قفل هوشمند آگوست نسل 4، کوچکتر و کاراتر

سری چهارم قفل هوشمند آگوست در سال 2020 وارد بازار شد. با وجود اینکه سیستم قفل و کلیدهای سنتی با گذشت زمان بهبود یافته است، مکانیسم اصلی آن ها هنوز ثابت است. قفل های سنتی از یک زبانه فلزی متحرک جهت باز و بسته شدن استفاده می کنند.

این قفل ها با وجود تمام محدودیت ها جایگاه خود را در طول زمان حفظ کرده اند. جایگزین کردن قفل های سنتی با سیستمی جدید و مبتنی بر تکنولوژی که قابل اعتماد باشد بسیار دشوار است.

با پیشرفت فناوری و تولد تکنولوژی خانه ی هوشمند، قفل های دیجیتال پا به عرصه وجود گذاشتند. یکی از مشکلات قفل های سنتی امکان گم شدن کلید و دردسرهای جایگزین کردن کلید است. همچنین اغلب قفل های سنتی به راحتی توسط سارقان باز می شوند.

در طراحی قفل های دیجیتال تلاش شده است تا این مشکلات به حداقل برسند. قفل هوشمند به کمک یک کارت دیجیتال باز می شود. همچنین امکان باز کردن این قفل ها به کمک تلفن همراه هوشمند پیش بینی شده است.

نصب قفل هوشمند آگوست بر روی در

در خانه های مجهز به قفل هوشمند، صاحب خانه می تواند کلید مجازی درب منزل خود را به دیگران بدهد. در این صورت نگرانی بابت کپی کردن کلیدها وجود ندارد. قفل هوشمند در کنار راحتی ، امنیت خانه را نیز فراهم می کند.

این گجت هوشمند زمانی که درب منزل کاربر باز می شود اعلانی را بر روی گوشی او ارسال می کند. همچنین می تواند به سایر دستگاه های خانه هوشمند مانند دوربین و سیستم های امنیتی نیز متصل شود.

قفل هوشمند آگوست نسل چهارم

نسل جدید قفل هوشمند آگوست با استفاده از فناوری اینترنت اشیا (IoT) تولید شده است. این گروه از  قفل های هوشمند قادرند به سایر دستگاه های خانه هوشمند نیز متصل شوند. این قفل ها قادرند هنگام باز شدن درب منزل سیگنالی برای روشن شدن چراغ های هوشمند و تغییر دمای ترموستات منزل ارسال کنند.

همچنین قابلیت اتصال به دستیارهای صوتی الکسا ، Siri یا Google Assistant را نیز دارند. با فرستادن یک پیام صوتی توسط هر یک از این تجهیزات درب ورودی منزل قفل می شود. نسل چهارم قفل هوشمند آگوست تا 45 درصد کوچکتر از نسخه قبلی بوده و دارای ماژول Wi-Fi داخلی است. با این ویژگی دیگر نیازی به نصب دستگاه جداگانه برای اتصال قفل به شبکه اینترنت خانگی نیست.

قفل هوشمند وای فای آگوست را می توان از راه دور و از طریق اپلیکیشن تلفن همراه کنترل کرد. این قفل ها قابلیت اتصال به طیف وسیعی از سیستم های خانه هوشمند را دارند. از جمله این تجهیزات می توان به هوم کیت ، نِست ، هانی ول ، SmartThings  و 4Control  اشاره کرد.

کارایی قفل هوشمند نسل چهار آگوست

قفل هوشمند آگوست جدید طراحی زیبا و جذابی دارد و با سایر قسمت های خانه هوشمند هماهنگ شود. با استفاده از اپلیکیشن قفل هوشمند هر روز صبح بعد از بیدار شدن می توانید قفل درب منزل را باز کرده و هنگام خارج شدن آن را دوباره قفل کنید.

نسل جدید قفل هوشمند آگوست با نزدیک شدن کاربر به درب ورودی ، به طور خودکار باز می شوند. به این ترتیب اگر کاربر بسته ای سنگین یا بزرگ به همراه داشته باشد می تواند بدون لمس کلید و یا موبایل خود وارد منزل شود. همچنین به جهت حفظ امنیت چند دقیقه بعد از ورود درب منزل به طور اتوماتیک قفل خواهد شد.

قفل هوشمند آگوست

شرکت آگوست به همراه این قفل هوشمند یک ماژول برق اضطراری با قیمت 229 دلار عرضه کرده است. هدف از عرضه این ماژول عملکرد صحیح قفل در زمان های قطع برق است. نکته جالبی که در مورد این قفل هوشمند وجود دارد اینست که به طور همزمان به عنوان یک قفل مکانیکی ساده نیز قابل استفاده است. کاربر از طریق چرخاندن دستی کلید در قفل نیز می تواند آن را باز کند.

نصب و راه اندازی

نصب و استفاده از قفل هوشمند آگوست به راحتی و در سه مرحله انجام می شود. در مرحله ی اول قفل بر روی درب نصب می شود. جاسازی این قفل بر روی درب بسیار آسان بوده و 10 دقیقه زمان می برد. تنها ابزار لازم برای انجام این کار یک پیچ گوشتی است.

مرحله دوم نصب اپلیکیشن قفل هوشمند آگوست است که از طریق وب سایت شرکت آگوست قابل دانلود است. در مرحله سوم، پس از نصب نرم افزار، قفل هوشمند به اپلیکیشن موبایل کاربر معرفی شده و تنظیمات نرم افزاری انجام می شود.

از طریق اپلیکیشن قفل هوشمند آگوست حتی می توانید باز شدن درب خانه برای افراد مختلف را مدیریت کنید. همچنین مدت زمان مجاز برای دسترسی افراد به کلید دیجیتال منزل کاربر قابل تنظیم است.

با تولید کلید دیجیتال از طریق برنامه آگوست می توانید تعیین کنید در نبود شما چه افرادی در تاریخ مشخص شده به خانه رفت و آمد نمایند. همچنین کاربر به وسیله ی این برنامه می تواند شخصی که قصد ورود به خانه را دارد شناسایی کند.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد:

دستیار هوشمند نابینایان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *