ساعت هوشمند اپل واچ سری ۶، انقلاب جدید!

ساعت هوشمند اپل واچ سری ۶ در سپتامبر سال 2020 به بازار عرضه شد. شرکت اپل امریکا از سال ۲۰۱۵ تا کنون،  هر ساله از سری جدید ساعت هوشمند خود رونمایی می‌کند. طبق گزارش موسسه  Strategy Analytic در سال 2019، ۴۷.۹ درصد بازار ساعت‌های هوشمند جهان در اختیار کمپانی اپل بوده است.

سری جدید ساعت هوشمند اپل نسبت به سری 5 بهبودهای زیادی داشته است. این گجت هوشمند با قیمت پایه 399 دلار وارد بازار شده است.

ساعت هوشمند اپل واچ سری 6

اپل واچ سری 6 با پیشرفت های قابل توجه سخت افزاری و متنوع ترین ترکیب رنگ نسبت به نسخه های قدیمی ارائه شده است. همچنین تلاش کرده با استفاده از ابزار های متنوع کاربران را به فعالیت بیشتر در زمینه کنترل سلامتی خود ترغیب نمایند.

در این مقاله به بررسی قابلیت ساعت هوشمند اپل واچ سری ۶ شرکت اپل خواهیم پرداخت.

 قابلیت جدید ساعت هوشمند اپل واچ سری ۶

شرکت اپل در طراحی ساعت هوشمند جدید خود ابزار های کنترل سلامت را نسبت به مدل های قدیمی تر بهبود داده است. در اپل واچ سری 6 ویژگی جدیدی اضافه شده که با استفاده از آن می توان میزان غلظت اکسیژن خون کاربر را اندازه گیری نمود.

غلظت اکسیژن خون بیانگر درصد اکسیژن منتقل شده توسط گلبول های قرمز خون از ریه ها به سایر نقاط بدن است. بررسی این فاکتور مشخص می کند که آیا خون حاوی اکسیژن به خوبی در بدن منتقل می شود یا خیر. بنابراین در دوره ای که همه جهان درگیر مبارزه با پاندِمی کرونا هستند، کاربران اپل واچ بهتر می توانند سطح سلامت خود را پایش نمایند.

به منظور بهبود دقت در سنسور پایش اکسیژن خون از سه LED سبز ، قرمز و مادون قرمز استفاده شده است. همچنین بر روی کریستال پشت ساعت چهار فوتو دیود در نظر گرفته شده که میزان نور دریافتی از خون را اندازه گیری نمایند.

این ساعت هوشمند از یک الگوریتم پیشرفته برای پایش اکسیژن خون استفاده می کند. این الگوریتم برای اندازه گیری و نمایش سطح اکسیژن خون بین 70 تا 100 درصد طراحی شده است. ساعت هوشمند اپل واچ سری ۶ محاسبات را در زمانی که کاربر خواب است انجام می دهد. در نهایت داده های محاسبه شده بر روی اپلیکیشن  Health قابل مشاهده و دسترسی هستند.

کاربر از طریق اپلیکیشن می تواند میزان تغییرات غلظت اکسیژن خون خود را به طور مداوم بررسی نماید. شرکت اپل در تلاش است از پارامتر هایی نظیر سطح اکسیژن خون در کنترل بیماری هایی مانند آسم و Covid 19 استفاده کند. تمامی مطالعات در زمینه سلامت و چگونگی استفاده از این پارامتر ها، با همکاری کمپانی اپل و محققان انستیتو پزشکی دانشگاه کالیفرنیا و واشنگتن  در حال انجام است.

عملکرد فنی ساعت هوشمند اپل واچ سری ۶

اپل واچ سری 6 با استفاده از پردازنده جدید دو هسته ای مبتنی بر A13 Bionic ، سرعت عملکرد 20 درصد بیشتر از سری قبلی را ارائه می کند. در نتیجه برنامه ها تا 20 درصد سریعتر راه اندازی می شوند. از جمله نکات مهم برای کاربران در انتخاب ساعت‌ های هوشمند ، طول عمر باتری است. در سری جدید ساعت هوشمند اپل نیز مشابه سری، 5 عمر باتری 18 ساعته در نظر گرفته است.

رنگ های متنوع ساعت هوشمند اپل واچ سری 6

علاوه بر این، ساعت هوشمند اپل واچ سری ۶  اپل از یک شارژر بی سیم با برد کوتاه بهره می برد. این شارژر از تراشه U1 و آنتن Ultra Wideband   ساخته شده که سبب می شود تا اپل واچ سری 6 در کمتر از 1.5 ساعت شارژ شود.

طراحی ساعت هوشمند اپل سری 6

ساعت هوشمند سری 6 اپل با ظاهری مشابه با اپل واچ سری 5 ساخته شده است. در اپل واچ سری 6 یک طیف رنگ آبی جدید به رنگبندی قبلی اضافه شده است . همچنین تعدادی بند ساعت جدید با نام های :  Solo Loop و Braided Solo Loop که فاقد سگک هستند برای آن طراحی شده است.

جنس بدنه ساعت هوشمند جدید اپل همانند سری قبلی از مواد مختلفی نظیر آلومینیوم ، فولاد ضد زنگ و تیتانیوم ساخته می شود. این تنوع رنگ و جنس به کاربران کمک می کند متناسب با سلیقه و سبک دلخواه خود حق انتخاب داشته باشند.

نکات جالب و متمایز در ساعت هوشمند اپل واچ سری ۶

در اپل واچ سری 6 از  سیستم عامل watchOS 7استفاده شده است. این سیستم عامل به کاربر امکان دسترسی به ابزارهای مختلف و توانایی شخصی سازی ی را داده است. از طراحی اختصاصی زمینه صفحه ساعت ، پایش خواب، تشخیص خودکار زمان شستن دست ها و  انجام تمرینات ورزشی اختصاصی بعنوان ویژگی های جدید این ساعت می توان نام برد.

علاوه بر موارد ذکر شده،ساعت هوشمند سری 6 اپل ویژگی های دیگری را دارد که به آن ها اشاره می کنیم:

  • ارتفاع سنج جدید و کم مصرف مجهز به GPS و شبکه Wi-Fi با امکان ثبت تغییرات ارتفاع از سطح زمین ،
  • ضخامت 10.4 میلی متری که نسبت به سری 5 کمی نازک تر است،
  • استفاده از پردازنده‌ی جدیدS6 در اپل واچ سری ۶ که بر پایه‌ی چیپ قدرتمند A13 عمل می کند. این پردازنده موجب افزایش توان پردازش تا ۲۰ درصد نسبت به مدل قبلی شده است.
  • پایش شستن دست با تایمر معکوس 20 ثانیه ای متناسب با پاندِمی کرونا،
  • محافظ شنوایی با پایش زمان استفاده از هدفون
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *