کلید برق هوشمند لمسی، قابلیت و کاربردها

آیا شما هم دوست دارید لامپ ها و تجهیزات روشنایی را با موبایل کنترل کنید؟ آیا میخواهید از هر جای دنیا بتوانید لامپ ها را کنترل کنید؟ کلید برق هوشمند لمسی ابزارکی است که این قابلیت ها را برای شما ایجاد می کند. این کلیدها با استقبال گسترده ای در بازار مواجه شده اند. این کلیدها آسایش و راحتی را برای کاربران به ارمغان می آورد. سوالات مختلفی درباره این کلیدها وجود دارد.

عملکرد کلید چگونه است؟ پروتکل ارتباطی کلید با سایر تجهیزات و… چگونه است؟ در این مقاله به بررسی قابلیت ها و کاربردهای کلیدهای هوشمند می پردازیم. با من همراه باشید…

عملکرد کلید برق هوشمند لمسی

این کلیدها از تکنولوژی صفحات لمسی بهره می برند. کاربران می توانند با لمس کلید به صورت محلی آن را کنترل کنند. همچنین به دلیل بهره مندی از قابلیت اتصال به اینترنت، هوشمند نامیده می شوند. یک اپلیکیشن که روی تلفن های همراه هوشمند نصب می شود، رابط کاربر با سیستم هوشمند است.

ساختار عملکردی کلید برق هوشمند لمسی از دو بخش مدار قدرت و مدار فرمان تشکیل شده است. وظیفه مدار قدرت، کنترل جریان برق شهر است. به دلیل ارتباط این بخش از کلید با برق شهر (توان بالا) نام مدار قدرت بر روی آن گذاشته شده است. همچنین بخش دیگر کلید وظیفه دریافت فرمان از کاربر را بر عهده دارد. کاربر می تواند به صورت محلی (با استفاده از صفحه تاچ) و به صورت هوشمند (با ارتباط اینترنتی) کلید را کنترل کند.

مدار قدرت درخواست های کاربر را از طریق مدار فرمان دریافت و سپس آن ها را اجرا می کند.

کنترل هوشمند

ارتباط کلیدهای هوشمند با اینترنت به روش های مختلفی انجام می شود. برخی از انواع کلید برق هوشمند لمسی به صورت مستقیم به اینترنت متصل می شوند.  این کلیدها را اصطلاحا stand alone نیز می نامند. این کلیدها جهت اتصال به اینترنت به تجهیزات واسطه نیاز ندارند. کلید لمسی هوشمند وای فای از این نوع است.

نوع دیگر کلیدهای هوشمند جهت ارتباط با اینترنت از یک دستگاه واسط بهره می برند. این دستگاه از یک سو با اینترنت و از سوی دیگر با نودهای عمل کننده خانه هوشمند در ارتباط است. کلید برق هوشمند لمسی از جمله نودهای اساسی خانه هوشمند است که برای کنترل روشنایی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کلید برق هوشمند لمسی

با اتصال کلیدهای هوشمند و موبایل کاربر به اینترنت، امکان دسترسی به کلیدها از طریق اینترنت فراهم می شود. هر نود سیستم هوشمند به صورت مستقل در اپلیکیشن تعریف می شود. هر یک از سرخط های کنترلی (هر پل کلید) با یک آیکون خاص در اپلیکشن شناخته می شوند.

جهت تغیر وضعیت خروجی مورد نظر کافی است آیکون آن را یکبار لمس کنید. همچنین امکان تغییر وضعیت کلید به صورت محلی نیز وجود دارد. کلید برق هوشمند لمسی از تکنولوژی تاچ بهره می برد. جهت تغییر وضعیت کلید باید آن را فقط یکبار لمس کنید. به همین راحتی …

کاربرد کلید برق هوشمند لمسی

از این کلیدها به منظور کنترل انواع مختلف تجهیزات روشنایی، پرده برقی و تجهیزات سرمایش و گرمایش استفاده می شود. انواع لامپ های کم مصرف، LED و همچنین فلورسنت با این کلیدها قابل کنترل هستند. از جمله مشکلاتی که در استفاده از برخی کلیدهای لمسی وجود دارد، عدم سازگاری با لامپ های کم مصرف و LED است. اگرچه اغلب تولیدکنندگان این مشکل را برطرف کرده اند.

توصیه می شود هنگام خرید از تناسب عملکرد کلید با نوع لامپ مورد نظر مطمئن شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید راهنمای خرید کلید لمسی را مطالعه کنید.

کلید لمسی هوشمند چه قابلیت هایی دارد؟

برخی از قابلیت های این کلیدها منحصر به برخی تولیدکنندگان خاص است. به عنوان مثال امکان سفارشی سازی کلید را تنها برخی از تولیدکنندگان می توانند به مخاطبان ارائه کنند. در اینجا به قابلیت های عمومی کلید برق هوشمند لمسی اشاره می کنیم.

اولین و مهمترین قابلیت کلیدهای هوشمند، کنترل و دسترسی از طریق موبایل است. به کمک این کلیدها می توانید از هرجای دنیا تجهیزات را روشن یا خاموش کنید.

قابلیت جذاب دیگری که این کلیدها دارند، امکان تعریف سناریو است. به کمک سناریوها می توانید اقدامات گسترده ای را به صورت همزمان انجام دهید. به عنوان مثالی ساده می توانید یک سناریوی خروج از منزل در نظر بگیرید. با اجرا شدن این سناریو همه لامپ های شما خاموش خواهند شد. این سناریو با یک بار لمس کردن صفحه موبایل اجرا خواهد شد.

اگر هنوز سوالی در زمینه کلیدهای لمسی و هوشمند برای شما باقی مانده است با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *