واکاوی اثرات سرعت اینترنت در خانه هوشمند

سرعت اینترنت در خانه هوشمند از اهمیت بالایی برخوردار است. ابزارک های خانه هوشمند از بستر اینترنت برای برقراری ارتباط و اجرای دستورات کاربر استفاده می کنند. با توجه به انتقال اطلاعات بر بستر اینترنت، سرعت اینترنت می تواند بر عملکرد ابزارک ها و در نتیجه خانه هوشمند اثرگذار باشد. ابزارک های هوشمند سطح جدیدی از راحتی، لذت و امنیت را به خانه اضافه می کنند.

ارائه خدمات درست و به موقع توسط ابزارک ها با سرعت اینترنت و پهنای باند شبکه ی خانگی کاربران رابطه مستقیم دارد. افزودن تعداد زیاد گجت هوشمند به یک شبکه، بدون در نظر گرفتن پهنای باند مورد نیاز آنها سبب کندی ارتباط و انجام ناهمگام فعالیت های می شود.

اغلب ابزارک های خانه هوشمند، به پهنای باند کمی نیاز دارند. پهنای باند مورد نیاز هر یک از ابزارک ها تعیین کننده حداقل سرعت اینترنت در خانه هوشمند است. در این مقاله پس از بررسی خانه هوشمند و ابزارک های مورد نیاز آن، پهنای باند مورد نیاز آن را ارزیابی خواهیم کرد.

خانه هوشمند چیست؟

خانه هوشمند مکانی است که امکان کنترل و نظارت از راه دور را برای کاربران فراهم می کند. امکانات بسیار متنوعی در خانه هوشمند قابل ارائه هستند که از آن جمله می توان به کنترل روشنایی، کنترل وسایل برقی، سیستم های امنیتی هوشمند و … اشاره کرد. با نصب اپلیکیشن خانه هوشمند و اتصال موبایل خود به اینترنت قادر خواهید بود از هر کجای دنیا ابزارک های خود را کنترل کنید.

بدون در نظر گرفتن سرعت اینترنت در خانه هوشمند، کاربر می تواند قبل از بازگشت از محل کار با استفاده از ترموستات هوشمند، دمای ایده آل خود را تنظیم نماید. زمان هایی که در سفر هستید می توانید حضور خود را شبیه سازی کنید و … .

نقش سرعت اینترنت در خانه هوشمند

سرعت اینترنت در خانه هوشمند

با توجه به برقراری ارتباط ابزارک های هوشمند بر بستر اینترنت، سرعت انتقال اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است. اغلب ابزارک های هوشمند از قبیل ترموستات و لامپ تنها در زمان دریافت دستورات کاربر از شبکه اینترنت نیاز به جابجایی اطلاعات دارند؛ بنابراین به ارسال مداوم داده ها نیازی نیست. اغلب ابزارک های خانه ی هوشمند از پهنای باند زیادی استفاده نمی کنند، اما چند مورد استثنا هم وجود دارد.

به عنوان مثال بلندگوهای هوشمند، دستیارهای صوتی مانند Google Home و دوربین های مدار بسته هوشمند لازم است به صورت مداوم به اینترنت متصل باشند. اگر قصد کم کردن نور لامپ ها را داشته باشید، بلندگوی هوشمند اکو برای ارسال این درخواست به لامپ ها از اینترنت استفاده می کند. لامپ ها به حجم کمی از اینترنت برای دریافت این پیغام نیاز دارند.

با دریافت سیگنال و کم شدن نور آشپزخانه، لامپ های هوشمند تا رسیدن دستور بعدی نیازی به اینترنت نخواهند داشت، اما اسپیکر اکو در حالت بیکار هم از حداقل پهنای باند ممکن استفاده خواهد کرد.بنابراین سرعت اینترنت در خانه هوشمند به نوع تجهیزات مورد استفاده نیز وابسته است.

دوربین های امنیتی به صورت مداوم در حال ضبط فیلم هستند بنابراین حجم بالایی از داده را منتقل می کنند. در نتیجه اتصال دائم به اینترنت اجتناب ناپذیر است. پهنای باند مورد نیاز برای ارسال فیلم دوربین های HD به طور میانگین حدود 5 مگابیت برثانیه است.

بهبود سرعت اینترنت در خانه هوشمند

یک روش ساده کاهش مصرف پهنای باند و افزایش سرعت اینترنت در خانه هوشمند، تنظیم صحیح گجت های هوشمند است. به عنوان مثال می توانید تنظیمات ضبط فیلم دوربین ها را روی کیفیت پایین تر قرار دهید. اغلب دستگاه های هوشمند تنظیماتی برای تعیین میزان استفاده از اینترنت دارند.

اگر نمی خواهید ابزارک های هوشمند خود را در استفاده از اینترنت محدود کنید، با ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید و پهنای باند بیشتری را درخواست کنید.

محاسبه پهنای باند اینترنت مورد نیاز خانه هوشمند

اگرچه اغلب تجهیزات خانه هوشمند به پهنای باند زیادی نیاز ندارند، اگر در هنگام انتخاب سرویس اینترنت به پهنای باند دقت نکنیم دچار چالش خواهیم شد. کم بودن سرعت اینترنت در خانه هوشمند موجب کند شدن عملکرد ابزارک ها خواهد شد. بنابراین لازم است از پهنای باند کافی سرویس اینترنت مطمئن شوید.

برای محاسبه پهنای باند مورد نیاز، این روش ساده را امتحان کنید. اگر در خانه هوشمند خود هیچ ابزارک ضبط تصویری ندارید، سرعت 5 مگابیت بر ثانیه را برای کنترل خانه هوشمند در نظر بگیرید. چنانچه خانه هوشمند شما از ابزارک های ضبط تصویر مانند دوربین مداربسته یا زنگ  استفاده می کند، حداقل 10 مگابیت بر ثانیه را برای کنترل این ابزارک ها در نظر بگیرید.

به عنوان مثال ، اگر از  دو بلندگوی هوشمند و هشت لامپ هوشمند استفاده می کنید، با افزودن تنها 5 مگابیت بر ثانیه به پهنای باند اولیه نیازهای خانه هوشمند شما پوشش داده می شود. اما اگر یک بلندگوی هوشمند و یک زنگ درب تصویری دارید، لازم است 10 مگابیت بر ثانیه به مقدار اولیه سرعت اینترنت در خانه هوشمند اضافه کنید.

افزایش پهنای باند با تنظیمات درست

اگر بتوانید وضوح دوربین های مداربسته را پایین بیاورید، نیازی به افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت نخواهید داشت. هر چقدر وضوح تصاویر بیشتر باشد، پهنای باند بیشتری برای بارگذاری تصاویر روی اینترنت نیاز خواهید داشت. کاهش وضوح دوربین، کیفیت تصاویر را کاهش می دهد. اما برای مثال کاهش کیفیت از 1080پیکسل  به 720 پیکسل تاثیر زیادی در آنچه چشم ما می بیند نخواهد داشت.

تاثیر روتر بر سرعت اینترنت در خانه هوشمند

تاثیر روتر بر سرعت اینترنت در خانه هوشمند

برخی از سیستم های خانه هوشمند امکان کنترل محلی را نیز به کاربران می دهند. در این سیستم ها کنترل تجهیزات در فضای داخلی، بدون نیاز به اینترنت انجام می شود. وظیفه اتصال کاربر به تجهیزات و مدیریت و کنترل ارتباط بر عهده روتر است.

چنانچه از روتر قدیمی استفاده می کنید و عملکرد خانه هوشمند شما کند به نظر می رسد، تعویض روتر می تواند سرعت اینترنت در خانه هوشمند و در نتیجه سرعت عملکرد سیستم را افزایش دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *