پیتزاپز هوشمند picnic، یک سرآشپز حرفه ای

پیتزاپز هوشمند picnic تولید 2020 برای اولین بار در همایش CES لاس وگاس رونمایی شد. پیک نیک یک شرکت مبتنی بر تکنولوژی های نوین مستقر در سیاتل است. تمرکز اصلی این شرکت بر تولید ربات های ویژه آشپزی است.

شرکت سنترپلا بعنوان تشریفات برگزاری CES برای پذیرایی میهمانان از محصول جدید پیک نیک استفاده نمود. این ربات پیتزاپز  قادر است در هر ساعت 300 پیتزا را آماده کند.

پیتزاپز هوشمند picnic با سرعت فوق العاده

طبق اعلام انجمن رستوران داران امریکا، بیش از یک سوم رستوران ها در استخدام و نگهداری نیرو، به ویژه در قسمت آشپزخانه چالش دارند. بر اساس همین گزارش بیش از 80 درصد کارگران رستوران ها هر ساله شغل خود را تغییر می دهند.

ثابت نبودن کارگران باعث می شود رستوران داران زمان زیادی را برای آموزش نیروهای جدید صرف کنند. علاوه بر این، هزینه های نگهداری نیروی کار انسانی نیز بسیار بالاست. پیتزاپز هوشمند picnic بعنوان جایگزینی برای نیروی انسانی در آشپزخانه ها معرفی شده است.

هر رستوران برای استفاده از این ربات تنها به یک کارگر نیاز دارد تا خمیر را در خط تولید پیتزا قرار دهد. سایر قسمت های فرآیند پخت به صورت اتوماتیک و توسط خود ربات انجام می شود.

پیتزاپز هوشمند با عملکرد توربو

ربات پیتزاپز پیک نیک یک پیشنهاد جذاب به ویژه برای رستوران های شلوغ است. رستوران ها با استفاده از این گجت جدید می توانند در ساعات پیک کاری رستوران زمان آماده سازی و تحویل سفارش را به حداقل برسانند.

استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی، پردازش تصویر و زبان ماشین در این ربات سبب شده تا پیتزای آماده شده کاملا مطابق با استانداردهای رستوران باشد. همچنین میزان ضایعات غذا به حداقل رسیده و رضایت مشتری بدلیل کوتاه شدن زمان سفارش بالاتر می رود.

ربات پیک نیک از لحاظ ظاهری در ابعاد کوچکی ساخته شده که حتی می تواند در فست فودهای سیار کامیونی نیز نصب شود.

پس از سفارش پیتزا توسط مشتری، یک صف دیجیتالی بر روی ربات شکل می گیرد. به محض قرار گرفتن خمیر بر روی تسمه نقاله ربات، مراحل آماده سازی غذا شروع می شود. این ربات دارای سنسوری است که خطای محل قرارگیری خمیر را تشخیص داده و به صورت اتوماتیک تنظیمات لازم را انجام می دهد.

همچنین در هر بار استفاده، ربات از طریق اینترنت داده ها را به پلتفرم Picnic ارسال می کند. در پلتقرم پیک نیک از این داده ها و دانش زبان یادگیری ماشین برای رفع خطاهای آتی فرایند پخت استفاده می شود. مراحل پخت پیتزا با این ربات کاملا قابل تنظیم است.

کاربر دستگاه از طریق اپیلیکشن موبایلی که در اختیار دارد در هر سفارش می تواند مراحل پخت را کاهش یا افزایش دهد.

گجت هوشمند جدید picnic چگونه کار می کند؟

پیتزاپز هوشمند Picnic از تعدادی ماژول عملگر و فناوری هوش مصنوعی برای تولید سفارشی پیتزا استفاده می کند. در ابتدا اندازه، شکل و محل قرارگیری خمیر پهن شده مشخص می شود. سپس خمیر به پایین نقاله منتقل می شود تا مراحل فرایند پخت بر روی آن اعمال شود.

کاربر از طریق اپلیکیشن موبایل می تواند مواد استفاده شده در هر پیتزای سفارشی را انتخاب کند. در نهایت این مواد اولیه با استفاده از هوش مصنوعی به ربات منتقل شده و دستگاه شروع به آماده سازی غذا می کند.

پیتزاپز هوشمند در ابعاد کوچک ساخته شده تا در هر رستورانی بدون نیاز به زیرساخت خاصی قابل استفاده باشد. عرض ماژول های پایه پیتزاپز هوشمند 61 سانتی متر است و به راحتی قابل جابه جایی هستند. مزیت دیگر این ربات کنترل دقیق میزان مواد مصرفی در هر سفارش است.

به عنوان مثال رستورانی که در صدد کاهش هزینه باشد می تواند میزان پنیر مورد استفاده در هر پیتزا را کاهش می دهد.

پیتزاپز هوشمند و صرفه اقتصادی

جایگزین کردن نیروهای انسانی با یک ربات هوشمند باعث صرفه جویی در هزینه های رستوران می شود . علاوه بر این شرکت picnic این ربات را به عنوان یک مدل خدماتی (RaaS) وارد بازار کرده است. به این معنی که هر رستوران می تواند سیستم کامل آشپز هوشمند را بدون هیچ هزینه اولیه ای دریافت نماید.

شرکت Picnic خدمات مربوط به تحویل ، نصب و نگهداری در هر رستوران را به صورت اشتراكی، با هزینه اشتراک ماهیانه، تحت پوشش قرار می دهد. این خدمات مجموعه کاملی از فرایندهایی نظیر تجزیه و تحلیل داده ها ، نظارت بر عملکرد ربات به صورت شبانه روزی و ارتقا مستمر نرم افزار و سخت افزار خواهد بود.

چشم انداز استفاده در رستوران

پیتزاپز هوشمند شرکت picnic در‌حال‌ حاضر تنها قادر به پخت پیتزا است. در فرایند پخت پیتزا با استفاده از این ربات از مواد اولیه ای مانند خمیر ، پنیر پیتزا، گوجه‌فرنگی، سالامی و… می توان استفاده نمود. شرکت picnic در تلاش است در آینده از این فناوری برای تولید غذاهای مختلف نظیر ساندویچ و سالاد بر روی ظروف مختلف استفاده کند.

شاید به این مطلب هم علاقه داشته باشید:

زودپز هوشمند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *