بهترین تجهیزات خانه هوشمند 2021

برای آشنایی با بهترین تجهیزات خانه هوشمند 2021 ابتدا لازم است تعریف جامعی از خانه های مدرن ارائه کنیم. اگر همه وسایل برقی شما قادر باشند به اینترنت متصل شوند چه اتفاقی می افتد؟

در یک خانه هوشمند مدرن وسایلی از قبیل ساعت، بلندگو، لامپ، زنگ درب، دوربین، پرده، سیستم های گرمایشی و سرمایشی ، لوازم خانگی برقی ، وسایل آشپزخانه و… به اینترنت متصل می شوند.

این وسایل می توانند برای شما اطلاعات ارسال کنند و دستورات شما را از راه دور اجرا کنند. با بهره گیری از فناوری اینترنت اشیا می توانید همه امکانات را در قالب یک سیستم اتوماسیون خانگی هوشمند پیاده سازی کنید.

بهترین تجهیزات خانه هوشمند 2021

یک سیستم اتوماسیون خانگی می تواند کنترل بخش های مختلف خانه از پنجره ها تا ظرف غذای حیوان خانگی را، تنها با یکبار لمس صفحه تلفن همراه هوشمند انجام دهد. برخی از امکانات خانه هوشمند مانند سیستم روشنایی هوشمند، نسبتا ارزان هستند.

اما برخی دیگر از تجهیزات خانه هوشمند، مانند دوربین های مدار بسته هوشمند، ممکن است نیاز به صرف هزینه زمان بیشتری داشته باشند. در ادامه به معرفی بهترین تجهیزات خانه هوشمند 2021  خواهیم پرداخت.

بهترین تجهیزات خانه هوشمند 2021

تجهیزات خانه هوشمند تنوع بسیار زیادی دارند. به دلیل تنوع بسیار زیاد تجهیزات امکان بررسی تک تک آن ها وجود ندارد. بنابراین مناسب است که ابتدا یک دسته بندی بین تجهیزات انجام دهیم و سپس به بررسی هر کدام از دسته ها بپردازیم.

در ادامه به معرفی بهترین تجهیزات خانه هوشمند 2021 در دسته بندی های مهم خانه هوشمند می پردازیم. با ما همراه باشید.

بهترین دستیار صوتی هوشمند 2021

در سال های اخیر استفاده از دستیار صوتی در خانه هوشمند به صورت گسترده ای مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. به کمک دستیار صوتی می توان ابزارک های مختلف خانه هوشمند را از طریق فرمان صوتی کنترل کرد.

از جمله معروف ترین دستیار های صوتی دنیا می توان به Alexa آمازون،  Google homeو home pod اپل اشاره کرد. در این بخش می توان همه گزینه ها را در زمره بهترین تجهیزات خانه هوشمند 2021 قرار داد.

با این وجود بررسی های انجام شده نشان می دهد دستیار صوتی گوگل عملکرد بهتری نسبت به همتایان خود دارد. دلیل موضوع نیز پایگاه داده بسیار غنی گوگل از گذشته تا به امروز عنوان شده است.

به کمک دستیار صوتی می توانید ابزارک های هوشمند را با فرمان صوتی روشن و خاموش کنید و یا تنظیمات دیگری را انجام دهید. مثلا می توانید نور چراغ ها را کم و زیاد کنید، دمای هوای خانه را تنظیم کنید. اخبار روز را پخش کنید و حتی هر زمان که خواستید برنامه کاری خود را بررسی نمایید.

لامپ هوشمند

یکی دیگر از بهترین تجهیزات خانه هوشمند 2021 لامپ هوشمند است. لامپ های هوشمند علاوه بر این که طول عمر بیشتری نسبت به لامپ های رشته ای دارند، تجربه کاربری لذت بخشی را برای کاربران فراهم می کنند. برخی از انواع لامپ های هوشمند به نام RGB توانایی تولید تا 16 میلیون رنگ مختلف را دارند.

با انتخاب رنگ مورد نظر خود از روی اپلیکیشن می توانید، رقص نور های سفارشی و متناسب با بازه های زمانی مختلف را اجرا کنید. همچنین به کمک GPS تلفن همراه می توانید شدت نور لامپ های هوشمند را متناسب با طلوع و غروب خورشید به صورت خودکار تنظیم کنید.

از جمله محبوب ترین لامپ هوشمند می توان به: Philips Hue ، Bulb rite ، Sylvania ، TP-Link و … اشاره کرد.

زنگ هوشمند Remo Bell

نفر بعدی لیست بهترین تجهیزات خانه هوشمند 2021 زنگ هوشمند Remo Bell است. نسخه اولیه این زنگ هوشمند در سال 2017 به بازار عرضه شد. این زنگ با ارتباط کاملا بی سیم، نصب آسان و ضبط تصاویری واضح با کیفیت 720 پیکسل وارد بازار شده بود. اما از نظر زیبایی شناسی کمی بزرگ بوده و همچنین حافظه ضبط فیلم آن ظرفیت پایینی داشت.

نمونه جدید این زنگ هوشمند به نام Remo Bell-S بسیار باریک تر از نمونه قبلی است و امکان ضبط ویدئوی HD و حافظه ابری رایگان به منظور ذحیره سازی فیلم را داراست. این ابزارک از دستورات صوتی الکسا و گوگل پشتیبانی می کند و قابلیت تطبیق با سایر دستگاه ها از طریق پروتکل IFTTT را به کاربر می دهد. از Remo Bell-S می توان به عنوان یکی از بهترین تجهیزات خانه هوشمند 2021 نام برد.

قفل هوشمند وای فای آگوست

قفل های هوشمند آگوست از همان ابتدای ورود به بازار در سال 2014 در زمره برترین تجهیزات خانه هوشمند دنیا قرار گرفتند. این ابزارک ها با استقبال زیاد کاربران مواجه شدند.

قفل هوشمند Wi-Fi Smart کوچکترین مدل تولید شده توسط شرکت تا به امروز است که قادر است با بسیاری از ابزارک های خانه هوشمند نظیر  Alexaآمازون ،  Home pod اپل ، Google Home و … هماهنگ شود. این ابزارک به عنوان یکی از بهترین تجهیزات خانه هوشمند 2021 توانسته نظر مساعد بسیاری از کارشناسان حوزه امنیتی را به خود جلب نماید.

ترموستات Ecobee

ترموستات هوشمند EcoBee With Voice Control به عنوان محصول نسل پنجم شرکت Ecobee وارد بازار شده است. این ترموستات ویژگی های بیشتری نسبت به نمونه های قبلی خود به کاربر ارائه می کند.

هماهنگی با الکسا، پشتیبانی از پیام های چندرسانه ای، میکروفون های قدرتمند تر و همچنین بهره مندی از Wi-Fi دو بانده تنها چند نمونه از موارد جدیدی است که در این ترموستات ارتقا یافته است.

علاوه بر این بهره مندی از اپلیکیشن تلفن همراه کاربر پسند با فرایند نصب آسان، آن را به عنوان یکی از بهترین تجهیزات خانه هوشمند 2021  تبدیل کرده است که می تواند جلوه ی جدیدی را به زندگی در خانه هوشمند ببخشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *