ارزش خانه هوشمند با 3 ویژگی مهم

برخی از ویژگی های خانه هوشمند علاوه بر این که زندگی ما را راحت تر و امن تر می کنند، ارزش خانه هوشمند را نیز افزاش می دهند.  فناوری IOT خانه ها را به گونه ای متحول کرده است که تا چند سال پیش فقط در فیلم های علمی تخیلی قابل تصور و مشاهده بود. تنوع ابزارک های هوشمند سبب افزایش مزایای خانه های مدرن امروزی شده است.

سیستم های روشنایی، صوتی و تصویری، تهویه مطبوع و امنیتی هوشمند از ویژگی های بسیار کاربردی خانه هوشمند هستند.  این سیستم ها تعامل بین کاربر و خانه هوشمند را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشند. اما کدام ویژگی ها ارزش خانه هوشمند شما را افزایش خواهند داد؟ با من همراه باشید تا پاسخ این سوال را بیابیم.

کدام ویژگی ها ارزش خانه هوشمند را بیشتر می کنند؟

براساس پیش بینی سایت Statistica.com ، فناوری خانه هوشمند به سرعت در حال رشد است. انتظار می رود میزان سرمایه گذاری در این حوزه تا سال 2022 به بیش از 53 میلیارد دلار برسد. اما دلیل اصلی استقبال از این فناوری چیست؟

این فناوری جدید ابزار های مختلفی را به منظور افزایش راحتی، امنیت و بهبود سرعت زندگی در اختیار کاربران قرار می دهد. امکانات گسترده این سیستم ها توانسته است موجبات رضایت کاربران را در حد قابل قبولی فراهم کند.

افزایش ارزش خانه هوشمند

در اینجا منظور از ارزش خانه هوشمند، بهای ان است. به طور قطع استفاده از فناوری خانه هوشمند می تواند ارزش یک ساختمان در بازار مسکن را افزایش دهد.

خانه های هوشمند در مقایسه با نمونه های غیر هوشمند مشابه خود، قیمت بالاتری دارند و علاوه بر این فروش آن ها نیز راحت تر است. از بین تمام ویژگی های خانه هوشمند، سه مورد آن نقش پررنگتری در بهبود ارزش آن ها دارد.

کنترل از راه دور

از مهم ترین ویژگی هایی که موجب افزایش ارزش خانه هوشمند می شود، امکان مدیریت و کنترل از راه دور است. در یک خانه هوشمند، کاربر همیشه و از هر جایی با اتصال به اینترنت می تواند بخش های مختلف آن را مدیریت کند.

علاوه بر این بسیاری از کارها را می توان با تعیین برنامه زمانبندی به صورت خودکار انجام داد. این قابلیت برای خریداران خانه هوشمند بسیار جذاب است. چرا که با استفاده از این قابلیت، زندگی راحت تری را تجربه خواهند کرد.

برای کنترل سیستم اتوماسیون خانگی راه های مختلفی نظیر استفاه از اپلیکیشن تلفن همراه، استفاده از ریموت کنترل، استفاده از دستیار صوتی و … در دسترس هستند. علاوه بر این قابلیت تعریف سناریو نیز نقش پر رنگی در افزایش آسایش کاربران دارد.

داستان زندگی خود را بنویسید …

امکان تعریف سناریو برای سیستم هوشمند، ارزش خانه هوشمند شما را افزایش می دهد. سناریو ها را می توانید برای بخش های مختلف خانه هوشمند خود تعریف کنید. به مثال های زیر توجه کنید:

سیستم روشنایی هوشمند قابلیت های زیادی در اختیار کاربران می گذارد. به عنوان مثال علاوه بر امکان کنترل از راه دور، امنیت خانه را افزایش می دهد. با تعریف سناریوی شبیه ساز حضور و اجرای آن، لامپ ها به صورت دوره ای روشن و خاموش می شوند.

این امر کمک می کند تا سارقان احتمالی تصور کنند ساکنان در خانه حضور دارند و از ورود آن ها به داخل خانه جلوگیری می کند. این سناریو زمانی اجرا می شود که شما در سفر و در حال خوشگزرانی هستید. به نظر شما این قابلیت ارزش خانه هوشمند را بیشتر نمی کند؟

سناریوی دوم، ایجاد شرایط مطلوب دما، نور و … با توجه به نیاز کاربر است. همچنین سیستم هوشمند قادر است نوشیدنی و غذای مورد نظر شما را تا زمانی که به خانه باز می گردید آماده کند.

زمانی که در یک روز سرد زمستانی در حال برگشت از سفر هستید می توانید از طریق اپلیکیشن تلفن همراه خود سناریوی حضور ورود به منزل را اجرا کنید تا همه چیز همانطوری باشد که شما می خواهید.

مثال سوم ، استفاده از سناریو های مختلف نورپردازی است. برای مثال می توانید از سناریوی نورپردازی ملایم برای یک شام رمانتیک و یا خواب آرام استفاده کنید. همچنین با اجرای سناریوی مهمانی می توانید رقص نور را فعال کنید و جلوه بهتری به فضا ببخشید.

تجربه امنیت بیشتر

زنگ هوشمند ابزارک فوق العاده ای است که استفاده از آن می تواند ارزش خانه هوشمند را به طور قطع افزایش دهد. زنگ های هوشمند به کاربر امکان می دهند از طریق موبایل خود شخص پشت در را ببیند. همچنین امکان باز کردن در از طریق موبایل نیز وجود دارد. البته در این صورت استفاده از قفل هوشمند الزامی است.

برخی از نمونه های زنگ تصویری که به صورت بی سیم کار می کنند نصب آسانی دارند و از قابلیت ارتباط صوتی و تصویری دو طرفه برخوردارند. این قابلیت به کاربران امکان می دهد حتی زمانی که در منزل نیستند هم با مراجعه کنندگان صحبت کنند. به کمک این زنگ ها امنیت خانه شما به میزان چشمگیری بهبود می یابد.

علاوه بر زنگ هوشمند قابلیت های دیگری نیز می توان به سیستم اضافه کرد که ارزش خانه هوشمند شما را بیشتر می کند. با استفاده از دوربین های مداربسته، سنسورهای امنیتی و همچنین شیرهای هوشمند آب و گاز می توانید امنیت خانه خود را تکمیل کنید.

سخن آخر

زندگی در خانه هوشمند امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار داده و زندگی روزمره را برایشان بسیار راحت تر می کند. در اینجا به 3 ویژگی موثر در افزایش ارزش خانه هوشمند اشاره کردیم . اما مزایای خانه هوشمند تنها محدود به این سه مورد نمی شود.

به کمک دستیار صوتی می توانید امکانات تجربه کاربری لذتبخش تری از خانه هوشمند داشته باشید. علاوه بر این، برخی از ابزارک های خانه هوشمند نقش موثری در حفظ و نگهداری محیط زیست دارند. سیستم های کنترل دمای هوشمند (ترموستات هوشمند) دمای هوا را به صورت اتوماتیک تنظیم نموده و از هدر رفت انرژی جلوگیری می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *