ترموستات لمسی هوشمند اتاقی

یکی از تجهیزات مورد استفاده برای کنترل تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، ترموستات لمسی هوشمند اتاقی است. با توجه به نوع تجهیزات سرمایش و گرمایش مورد استفاده در پروژه، تفاوت هایی بین ترموستات ها وجود خواهد داشت. در این مقاله ضمن معرفی ترموستات ها و تشریح عملکرد به بیان تفاوت های موجود در آن ها خواهیم پرداخت. با من همراه باشید… .

ترموستات چیست؟

 

قبل از هز چیزی بیایید ببینیم ترموستات چیست؟ ترموستات وسیله ای است که دما را در یک حد مشخص ثابت نگه می دارد. از ترموستات برای ثابت نگه داشتن دما در یخچال، فریزر، موتور خودرو و البته فضای داخلی ساختمان استفاده می شود. بنابراین ترموستات لمسی هوشمند اتاقی برای ثابت نگه داشتن دمای اتاق مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال عملکرد ترموستات یخچال به شکل زیر است:

کاربر دمای یخچال را بر روی یک حد مشخص تنظیم می کند. سپس موتور یخچال روشن شده و تلاش می کند دما را به حد مطلوب برساند. با رسیدن دما به حد مطلوب موتور یخچال خاموش می شود. پس از مدتی دما بالا رفته و ترموستات موتور یخچال را دوباره روشن می کند. دلیل روشن و خاموش شدن موتور یخچال، عملکرد ترموستات آن است.

ثابت شدن دما با ترموستات

ترموستات لمسی هوشمند اتاقی نیز عملکرد مشابهی دارد. این ابزارک با خاموش و روشن کردن تجهیزات سرمایشی و گرمایشی دمای اتاق را در حد مطلوب نگه می دارد. این ابزارک هوشمند سه تفاوت مهم با ترموستات یخچال دارد:

  • برای اتاق استفاده می شود
  • از تکنولوژی صفحات لمسی بهره می برد
  • هوشمند است

تفاوت اول نیاز به توضیح ندارد و صرفا به محل استفاده ترموستات اشاره می کند. اما تفاوت های بعدی نیاز به توضیح بیشتر دارد که در ادامه به آن خواهم پرداخت.

ترموستات لمسی

 

در توضیح عملکرد ترموستات یخچال، بیان کردیم که دما را در حد مطلوب ثابت نگه می دارد. دمای مطلوب توسط کاربر تعیین می شود. در یخچال با چرخاندن درجه این اتفاق می افتد. در ترموستات لمسی هوشمند اتاقی از تکنولوژی صفحات تاچ برای دریافت دمای مطلوب از کاربر استفاده می شود. این ابزارک ها دارای کلیدهای + و – هستند که کاربر به کمک آن ها می تواند دما را کم یا زیاد کند.

ترموستات لمسی هوشمند اتاقی

 

پس از بیان مقدمه های فوق به بررسی ابزارک مورد نظر می پردازیم. تا اینجا یاد گرفتیم که ترموستات لمسی اتاقی برای تنظیم دما مورد استفاده قرار می گیرد. جهت تنظیم دما نیز از تکنولوژی صفحات لمسی استفاده می کند. تنها موردی که هنوز بیان نکردیم، هوشمند بودن است. این ترموستات بخشی از سیستم خانه هوشمند است که می تواند همراه با سایر تجهیزات و یا به صورت مستقل مورد استفاده قرار بگیرد.

ترموستات لمسی هوشمند اتاقی

در خانه هوشمند کاربران قادرند به کمک یک اپلیکیشن عملیات کنترلی مورد نظرشان را انجام دهند. به عنوان مثال برای خاموش یا روشن کردن لامپ ها کافی است وارد اپلیکیشن شوید و آیکون مربوط به لامپ مورد نظر را لمس کنید. ترموستات لمسی هوشمند اتاقی را نیز می توانید از طریق اپلیکیشن کنترل کنید. وارد اپلیکیشن شوید و دمای مورد نظر را انتخاب کنید. همچنین مد کاری و سایر تنظیمات نیز از طریق اپلیکیشن قابل انجام است.

امکانات

 

نگه داشتن دما در یک حد ثابت و امکان تغییر فصل، عملکرد و وظیفه ذاتی ترموستات است. بنابراین وقتی از امکانات صحبت می کنیم، موارد دیگری مد نظر ماست. ترموستات های مختلف امکانات متفاوتی دارند. این امکانات تا حد زیادی به طراحی شرکت تولید کننده و در ادامه به تکنولوژی مورد استفاده در آن ها وابسته است. در ادامه به بررسی امکانات ترموستات لمسی هوشمند اتاقی گلدور می پردازیم.

کاربردها

منظور ما از کاربردهای ترموستات در اینجا دستگاه های قابل کنترل توسط آن است. ترموستات ها برای کنترل فن کویل، داکت اسپیلت، گرمایش از کف و پکیج تولید می شوند.

مدهای کاری مختلف

ترموستات ها عموما دارای دو مد کاری اتوماتیک و دستی هستند. در مد کاری اتوماتیک ابتدا ترموستات اختلاف دمای محیط و دمای مطلوب کاربر را محاسبه می کند. سپس براساس این اختلاف دما سرعت فن تنظیم می شود. این عملکرد در ترموستات لمسی هوشمند اتاقی فن کویل مشاهده می شود.

نمایش همزمان دمای محیط و دمای مطلوب

 

ترموستات گلدور به صورت همزمان دو دما را به نمایش می گزارد. دمای فعلی محیط و دمای مطلوب که توسط کاربر تنظیم شده است. ترموستات لمسی هوشمند اتاقی همواره تلاش می کند تا دما را در محدوده مطلوب کاربر نگه دارد. نمایش همزمان دماها سبب می شود کاربر از دمایی که تنظیم کرده اطلاع داشته باشد.

جمع بندی

 

همانطور که اشاره شد ترموستات ها به منظور نگه داشتن دما در یک حد ثابت مورد استفاده قرار می گیرند. ترموستات اتاقی به منظور تنظیم دمای اتاق مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزات هوشمند امکان دسترسی از طریق اپلیکیشن را برای کاربر فراهم می کنند. ترموستات لمسی هوشمند اتاقی مجموعه ای از امکانات یاد شده را به صورت همزمان به کاربران ارائه می کند. برای خرید ترموستات هوشمند از فروشگاه گجت سرا دیدن کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *