پکیج خانه هوشمند| هوشمندسازی ساختمان

پکیج خانه هوشمند یک اصطلاح قراردادی است. شرکت های مختلف هوشمندسازی ساختمان با توجه به عملکرد و کارایی تجهیزات تولیدی خود اقدام به طراحی پکیج ها می کنند. امکانات موجود در پکیج ها متغیر است. شما می توانید پکیج های پایه تا پکیج های حرفه ای و پیشرفته را تهیه کنید. در ادامه به معرفی برخی امکانات پکیج های هوشمندسازی ساختمان می پردازیم.

پکیج خانه هوشمند پایه

اگرچه تعریف شرکت های مختلف از پکیج پایه متفاوت است، اما اغلب در این پکیج تمرکز شرکت ها بر روی کنترل سیستم روشنایی است. کنترل سیستم روشنایی می تواند انواع مختلفی داشته باشد. برخی از شرکت ها اقدام به کنترل وسایل روشنایی به کمک رله های تابلویی می کنند.

برخی دیگر نیز این کار را از طریق کلید لمسی هوشمند انجام می دهند. تفاوت دیگری که ممکن است وجود داشته باشد، در نوع ارتباط تجهیزات با اینترنت است. برخی از تجهیزات مستقلا به اینترنت متصل می شوند. برخی دیگر به کمک دستگاه کنترل مرکزی این کار را انجام می دهند.

پکیج خانه هوشمند پایه

پکیج متوسط

ممکن این پکیج را با نام نقره ای یا … نیز ببینید. در این پکیج تعداد سرخط های روشنایی قابل کنترل بیشتر شده است. همچنین امکانات دیگری از جمله کنترل بذخی وسایل برقی نیز به آن اضافه شده است. کنترل وسایل برقی به کمک هوشمندسازی پریزها صورت می گیرد. با هوشمندسازی پریز، کنترل قطع و وصل جریان برق به کمک سیستم هوشمند انجام می شود.

علاوه بر این ممکن است امکانات دیگری نیز روی پکیج خانه هوشمند متوسط ارائه شوند. این موضوع بستگی به امکانات قابل ارائه توسط شرکت تولید کننده نیز دارد. امکاناتی مانند کنترل شیرهای اصلی آب و گاز و کنترل تردد نیز ممکن است در این بسته ارائه شوند.

پکیج پیشرفته

برخی از شرکت ها تمام امکانات قابل ارائه را در قالب سه پکیج به مشتریان معرفی می کنند. در این صورت پکیج پیشرفته، همه بخش های خانه هوشمند شما را کنترل خواهد کرد. علاوه بر موارد یاد شده در دو مورد قبلی می توان به پنل لمسی، کنترل نورپردازی، همسان سازی کلیدها با پریزها و همچنین افزایش تعداد سرخط های هوشمند اشاره کرد. ممکن است امکانات دیگری نیز روی این پکیج خانه هوشمند به مشتریان ارائه شود.

استفاده از پکیج در هوشمند سازی

هدف کلی شرکت ها از معرفی پکیج، آشنایی مخاطبان با امکانات قابل ارائه توسط آن هاست. دلیل تفاوت تعداد پکیج های شرکت های مختلف همین امر است. با این وجود سوال مهمی که پیش می آید این است که آیا پکیج خانه هوشمند بخریم یا متناسب با نیاز پکیج خودمان را طراحی کنیم؟

پیشنهاد ما طراحی پکیج هوشمندسازی متناسب با نیاز خانه شما است. طراحی پکیج متناسب با نیاز شما می تواند سبب کاهش هزینه هوشمندسازی شما شود. ممکن است برخی از امکانات موجو در پکیج مورد نظر شما نباشند، یا حتی بیش از نیاز شما باشند. در این صورت شما باید هزینه بیشتری در ازای محصولاتی که به آن نیاز ندارید پرداخت کنید. غالبا شرکت های هوشمندسازی ساختمان این امکان را دارند که متناسب با نیاز شما پکیج اختصاصی شما را طراحی کنند.

در انتخاب پکیج خانه هوشمند باید به نکات مهمی توجه کنید. علاوه بر تناسب پکیج با نیاز شما مواردی مانند توسعه پذیر بودن سیستم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. قبل از خرید محصولات هوشمندسازی ساختمان راهنمای خرید خانه هوشمند را بخوانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *