رازهای انتخاب کلید لمسی ساده

از جمله تجهیزات جدید در حوزه صنعت ساختمان می توان به کلید لمسی ساده اشاره کرد. به دلیل رغبت بالای کاربران برای استفاده از این کلیدها در ساختمان ها، تولید کننده های زیادی در سراسر دنیا اقدام به تولید این کلیدها می کنند. اگر برای خرید کلید لمسی به بازار مراجعه کنید، تنوع بالایی از کلیدها را مشاهده خواهید کرد. اما کدام گزینه انتخاب بهتری است؟ در این مقاله به بیان نکات بسیار مهم در انتخاب کلید لمسی ساده می پردازم. با من همراه باشید .

کلید لمسی ساده

این کلیدها از صفحات تاچ به منظور ارتباط با کاربر و دریافت فرمان های او استفاده می کنند. به همین دلیل لمسی نامیده می شوند. اما کلمه ساده به روش کنترل کلید اشاره دارد. کلیدهای لمسی براساس روش کنترل و دسترسی به سه گروه تقسیم می شوند. برخی از آن ها صرفا به صورت لمسی قابل کنترل هستند.

گروهی دیگر به کمک ریموت هم کنترل می شوند. کلیدهای ریموتی خود می توانند انواع مختلفی داشته باشند. کلیدهای ریموتی براساس فرکانس کاری مدار ارتباط رادیویی و روش هماهنگ شدن ریموت با کلید دسته بندی می شوند.

نمونه کلید لمسی ساده

پیشرفته ترین عضو این خانواده کلید لمسی هوشمند است. این کلیدها قابلیت کنترل از طریق اپلیکیشن و اتصال به اینترنت را دارند. کنترل روشنایی و برخی اعمال دیگر در خانه هوشمند به کمک این کلیدها انجام می شود و  کلید هوشمند نام دارند.

هدف ما در این مقاله بررسی گروه اول کلیدهای لمسی است. این کلیدها را صرفا لمسی یا کلید لمسی ساده می نامند.

رازهای یک انتخاب درست

تنوع محصولات موجود در بازار و برندهای مختلف، انتخاب را برای مشتریان سخت می کند. همه تولیدکنندگان و فروشندگان ادعا می کنند که بهترین محصول بازار را عرضه می کنند. اما گاهی اوقات بین ادعا تا واقعیت فاصله زیادی است! در ادامه به بیان نکاتی می پردازم که رعایت آن ها به شما کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشید. همچنین می توانید با مطالعه راهنمای خرید کلید لمسی اطلاعاتی خود را افزایش دهید.

تکنولوژی تاچ، کلافگی یا لذت

اولین رازی که در انتخاب کلید لمسی ساده باید مورد توجه قرار دهید، تکنولوژی تاچ  کلید است. در حال حاضر سه نسل مختلف تاچ در بازار موجود و قابل دسترس است که از نظر کیفیت و عملکرد تفاوت های زیادی با هم دارند. نام های پیزو، مقاومتی و خازنی روی تاچ های مختلف گذاشته شده است. هر یک از انواع تاچ کاربردهای مختلفی دارند و در تجهیزات متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند.

عملکرد تاچ کلید لمسی ساده

تفاوت حساسیت تاچ در تکنولوژی های مختلف به قدری مشهود است که ممکن است کلافه شوید یا از آن لذت ببرید! تاچ خازنی بهترین انتخاب برای کلیدهای لمسی است. بهتر است کلید لمسی ساده ای که می خرید از تاچ خازنی بهره ببرد. البته تنظیم حساسیت تاچ براساس ضخامت رویه و … ضروری است.

زیرساخت نصب، دردسر اضافی!

همیشه عوض کردن لوازم قدیمی با لوازم جدید راحت نیست و گاهی ممکن است دردسرهایی برای شما به همراه داشته باشد. کلید لمسی ساده (یا هوشمند) نیز از این موضوع مستثنی نیست. قوطی کلیدها به منظور نصب کلید و پریز توکار مورد استفاده قرار می گیرند و استانداردهای متفاوتی دارند. قوطی کلید اروپایی، انگلیسی و … . کلید لمسی هر تولید کننده متناسب با استاندارد قوطی کلید خاصی است.

در هنگام خرید کلید لمسی دقت کنید کلیدی بخرید که متناسب با قوطی کلیدهای پروژه شما باشد. علاوه بر این زیرساخت سیم کشی پروژه نیز باید متناسب با کلید لمسی باشد. البته چالش زیرساخت سیم کشی بیشتر برای کلیدهای هوشمند به وجود می آید و کلید لمسی ساده تنها نیاز به حضور سیم نول و فاز در قوطی کلید دارد.

خدمات پس از فروش، آرامش خیال

تجهیزات الکترونیکی با استفاده از قطعات مختلفی تولید می شوند. این قطعات در تیراژ بسیار بالا تولید می شوند. عملکرد قطعات در یک رنج استاندارد تعریف شده است و ممکن است دارای تلرانس باشد. از سوی دیگر مشخصات فیزیکی مواد مورد استفاده در تولید قطعا تفاوت هایی با هم دارند. همه این مسائل سبب می شود تجهیزات الکترونیکی در معرض آسیب باشند.

از جمله منابع دیگر آسیب به تجهیزات الکترونیکی می توان نوسانات برق را نام برد. کلید لمسی ساده به عنوان یک وسیله برقی دائم کار (همیشه روشن) شناخته می شود. همین موضوع احتمال آسیب به کلیدها را افزایش می دهد. اگر به دنبال آرامش خیال در طول زمان استفاده از کلید هستید، خدمات پس از فروش را جدی بگیرید.

بهترین کلید لمسی ساده

هدف من در این مقاله بیان نکاتی بود که به انتخاب بهتر شما کمک می کند. نمی توان ادعا کرد کلیدی که سه ویژگی بالا را داشته باشد بهترین انتخاب ممکن است. اما می توان مدعی شد که یکی از بهترین انتخاب های مطمئن است. براساس تجربه دعایت این نکات تجربه کاربری لذت بخش تری را برای شما به همراه خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *