4 راز انتخاب ترموستات فن کویل

ادخمات دمیت خراگاگر قصد خرید ترموستات فن کویل را دارید، لطفا قبل از هراقدامی این مقاله را با دقت بخوانید! همه ما دوست داریم همیشه بهترین انتخاب را داشته باشیم اما گاهی اوقات به این خواسته نمی رسیم. این مساله دلایل مختلفی می تواند داشته باشد.

به عنوان مثال یک نکته مهم که همیشه باید در انتخاب هایمان در نظر بگیریم، نسبی بودن انتخاب است. در زمان انتخاب عوامل مختلف تاثیر گذار را باید بررسی و از بین گزینه های موجود بهترین را انتخاب کنید.

به عنوان مثال قیمت محصول یا میزان هزینه ای که شما قصد دارید برای خرید انجام دهید، یک عامل بسیار موثر در حذف گزینه ها است. اما با در نظر گرفتن محدوده قیمتی مورد نظر، باز هم گزینه های مختلفی برای انتخاب در دسترس ماست. در این مقاله به بررسی نکات موثر بر انتخاب ترموستات فن کویل می پردازیم. با من همراه باشید.

ترموستات فن کویل

اصولا از ترموستات به منظور ثابت نگه داشتن دما استفاده می شود. ترموستات ها کاربردهای زیادی دارند. سیستم خنک کننده خودروها، یخچال و فریزر از جمله موارد کاربرد ترموستات است. اساس کار همه ترموستات ها یکسان است.

با تنظیم یک دما به عنوان دمای مطلوب یا مرجع، کار ترموستات آغاز می شود. موتور یخچال یا فن خنک کننده اتومبیل، به تناوب گاهی روشن و گاهی خاموش می شود. این مکانیزم عملکرد نتیجه استفاده از ترموستات است.

فرض کنید دمای یخچال را بر روی 5 درجه سانتیگراد تنظیم کرده اید. ترموستات یجچال همواره دمای داخل محفظه را اندازه گیری می کند. زمانی که دما به 6 درجه سانتیگراد برسد، موتور یخچال روشن و با رسیدن دما به 4 درجه سانتیگراد موتور خاموش می شود.

با این روش دما همواره در حدود 5 درجه سانتیگراد ثابت می ماند. بازه دمایی در نظر گرفته شده برای روشن و خاموش شدن موتور ممکن است در دستگاه های مختلف متفاوت باشد.

ترموستات فن کویل نیز عملکرد مشابهی دارد. مکانیزم عملکرد فن کویل به این صورت است که با عبور هوا (باد) از روی لوله های حاوی آب گرم یا سرد دمای محیط را تغییر می دهد. در برخی از انواع فن کویل دمای آب داخل لوله ها می تواند تغییر کند و در برخی دیگر دمای آب ثابت است. ترموستات فن کویل با تغییر سرعت فن (معمولا 3 دور) دمای محیط را تنظیم می کند.

ترموستات فن کویل برای کنترل فن کویل مورد استفاده قرار می گیرد

دمای مطلوب بسته به مد کاری ترموستات توسط کاربر یا سیستم تعیین می شود. سپس با مقایسه دمای محیط و دمای مطلوب سرعت فن مشخص می شود. اگر اختلاف دما زیاد باشد، فن با دور تند کار می کند و اگر اختلاف کم باشد با دور کند فعالیت خواهد کرد. بدیهی است در فواصل دمایی متوسط، دور فن متوسط فعال خواهد شد.

نکات مهم در انتخاب

اکنون که با عملکرد ترموستات های ویژه فن کویل آشنا شدید، به بیان برخی نکات مهم در انتخاب این دستگاه ها می پردازیم. لازم به ذکر است با توجه به وجود برخی تفاوت های جزئی در عملکرد ترموستات های مختلف، ممکن است تفاوت هایی با نکات بیان شده در این مقاله وجود داشته باشد.

تناسب با سیستم تهویه

سیستم های تهویه انواع مختلفی دارند. جدای از تفاوت تجهیزات برندهای مختلف، نوع عملکرد و در نتیجه روش کنترل در برخی سیستم ها متفاوت است. به عنوان مثال برخی از سیستم ها دارای فن سه دور هستند و برخی دیگر فن های با سرعت پیوسته دارند. این سیستم ها را اصطلاحا فیش باخ می نامند.

تفاوت دیگری که در فن کویل ها مشاهده می شود، تعداد شیر برقی یا تعداد لوله هاست. اغلب فن کویل ها دارای یک شیربرقی و 2 لوله هستند. برخی از فن کویل ها نیز دارای 2 شیربرقی و 4 لوله هستند. شیربرقی ها وظیفه تنظیم ورود آب سرد و گرم به داخل کویل را بر عهده دارند. در هنگام خرید ترموستات فن کویل به روش کنترل فن و همچنین تعداد شیر برقی دقت کنید.

زیرساخت مورد نیاز برای نصب

ترموستات ها برای نصب نیاز به زیرساخت ویژه ای دارند. این زیرساخت شامل قوطی کلید مناسب جهت نصب و سیم کشی مورد نیاز برای نصب ترموستات است. برخی از ترموستات ها در انواع قوطی کلید نصب می شوند و برخی دیگر در قوطی کلیدهایی با استاندارد خاص قابل نصب هستند.

زیرساخت نصب ترموستات فن کویل

چنانچه ساختمان شما در حال استفاده باشد، توجه به زیرساخت مورد نیاز ترموستات فن کویل اهمیت بیشتری پیدا می کند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

اگر سری به مراکز خدمات پس از فروش برندهایی مانند اپل، سونی و سامسونگ بزنید به اهمیت خدمات پس از فروش برای دستگاه های الکترونیکی پی می برید. ترموستات فن کویل نیز یک دستگاه الکترونیکی است که به دلیل نوع عملکردش دائما روشن (یا دائم به کار) است. توصیه می شود از انواع ترموستات دارای گارانتی و خدمات پس از فروش استفاده کنید.

نیاز خود را شناسایی کنید!

گاهی اوقات تعیین نیاز شما برای خرید ترموستات فن کویل  راهگشا است. آیا هدف شما از خرید ترموستات زیبایی است یا کارایی؟ آیا صرفه جویی در مصرف انرژی برای شما مهم است؟ هریک از این موارد می توانند انتخاب شما را تحت الشعاع قرار دهند.

به عنوان مثال اگر صرفه جویی در مصرف انرژی برای شما مهم است، ترموستاتی که مد کاری اقتصادی دارد انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

و یا اگر در پروژه خود از کلید لمسی یا کلید لمسی هوشمند استفاده کرده اید، ترموستات لمسی یا هوشمند گزینه مناسبتری برای شما خواهد بود.

ترموستات فن کویل لمسی هوشمند

جمع بندی

مانند هر انتخاب دیگری، در زمان خرید ترموستات فن کویل نیز باید به برخی از نکات توجه کنید. عدم توجه به این نکات می تواند تجربه ناخوشایندی را برای شما به ارمغان بیاورد. در این مقاله به برخی از این نکات اشاره کردیم. امیدواریم با بررسی دقیق گزینه های موجود قبل از اقدام به خرید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای مشاهده انواع ترموستات فن کویل بر روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید ترموستات لمسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *