی ساختمان را باز و بسته کند. در نتیجه استفاده از قفل هوشمند علاوه بر افزایش ایمنی، آسایش کاربران را نیز افزایش می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *