گلدان هوشمند لوآ، زندگی شیرین هوشمند

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه مند به نگهداری از گیاهان مختلف در منزل هستید، گلدان هوشمند لوآ پیشنهاد شگفت انگیزی برای شماست. برای افرادی که تجربه کمی در زمینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی دارند، کنترل نیازهای متفاوت گیاهان مختلف امر دشواری است.

برای مثال اگر نور خانه شما برای گیاه کافی نباشد پس از مدتی گیاهان شما پژمرده خواهند شد. برای برطرف نمودن این قبیل مشکلات، گجتی بنام گلدان هوشمند لوآ تولید شده است. این گجت هوشمند به کمک سنسورهایی که دارد نیازهای گیاه را به شما منتقل می کند و کمک می کند تا شرایط مناسبی برای گیاه فراهم کنید.

گلدان هوشمند لوآ

این گلدان هوشمند در کنار کمک به نگهداری گیاهان ماهیتی سرگرم کننده نیز دارد. کاربر همانند یک حیوان خانگی با گیاه خود نیز می تواند تعامل داشته باشد. گلدان لوآ به کمک سنسورهای مختلف عوامل تاثیرگذار بر گیاه را کنترل می کند.

این حسگر قابلیت نشان دادن 15 حس مختلف برای گیاه را دارند. در حقیقت گلدان لوآ عوامل موثر بر رشد گیاه از قبیل نیاز به آب، رطوبت ، دما و نیاز به قرار گرفتن در معرض نور را اندازه گیری می کند. سپس براساس اطلاعات ذخیره شده برای هر گیاه، قادر است وضعیت گیاه را به نمایش بگذارد.

آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی گلدان هوشمند لوآ

ابعاد این گلدان هوشمند 15 در 16 سانتی متر و وزن آن 500 گرم است. تغذیه این گجت هوشمند با اتصال یک کابل USB تامین می شود. این گلدان هوشمند یک صفحه نمایش LCD 2.4 اینچی دارد که جهت ارتباط بصری با کاربر مورد استفاده قرار می گیرد.

این LCD با یک لایه محافظ پوشیده شده است که صفحه را در برابر خراش محافظت می کند. گلدان لوآ با نمایش تصویرک های مختلف بر روی صفحه نمایش نیازهای متنوع گیاه را به کاربر یادآوری می کند.

برای استفاده از این گلدان هوشمند، در ابتدا لازم است کاربر اپلیکیشن آن را بر روی تلفن همراه خود نصب کند. پس از آن بر روی اپلیکیشن یک کد QR تولید می شود که توسط گلدان لوآ قابل خواندن است. با اسکن نمودن این بارکد ارتباط موبایل کاربر با گلدان برقرار می شود.

سپس از روی لیست گیاهان موجود در  اپلیکیشن، نام گیاه کاشته شده در گلدان انتخاب می شود. با این کار گلدان شرایط محیطی را متناسب با نیاز گیاه کاشته شده می سنجد.

تعامل با کاربر

همانطور که گفتیم گلدان لوآ یک گجت هوشمند است که نیازهای مختلف گیاه را بر روی صفحه LCD نمایش می دهد. از جمله مواردی که توسط گلدان هوشمند لوآ کنترل می شود می توان به میزان آب، دما و نور اشاره کرد. این ابزارک شرایط موجود را با نمایش مجموعه ای از نمادها در صفحه نمایش دیجیتال گلدان نشان می دهد. به عنوان مثال ، اگر گیاه شما تشنه باشد، صفحه نمایش گلدان چهره ای با زبان آویزان را نشان می دهد.

تعامل گلدان هوشمند لوآ با کاربر

گلدان هوشمند لوآ از تعدادی حسگر بهره می برد که شرایط گیاه را به طور مستمر کنترل می کنند. با استفاده از این حسگرها گلدان می تواند 15 حس مختلف را به کاربر منتقل نماید. برای مثال اگر دمای محیط برای گیاه سرد باشد صورتک گلدان با دندان قروچه نمایش داده می شود.

اگر گیاه بیش از حد در معرض نور باشد تصویر صورتک بیمار، و اگر میزان آب برای گیاه زیاد باشد چهره صورتک خمیده می شود. همچنین اگر گیاه نیاز به کمی نور خورشید داشته باشد ، چهره خون آشام بر روی صفحه نمایش نقش می بندد. همچنین بر روی گلدان لوآ یک سنسور حرکت قرار داده شده است.

گلدان هوشمند لوآ به کمک این سنسور می تواند حرکات کاربر را رصد کند. جهت چهره نشان داده شده بر روی صفحه نمایش متناسب با حرکات کاربر تنظیم می شود.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد:

جاروبرقی هوشمند دیبوت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *