کلید پریز لمسی، راهنمای خرید

از جمله جدیدترین تجهیزات مورد استفاده در حوزه صنعت ساختمان می توان به کلید پریز لمسی اشاره کرد. با نصب این تجهیزات زیبا و مدرن روح تازه ای در کالبد دکوراسیون داخلی شما دمیده می شود. این کلیدها علاوه بر زیبایی، تجربه کاربری لذتبخش و یک زندگی مدرن را برای کاربران فراهم می کنند. در این مقاله به بررسی دقیق این تجهیزات می پردازیم با من همراه باشید.

کلید پریز لمسی

قبل از بیان نکات مهمی که در خرید کلید پریز لمسی باید به آن توجه کنید، به بررسی ماهیت و ساختار این تجهیزات می پردازیم. اولین مساله ای که در مورد این تجهیزات باید به آن توجه کنیم، نامگذاری آن هاست. کلیدهای لمسی از تکنولوژی صفحات حساس به لمس به منظور کنترل جریان برق استفاده می کنند. لمس کلید توسط کاربر منجر به ایجاد یک سیگنال فرمان و تغییر وضعیت خروجی کلید می شود. به همین دلیل نام کلید لمسی بر روی این کلیدها گذاشته شده است.

کلید پریز لمسی گلدور

اما در مورد پریزها داستان متفاوتی را شاهد هستیم. عموما پریزها هیچگونه کلید قطع و وصلی ندارند. بنابراین از صفحات لمسی در تولید آن ها هیچ استفاده ای نمی شود! اما به دلیل هماهنگی این قبیل پریزها با کلیدهای لمسی، اصطلاح کلید پریز لمسی بین کاربران رایج شده است. اگرچه جمله درست و دقیقتر “کلیدهای لمسی و پریزهای مشابه” است.

تنوع محصول

اولین نکته ای که قبل از انتخاب این محصولات جدید باید به آن توجه کنید، تنوع محصولات است. این تنوع شامل رنگ، نوع و کاربری تجهیزات می شود. به عنوان مثال تنوع کلیدهای لمسی انواع یک پل تا 10 پل و همچنین کلیدهای تبدیل، صلیبی و … را شامل می شود. از سوی دیگر پریزها نیز شامل انواع سوکت های برق، تلفن، آنتن، ماهواره و … می شوند. در انتخاب کلید پریز لمسی باید محصولی را انتخاب کنید که تنوع مورد نظر شما را تامین کند. 

تنوع محصول پریزهای گلدور

ارتفاع یکسان از سطح دیوار

از جمله تفاوت های اصلی کلید پریزهای لمسی با نمونه های سنتی می توان به ارتفاع آن ها از سطح دیوار بعد از نصب اشاره کرد. اگر یک پریز سنتی را کنار یک کلید لمسی نصب کنید، اختلاف ارتفاع کلید و پریز از سطح دیوار تصویر ناخوشایندی از ناهماهنگی را بر روی دیوار نمایان می کند. اگر علاقه ای به دیدن این صحنه ندارید، به یکسان بودن ارتفاع کلید پریز لمسی از سطح دیوار دقت کنید.

رویه مشابه کلید و پریز

جنس رویه کلیدهای لمسی عموما از مواد مختلفی ساخته می شود. از جمله رایج ترین رویه های کلید لمسی می توان به شیشه، پلکسی و چوب اشاره کرد. علاوه بر جنس استفاده شده برای رویه کلید و پریز، رنگ آن ها نیز باید هماهنگ باشد. برخلاف کلیدها که رویه یکپارچه ای دارند، رویه پریزها داراری دو بخش است. بخش داخلی یا سوکت از جنس پلاستیک ساخته می شود. مشابه پریزهای سنتی.

اما کادر دور پریز از جنس مشابه رویه کلیدها ساخته می شود. به عنوان مثال پریزهای با رویه کریستال یا شبه کریستال را می توان در کنار کلیدهای لمسی با رویه کریستال مورد استفاده قرار داد. هماهنگی رنگ و جنس رویه کلید پریز لمسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکات مهم اختصاصی کلید و پریز 

در بالا به نکاتی اشاره کردیم که در زمینه هماهنگی کلید پریز لمسی از اهمیت بالایی برخوردارند. با توجه به اینکه این مقاله به عنوان راهنمای کامل خرید این تجهیزات نگارش شده است، در ادامه به بیان نکاتی در مورد انتخاب کلیدها و پریزها به صورت مستقل می پردازیم.

ویژگی های یک کلید لمسی خوب

برای انتخاب بهترین کلید لمسی از بین گزینه های موجود لازم است نکات مهمی را مورد توجه قرار دهید از جمله:

  • توجه به جنس رویه کلید
  • توجه به زیرساخت مورد نیاز برای نصب کلید (در چه قوطی کلیدهایی نصب می شود؟)
  • در مدار قدرت کلید از رله استفاده شده باشد
  • خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشد
  • حساسیت تاچ مناسب و تنظیم شده
  • و …

شاید این مقاله هم برای شما مفید باشد:راهنمای جامع خرید کلید لمسی


عدم توجه به هریک از این نکات می تواند تجربه کاربری ناخوشایندی از کلید پریز لمسی برای شما رقم بزند.

ویژگی های یک پریز مناسب

برخلاف کلیدهای لمسی، برای پریزها نکات محدودی را می توان بیان کرد. شاید مهمترین نکته در مورد پریزها همان تنوع محصول باشد که در ابتدای بحث به ان اشاره شد. نکته دیگری که می توان در مورد پریزها مورد توجه قرار داد، محدودیت های کارکردی ان هاست. به عنوان مثال پریزهای برق براساس حداکثر جریان قابل تحملشان شناخته می شود. به عنوان مثال پریز 16 آمپر یک استاندارد عمومی و پرکاربرد است که برای کاربردهای خانگی مناسب است.

در زمینه سوکت تلفن نیز می توان به تعداد سوکت درکنار هم اشاره کرد.

جمع بندی

برای خرید کلید پریز لمسی مناسب لازم است نکات مهمی را مورد توجه قرار دهید. تنوع محصولات، ارتفاع یکسان از سطح دیوار و جنس و رنگ رویه اشاره کرد. علاوه بر این نکات مهی وجود دارد که برای خرید کلید و پریز لازم است مورد توجه قرار بگیرند. در این مقاله ابتدا به نکات مشترک کلید و پریز پرداختیم و سپس نکات مربوط به هر یک را بیان کردیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *