دکوراسیون خانه هوشمند، نکات مهم و کلیدی

آیا دکوراسیون خانه هوشمند برای شما هم جذاب است؟ امرزو قصد داریم به بررسی دکوراسیون داخلی خانه های هوشمند بپردازیم.  محبوبیت خانه هوشمند روز به روز در حال افزایش است. از سوی دیگر دکوراسیون داخلی به قدری مورد توجه واقع شده است که امروزه به عنوان یک رشته دانشگاهی تدریس می شود.

سوال جذابی که به دنبال پاسخ آن هستیم، ترکیب دکوراسیون داخلی و خانه هوشمند است. امکاناتی که خانه هوشمند ارائه می کند دست معماران را برای طراحی دکوراسیون بازتر می کند. برخی از امکانات ارائه شده در خانه هوشمند، می توانند به عنوان یک المان زیبا در دکوراسیون داخلی نقش بازی کنند.

دکوراسیون خانه هوشمند!

تصور کنید در هر ساعت از شبانه روز، نور اتاق نشیمن مطابق با نیاز و روحیه شما در آن لحظه تغییر می کند. هر روز صبح پرده های اتاق خواب به صورت خودکار باز می شوند. استفاده از اینترنت اشیا (IoT) در توسعه خانه هوشمند سبب معرفی ابزارک های جدید در این حوزه شده است. ظهور ابزارک های جدید دکوراسیون خانه هوشمند را تحت تاثیر قرار داده است.

براساس آمار منتشر شده توسط موسسه گارتنر، تا سال 2020 میلادی حدود 24 میلیارد ابزارک هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا به فروش رسیده است. بنابراین توجه به این ابزارک ها در طراحی دکوراسیون داخلی ضروری است. در ادامه به بررسی تاثیرات ابزارک ها بر دکوراسیون داخلی می پردازیم.

ابزارک های هوشمند بی سیم

دیده شدن سیم ها یک امتیاز منفی برای دکوراسیون داخلی محسوب می شود. برای پی بردن به اهمیت موضوع تصور کنید سیم کشی منزل شما به صورت روکار انجام شده باشد، چقدر از زیبایی خانه شما کاسته می شود؟ با توجه به اینکه روز به روز ابزارک های جدیدی وارد بازار می شوند که ممکن است تمایل به استفاده از آن ها داشته باشید، پیش بینی سیم کشی مورد نیاز برای آن ها عملی نیست!

مثالی از دکوراسیون خانه هوشمند

راهکار بهتر استفاده از ابزارک های بی سیم است. این ابزارک ها علاوه بر اینکه به راحتی قابل استفاده هستند، به دلیل عدم نیاز به سیم کشی دکوراسیون خانه هوشمند شما را کمتر تحت تاثیر قرار می دهند. ابزارک های هوشمند مختلفی از جمله دستیار صوتیAlexa ، زنگ درب هوشمند (Doorbells Video) و یا حسگرهای حرکتی بصورت بی سیم به مودم وای فای متصل می شوند.

روشنایی و نورپردازی در دکوراسیون خانه هوشمند

با تابش دلچسب خورشید می توانید یک صبح با طراوت را آغاز کنید. برخی از انواع سیستم نورپردازی هوشمند قادرند تابش خورشید را برای شما شبیه سازی کنند. این تجهیزات قادرند با الگوی مورد نظر شما و ریتم شبانه روزی بدن سازگار شده و با انتشار نور های رنگی مختلف یک روز عالی را برای شما رقم بزنند.

نورپردازی یک جز جدانشدنی از دکوراسیون خانه هوشمند است. به کمک این تجهیزات شما می توانید رنگ نور محیط را از بین 16 میلیون رنگ مختلف انتخاب کنید. حتی می توانید در هر ساعت از شبانه روی رنگ نور متفاوتی را تجربه کنید. به عنوان مثال چراغ های آبی برای صبح زود و زمان بیدار شدن کاربر مناسب هستند، در حالی که برای آرامش بیشتر در انتهای شب ، نورهای گرم تر پیشنهاد می شوند.

برای کنترل روشنایی در خانه هوشمند از کلید لمسی هوشمند استفاده می شود. این کلیدها را می توان به عنوان یک المان دکوراتیو معرفی کرد که زیبایی تحسین برانگیزی دارند. هنگام طراحی دکوراسیون خانه هوشمند توجه به رنگ و ایکون کلیدها ضروری است.

آینه هوشمند، پلی به آینده

یکی از فن آوری هوشمند عرضه شده در در نمایشگاه  CES 2019 که توجه اغلب بازدیدکنندگان و منتقدان را به خود جلب کرد، آینه هوشمند بود. این آینه به یک صفحه نمایش با وضوح بالا، سنسور های لمسی خازنی با نشانگر LED، میکروفون، ورودی HDMI و همچنین دستیار صوتی مجهز شده است.

اینه هوشمند در دکوراسیون خانه هوشمند

همچنین دارای یک قاب فلزی با طراحی زیبا است. این ابزارک به دلیل طراحی حرفه ای و برقراری ارتباط مناسب با کاربر، به عنوان گجتی که ارزش سرمایه گذاری و خرید را دارد معرفی شده است. استفاده از این ابزارک در دکوراسیون خانه هوشمند پلی به سوی آینده هوشمند خواهد بود.

جادوی آشپزخانه  هوشمند

تصور کنید به محض ورود شما به آشپزخانه، لامپ ها روشن می شوند و با بیان یک جمله می توانید اجاق گاز را خاموش کنید. آشپزخانه هوشمند مکانی برای تجربه اتفاقات جدید است. با توجه به تنوع امکانات قابل ارائه در این بخش از ساختمان، آشپزخانه هوشمند با استقبال چشمگیر کاربران مواجه شده است. توجه به آشپزخانه در دکوراسیون خانه هوشمند امری حیاتی است.

جایگاه آشپزخانه در دکوراسیون خانه هوشمند

در آشپزخانه هوشمند می توانید روشن یا خاموش بودن اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و … را به کمک اپلیکیشن موبایل بررسی کنید. علاوه بر این به کمک زودپز هوشمند می توانید اقدام به پخت غذا از راه دور کنید. برخی از ابزارک های آشپرخانه هوشمند امکان کنترل از طریق دستیار صوتی را نیز برای کاربر فراهم می کنند.

در این خانه های هوشمند در صورت باز ماندن درب یخچال، روشن ماندن اجاق گاز و یا حتی نشت احتمالی آب در آشپزخانه، هشدار های فوری بر روی تلفن همراه کاربر ارسال می شود.

سخن آخر

چشم انداز دکوراسیون داخلی خانه هوشمند مبتنی بر نوآوری های مهیج حوزه اینترنت اشیا و هوش مصنوعی بسیار اغوا کننده است. فناوری های جدید واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شرایط را برای تغییر تجربیات متداول طراحی داخلی مهیا کرده است. با استفاده از این فناوری می توان تصاویر متناسب با سلیقه کاربر را در یک ثانیه بر روی دیوارها به نمایش در آورد.

همچنین به کمک سیستم های نورپردازی هوشمند می توانید نور هر بخش از ساختمان را تنها با یک بار لمسی صفحه تلفن همراه تغییر داد. دکوراسیون خانه هوشمند را می توان یک صنعت مستقل قلمداد کرد که مشتریان خاص خود را دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *