کلید هوشمند ایرانی و قابلیت هایش

کلید هوشمند ایرانی از جمله محصولات خانه هوشمند است که توسط تولید کننده های ایرانی به بازار عرضه می شود. برخی از این کلیدها از نظر قابلیت و کیفیت با کلیدهای خارجی رقابت می کنند. این در حالی است که قیمت نمونه های ایرانی بسیار مناسب تر از انواع خارجی است.

البته برخی از تولیدکنندگان داخلی متاسفانه محصولات بی کیفیتی را به بازار عرضه می کنند. با این وجود اغلب تولیدکنندگان داخلی محصولات مناسبی را روانه بازار کرده اند. در این مقاله به بررسی کلید هوشمند ایرانی می پردازیم. با ما همراه باشید …

کلید هوشمند چیست؟ 

کلید هوشمند سخت افزاری است که علاوه بر کنترل تجهیزات روشنایی به صورت محلی، امکان کنترل این تجهیزات از طریق اپلیکیشن موبایل را نیز برای شما فراهم می کند. اغلب تولیدکنندگان اقدام به عرضه کلید لمسی هوشمند نموده اند.

کلیدهای لمسی علاوه بر کارایی مناسب ظاهر زیبایی دارند. کلید هوشمند ایرانی باشد یا خارجی، عملکرد مشابه و یکسانی دارند. با توجه به تعداد مصرف کننده ها و زیرساخت سیم کشی ساختمان می توانید انواع مختلفی از این کلیدها را مورد استفاده قرار دهید.

نمونه کلید هوشمند ایرانی

علاوه بر کلیدهای هوشمند جدید امکان هوشمند کردن کلیدهای سنتی نیز وجود دارد. برای اینکار یک رله هوشمند توکار در پشت کلید سنتی شما نصب می شود. رله هوشمد امکان کنترل از طریق اپلیکیشن را برای شما فراهم می کند. به کمک کلید سنتی نیز می توانید لامپ ها را به صورت محلی کنترل کنید. کلید هوشمند ایرانی اغلب به صورت لمسی تولید می شود.

کلید هوشمند ایرانی

همزمان با تولیدکننده های بزرگ در سراسر دنیا، شرکت های ایرانی نیز اقدام به تولید محصولات هوشمند نموده اند. برخی از برندهای داخلی و خارجی سیستم هوشمند تابلویی را عرضه می کنند. در این سیستم ها به جای کلید هوشمند از رله هوشمندی که در تابلو برق نصب می شود استفاده می کنند. گروه دیگری از تولیدکنندگان از کلید لمسی هوشمند برای کنترل روشنایی استفاده می کنند.

تولیدکنندگان مختلف کلید هوشمند ایرانی، تعداد پل متنوعی را برای کلیدها در نظر گرفته اند.

انواع کلید لمسی یک پل، دوپل، سه پل، چهارپل، شش پل و هشت پل را می توانید متناسب با نیاز پروژه خود انتخاب کنید. البته ممکن است برخی تولیدکنندگان قادر به عرضه همه انواع یاد شده کلید نباشند.

کلید هوشمند ایرانی یا خارجی 

نکات مهمی در انتخاب کلید هوشمند وجود دارد که حتما باید به آن توجه کنید. در اینجا به برخی از این نکات مهم اشاره می کنیم.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش برای کلید هوشمند ایرانی یا خارجی بسیار ضروری است. این کلیدها از یک مدار الکترونیکی استفاده می کنند و به صورت دائم به برق متصل هستند. هر گونه نوسان برق و یا … می تواند منجر به آسیب دیدن مدارات الکترونیکی این کلیدها و در نتیجه از کار افتادن آن ها شود.

اگرچه راهکارهایی برای حفاظت از کلید در برابر نوسان وجود دارد که هنگام طراحی باید لحاظ شوند. با این وجود هیچگاه احتمال آسیب دیدن به صفر نمی رسد. قبل از خرید کلید هوشمند از ارائه خدمات پس از فروش مناسب مطمئن شوید.

هزینه متناسب با نیاز

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، هزینه خرید کلیدهاست. معمولا کلید هوشمند ایرانی قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های خارجی دارد. با این وجود همیشه قیمت پایین تر به معنای انتخاب بهتر نیست. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم هزینه شما متناسب با نیاز شما باشد. گاهی اوقات یک محصول با قیمت مناسب تر می تواند کارایی بهتری نسبت به نمونه گران تر داشته باشد.

زیرساخت سیم کشی مورد نیاز

برخی از انواع کلید هوشمند ایرانی قابلیت نصب در انواع قوطی کلید را دارند. اما اغلب کلیدهای خارجی در قوطی کلیدهای ایرانی به سختی نصب می شوند. برخی از کلیدهای هوشمند ارتباط خود با اینترنت را به صورت بی سیم برقرار می کنند. این در حالی است که انواع دیگر کلید با ارتباط سیمی به اینترنت متصل می شوند. عامل تعیین کننده نوع ارتباط کلیدها، پروتکل ارتباطی خانه هوشمند است.

قبل از خرید کلید هوشمند از هماهنگی زیرساخت و سیم کشی ساختمان با محصول انتخابی اطمینان حاصل کنید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم نکات مهمی را که هنگام خرید کلید هوشمند باید به آن توجه کنید بیان کنیم. فرقی نمی کند قصد خرید کلید هوشمند ایرانی داشته باشید یا به محصولات خارجی فکر می کنید. عدم رعایت نکات بیان شده در این مقاله می تواند تجربه کاربری ناخوشایندی را برای شما ایجاد کند. علاوه بر نکات یاد شده، سلیقه شما و بودجه ای که برای هوشمندسازی در نظر گرفته اید نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *